Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg och klassisk Calatrava. Du verkar dessutom kunna bära den på ett bra sätt (trots diametern)!
Trots? Större ser underliga ut på normala handleder.Snygg och klassisk Calatrava. Du verkar dessutom kunna bära den på ett bra sätt (trots diametern)!
Är väl galet eftertraktad överallt om något.5711:an är tydligen väldig eftertraktad i Japan.
Jo så är det väll, men jag har inte vart med om att bli tillfrågad om jag vill sälja, så många gånger som jag blev i Tokyo. Fick 7 förfrågningar under de 5 dagar jag var där.
Ja, AP-fans kan man lita påFörfrågningar i världens kanske säkraste storstad om du vill sälja din 5711 borde kännas OK. I de flesta andra storstäder skulle jag inte alls vilja få sådana frågor (om jag nu alls hade någon 5711). I vissa storstäder skulle jag t o m bli riktigt orolig om jag fick frågan! Oavsett om det skulle ske hos en (icke-auktoriserad) handlare eller på annan plats. Såvida det inte är i sällskap med genuina AP-fans.
Ja, AP-fans kan man lita på
AP-fans är ju dom bästa!Ja, AP-fans kan man lita på
AP-fans är ju dom bästa!
Let´s once again agree to disagree om det sistnämndaStörre ser underliga ut på normala handleder.
Calatrava så här en ledig lördag.
Man tackar, ja klockan gör en glad.Bedårande vacker bild i all sin enkelhet redan halv åtta på en lördagmorgon.
Noterat av mig långt senare på kvällen samma dag...
Kanske också min favorit när det gäller klassiska PP Calatrava.
Gratulerar till utmärkt val av dress- och lördagsklocka.
Hoppas lördagen tillsammans var trevlig!
Är det någon som har erfarenhet från att serva lite äldre Calatravas? Kollar på en ref 3796 eller 2923 men tror tyvärr den kommer behöva någon slags service... Någon som vet (tummen/pekfingret) vad en sån brukar gå loss på?
Lika bra att sälja dem för list till mig innan du förlorat för mycket!Nej inte alla det bara för investera. Men det är nog fel tid att investera köpte när prisen var rätt hög och nu börja pris går ner total ha säker gått back 6-700tkr på alla mina klockor.
Tack!En PP 3796 blir sannolikt betydligt billigare att serva än en PP 2923. Varken Bo Berggren eller Rob Engström anger servicepriser på deras respektive hemsidor. Men jag fann följande information direkt från PP som kanske kan ge lite vägledning: https://www.patek.com/en/retail-service/services/service-costs
Hedens guld?Är i Göteborg och fick tillfälle att kika på denna väldigt trevliga 5711 i butik idag.
En av få vita tavlor jag gillar.
Det är förresten ingen repa i glaset, verkar vara skyddsplastasten.
StämmerHedens guld?
Är den me 324 verket mer eftertraktad ?
Min är kvar. Bra storlek faktiskt!
Kan inte uttala mig om värdet egentligen. Utbud/efterfrågan? 5165 tillverkades med två olika verk. De senare har samma verk som 5167, dvs 324. Kan det vara en av anledningarna?
Snygg, serie 3, blev det köp?Från dagens klockrunda i Paris, 3940