Echo Delta
Guld
Tycker 39mm låter väldigt stort. Skulle säga max runt 36mm för en dressare.
Som t.ex. denna 33mm Calatrava.
Var glad att du kan bära upp en 33:a! Den ser ut som en barnklocka på mina handleder...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker 39mm låter väldigt stort. Skulle säga max runt 36mm för en dressare.
Som t.ex. denna 33mm Calatrava.
Fin klocka som jag också fattat tycke för och kanske även bättre storlek(?) än modernare world timers. Passar därför på med en fråga även jag.Har en, känns väl som alla andra Pateker i den storleken, varken mer eller mindre. Man ska inte förvänta sig en stekpanna för det är det verkligen inte. Är man van klockor i den kategorin är det inga konstigheter. En fantastik klocka med ett underbart verk (240 med mikrorotor). Köp!
Tveksamt, Patek brukar inte vara pigga på att ändra specen på sina klockor i efterhand. Om man är en viktig kund kan man dock få beställa specialversioner. Om man heter exempelvis Eric Clapton eller nåt liknande vill säga.Fin klocka som jag också fattat tycke för och kanske även bättre storlek(?) än modernare world timers. Passar därför på med en fråga även jag.
Vet du om Patek erbjuder byte av ”stadsskivan” i de fall tidszonerna uppdateras med nya städer som referens?
Jättefin! Men kan hålla med om att något nättare hade gjort säg ännu bättreJag är förälskad. Vill se rosegulden också dock.
Riktigt fin! Var mest rädd att den ska kännas stor på mina taniga handleder... får testa 5196 och se helt enkeltHar en, känns väl som alla andra Pateker i den storleken, varken mer eller mindre. Man ska inte förvänta sig en stekpanna för det är det verkligen inte. Är man van klockor i den kategorin är det inga konstigheter. En fantastik klocka med ett underbart verk (240 med mikrorotor). Köp!
KBK!Riktigt fin! Var mest rädd att den ska kännas stor på mina taniga handleder... får testa 5196 och se helt enkelt
Underbar klocka! Och kul att jag kunde kapa er diskussion lite. Kunde inte låta bli!För några månader sedan blev jag tillfrågad av en vän om att köpa hans Aquanaut 5065, något osäker på stlk(38mm), men då jag aldrig ägt en Patek tidigare och precis sålt en av mina andra klockor var jag för nyfiken på märket för att inte köpa klockan.
Uppskattade verkligen enkelheten i klockan dock upplevde jag den som alldeles för liten och inom mig starta ”flippermode” infinna sig.
Redan vid mitt första inlägg i Patek tråden blev jag kontaktad och tillfrågade om klockan, där började för mig den längsta men kanske även den trevligaste PM konversationen för att få till en köp/bytes affär då medlemmen satt på min drömklocka!
Igår träffades vi på ett café i centrala Sthlm, under vårt möte ursäktar sig killen vid bordet intill.. ni är möjligtvis inte ”klocksnackare” och där börjar ett gött tjöt, tyvärr minns jag ej ditt namn här på ks men ge dig till känna ifall du önskar.
Sry för en lång historia över min glädje att äntligen få äga min drömklocka.
Stort tack @EWEA för ett trevligt möte(och övriga) framförallt stort grattis till tillökningen!
De va ju bara trevligt!Underbar klocka! Och kul att jag kunde kapa er diskussion lite. Kunde inte låta bli!
Grattis. Mycket cool modellFör några månader sedan blev jag tillfrågad av en vän om att köpa hans Aquanaut 5065, något osäker på stlk(38mm), men då jag aldrig ägt en Patek tidigare och precis sålt en av mina andra klockor var jag för nyfiken på märket för att inte köpa klockan.
Uppskattade verkligen enkelheten i klockan dock upplevde jag den som alldeles för liten och inom mig starta ”flippermode” infinna sig.
Redan vid mitt första inlägg i Patek tråden blev jag kontaktad och tillfrågade om klockan, där började för mig den längsta men kanske även den trevligaste PM konversationen för att få till en köp/bytes affär då medlemmen satt på min drömklocka!
Igår träffades vi på ett café i centrala Sthlm, under vårt möte ursäktar sig killen vid bordet intill.. ni är möjligtvis inte ”klocksnackare” och där börjar ett gött tjöt, tyvärr minns jag ej ditt namn här på ks men ge dig till känna ifall du önskar.
