• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Kan du inte bjuda på ett wristshot?
Visst hade du en 5167 förut, hur upplever du skillnaden mot 5065? :)
Tog tyvärr inget wristshot!
Stämmer att jag hade en 5167 men det är svårt att uttala sig om skillnaden när man bara testat den snabbt :) väldigt bekväm, skulle spontant säga att den sitter bättre än 5167. Men som @aleks säger, satans dyr!

@Bas
Kanske inte lätt för dig att besvara mina nybörjarfrågor gällande 5065, men söker lite hjälp då PP världen är ny för mig.
Du skriver bekvämare än en 5167, förstår av dina tidigare poster att du ägt en 116500 hur upplever du 5065n i jämförelse?
Kan man på 5065 justera stlk på något enkelt sätt likt en 116610/116500 eller är den permanent när man väl klippt gummit?

@Bas
Kanske inte lätt för dig att besvara mina nybörjarfrågor gällande 5065, men söker lite hjälp då PP världen är ny för mig.
Du skriver bekvämare än en 5167, förstår av dina tidigare poster att du ägt en 116500 hur upplever du 5065n i jämförelse?
Kan man på 5065 justera stlk på något enkelt sätt likt en 116610/116500 eller är den permanent när man väl klippt gummit?
Har ägt både 5167 och 116500, skulle säga att de bärs ungefär lika stort. 5065 upplevs mindre. Du kan inte justera gummit, klippt är klippt :)

Instegsklocka
3A2D998D-DF8B-46DF-AAE2-F42D687C370D.jpeg
Vad är ett rimligt pris att betala för en sådan? Är lite sugen nämligen! Men har inte superkoll på ju Patek

Börjat fundera lite på Patek. Är det någon som har en Calatrava 96? Kanske finns en vintage Patek tråd man skulle frågat i.

Börjat fundera lite på Patek. Är det någon som har en Calatrava 96? Kanske finns en vintage Patek tråd man skulle frågat i.
Har ingen 96. Jag tycker nog att du ska fundera ett varv på den, det är visserligen en riktigt klassisk modell och bör kanske ingå i varje seriös Patek-samling. Men den är VÄLDIGT liten och ser nog lite klen ut med dagens ögon. Ligger på 30 mm om jag inte minns fel. Om jag skulle köpa en skulle det nog snarare vara för att kunna pricka av en ikonisk Calatrava, och inte den första Patek jag köper, eller för den delen heller, den enda. Jag ser den som en del i en större samling.

Grattis! Köp en stållänk istället. Blir mer vuxen då.
Fy fan, har du sett länken till 5065? Det är ju det fulaste som tillverkats av någon tillverkare. Fulare än 5085 tom. När jag tänker efter kan Patek inte göra länkar öht om man undantar Nautilus (som ju å anda sidan är magisk).

Edit - borde kanske lägga till en smiley för att visa att jag inte är arg på riktigt...

Fy fan, har du sett länken till 5065? Det är ju det fulaste som tillverkats av någon tillverkare. Fulare än 5085 tom. När jag tänker efter kan Patek inte göra länkar öht om man undantar Nautilus (som ju å anda sidan är magisk).

Edit - borde kanske lägga till en smiley för att visa att jag inte är arg på riktigt...
Den här länken är ju svinnajs
patek.jpg

Tillbaka
Topp