Verkar plana ut?Håller Nautilus- och Aquanaut-hysterin i sig? Inga sjunkande priser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar plana ut?Håller Nautilus- och Aquanaut-hysterin i sig? Inga sjunkande priser?
Lite luddig fråga. Har du pratat med de två som finns i Stockholm? Om inte är ju det självklara svaret att kontakta dem och diskutera frågan. Eller letar du efter en någon annanstans?Någon som har tips på AD där man kan ställa sig på lista för 5167R??
Lite luddig fråga. Har du pratat med de två som finns i Stockholm? Om inte är ju det självklara svaret att kontakta dem och diskutera frågan. Eller letar du efter en någon annanstans?
Så bra, grattis till den.
Han kör väl en 5164Ber om ursäkt för den usla bilden men John Mayer har sin 5167 med grönt band ikväll. Som vanligt.
Självklart, my bad!Han kör väl en 5164
Det intressanta är hur de bägge referenserna kan ha samma dimension, 38mm. Tycker 5165an ser riktigt fläskig ut i jämförelse med jumbon.5065 och 5165
Dessa är ju inte lika stora?Det intressanta är hur de bägge referenserna kan ha samma dimension, 38mm. Tycker 5165an ser riktigt fläskig ut i jämförelse med jumbon.
Fabrikspolering vs hemma/svensk AD/oberoende urmakare?5065 och 5165
Ja stämmer mer eller mindreDessa är ju inte lika stora?
Fabrikspolering vs hemma/svensk AD/oberoende urmakare?
Tror en skillnad är att man efterpolerar efter borstningen hos Patek, men det är bara vad jag gissar. Eller är det bara ett bättre och jämnar slipmedium. Ser ju bra ut men detaljer är intressant.Ja stämmer mer eller mindre
Bägge har en gemensam diameter på 38mm konstigt nog.Dessa är ju inte lika stora?
Fabrikspolering vs hemma/svensk AD/oberoende urmakare?
Flippar sjuka på g ?Ser dressing ut men kändes sportig på? Vad i helvete?
Flippar sjuka på g ?
Inte så konstigt. Alla befintliga Nautilus och Aquanaut ligger ju på C24Det postas alldeles för lite i denna tråd.
Inte så konstigt. Alla befintliga Nautilus och Aquanaut ligger ju på C24
Motfråga: Skiljer det sig mellan märken och modeller? Antingen känner man sig trygg utan cert eller så gör man det inte?Hej. Tänkte be om era kloka tankar kring ett litet dilemma. Jag hittat en Nautilus 3800 i superfint skick från 84. Nyservad, länken är riktigt tight utan stretch Men det finns ett men... Inget cert - ingen box och sekundvisaren byttes vid servicen. Inget som påverkar utseendet. Vad är er tanke här? Kan man känna sig trygg med en PP3800 utan varken box eller papper?
Hej. Tänkte be om era kloka tankar kring ett litet dilemma. Jag hittat en Nautilus 3800 i superfint skick från 84. Nyservad, länken är riktigt tight utan stretch Men det finns ett men... Inget cert - ingen box och sekundvisaren byttes vid servicen. Inget som påverkar utseendet. Vad är er tanke här? Kan man känna sig trygg med en PP3800 utan varken box eller papper?
Ja sant, jag antar att jag känner mig osäker hur viktigt det är med full set. Jag tänker väl på om jag en dag skulle flippa. Skulle du köpa utan box papper?Motfråga: Skiljer det sig mellan märken och modeller? Antingen känner man sig trygg utan cert eller så gör man det inte?