Stort tack @EWEA för ett trevligt möte(och övriga) framförallt stort grattis till tillökningen!
Tack så mkt, verkligen en favorit.Grattis. Mycket cool modell
För några månader sedan blev jag tillfrågad av en vän om att köpa hans Aquanaut 5065, något osäker på stlk(38mm), men då jag aldrig ägt en Patek tidigare och precis sålt en av mina andra klockor var jag för nyfiken på märket för att inte köpa klockan.
Herr Stern ska ju om inte annat ha fruktansvärt cred för att han dels drar ner på distributionsnätverket och vet med sig att man ska undvika "AP-fällan" som han beskrev det. Lösningen kanske är att producera mer nautilus och aquanaut i ädelmetall? De har ju redan en nautilus i roséguld så varför inte köra vitguld eller platina, så kan man kanske öka utbudet av nautilus men i metaller som de vill sälja mer av och utan att öka produktionen i stål.Anledningen till att PP inte ökar sin produktion av stålmodeller:
https://www.hodinkee.com/articles/thierry-stern-patek-philippe-steel-watches-nautilus
Förstår dem delvis men det är trist att många köper på ren spekulation.
Nautilus finns redan i både vitguld och platina. Med mycket lång väntetid. Eller väntetid, när det gäller platina är det snarare att ansöka om att få köpa.Herr Stern ska ju om inte annat ha fruktansvärt cred för att han dels drar ner på distributionsnätverket och vet med sig att man ska undvika "AP-fällan" som han beskrev det. Lösningen kanske är att producera mer nautilus och aquanaut i ädelmetall? De har ju redan en nautilus i roséguld så varför inte köra vitguld eller platina, så kan man kanske öka utbudet av nautilus men i metaller som de vill sälja mer av och utan att öka produktionen i stål.
Jo, men uppenbarligen inte i den omfattning som marknaden vill ha heller. Och vitguld finns den väl bara med komplikationer/på läderband som 5712 eller med evighetskalender som 5740? Varför inte göra en 5711/1O eller 5711/1B? Då slår man ju två flugor i en smäll. Å andra sidan verkade det som att han var negativt inställd till sportklockor generellt, så det är väl egentligen inte superkonstigt.Nautilus finns redan i både vitguld och platina. Med mycket lång väntetid.
Tack själv!För några månader sedan blev jag tillfrågad av en vän om att köpa hans Aquanaut 5065, något osäker på stlk(38mm), men då jag aldrig ägt en Patek tidigare och precis sålt en av mina andra klockor var jag för nyfiken på märket för att inte köpa klockan.
De skulle kunna skippa stålversionerna av Aquanaut och Nautilus helt och bara gör dem i ädelmetaller.Jo, men uppenbarligen inte i den omfattning som marknaden vill ha heller. Och vitguld finns den väl bara med komplikationer/på läderband som 5712 eller med evighetskalender som 5740? Varför inte göra en 5711/1O eller 5711/1B? Då slår man ju två flugor i en smäll. Å andra sidan verkade det som att han var negativt inställd till sportklockor generellt, så det är väl egentligen inte superkonstigt.
Det stämmer tyvärr inte, har testat. Man kan få ett äkthetsintyg från AP givet att man skickar sin klocka till dem, men cert utfärdas endast en gång, vid försäljningen.Ok då är det endast AP då
Tack själv!
Grymt nöjd med 5065 måste jag säga. Dess lite mindre storlek passar mins taniga handleder perfekt
Synd att vi inte kunde ses längre och äta lunch, men en 3 dagar gammal bebis har inte mycket förståelse för klocksnackande....
Du verkar inte gilla att använda dem dock!Jag älska klocka lika mycket som min fru... gör ni samma sak...
Jag älska klocka lika mycket som min fru... gör ni samma sak...
Nej inte alla det bara för investera. Men det är nog fel tid att investera köpte när prisen var rätt hög och nu börja pris går ner total ha säker gått back 6-700tkr på alla mina klockor.Du verkar inte gilla att använda dem dock!
Beklagar! Du får börja njuta av dem istället.Nej inte alla det bara för investera. Men det är nog fel tid att investera köpte när prisen var rätt hög och nu börja pris går ner total ha säker gått back 6-700tkr på alla mina klockor.