• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Jag tänkte mer allmänt , innan släpp av dessa nya
Är väl bara och ringa AD och fråga. Calatrava time-only är generellt inte svåra att få köpa men det kan vara ganska långa ledtider för att beställa in till butiken om de inte har någon inne.
Ja 5711an hade jag inte räknat med :)
Men intressant att en grand comp. kan vara tillgänglig framåt.
Grand Comps upp till och med PCC går att hitta, särskilt nu när färre asiater reser hit. Har sett 5270J/1R/P i Schweiz på sistone. I Stockholm har jag sett både 5320 och 5327 i skylten hos båda AD. Och ibland gamla modeller som 5159.

En annual calendar i stål. 4947A, bra storlek 38mm x 11mm men helpolerad länk kanske blir väl blankt?

Patek-Phillipe-Annual-Calendar-4947A-Stainless-Steel-7.jpg

Rf4ba24b12d11de93a7115d6cfe0bf943.jpeg

Sjukt ful, förstår inte varför dom envisas med denna fula layout på tavlan. Ihoptryckta subdials. Fy.
Beror väl troligen på att man (igen) använder en boett som är för stor för verket. Jämför med 5196 exempelvis. Nu har man äntligen tagit fram ett manuellt verk anpassat för större boetter och slipper använda 215. Sen tycker jag personligen att 215 och mindre boetter är att föredra. Men kombon 215 och en större boett som i 5196 blir helt enkelt inte bra.

Någon av er som vet vad ett nytt band till en Aquanaut 5167A-001 går för samt en standardservice? Är det lätt att få tag i nya band till dessa eller är det också något man måste söka efter med ljus och lykta?

Sjukt ful, förstår inte varför dom envisas med denna fula layout på tavlan. Ihoptryckta subdials. Fy.
Jag tycker att det är just DET som gör dessa, 5035 och framåt, med sina "ihoptryckta" subdials, som nästan gör att klockan ser ut att vara lite lätt skelögd eller nåt, jag vet inte, som gör de fina..?
"Alla andra" klockor med tre subdials har mer eller mindre ett mer symmetriskt utseende och liknar varandra.
Men som Paulo Coelho, den gamle räven skrev, så ligger det vackra inte i likheten utan i olikheten, det som verkar bristfälligt är just det som attraherar oss. ☝😌

Jag tyckte just den här var en riktig käftsmäll till klocka! Aldrig sett den innan, vad är detta för ref?

Mvh

Någon av er som vet vad ett nytt band till en Aquanaut 5167A-001 går för samt en standardservice? Är det lätt att få tag i nya band till dessa eller är det också något man måste söka efter med ljus och lykta?
Räkna med runt 15.000 för standard-service. Polering typ 5000. PP kör fast pris på service numera har jag förstått.

Drygt 10 kkr för en vanlig service av en enkel automat och drygt 3,5 kkr för polering av boett: Patek Philippe | Service Costs

Band är bara att beställa, inte alls svårt att få tag på.

Har reserverat en 5205G hos AD och måste bestämma mig i dagarna. Grymt fin men går ändå och klurar på om den är värd pengarna. Det är ju ändå en halv miljon spänn. Ni som är experter, håller sig värdet på en sådan klocka om man senare skulle känna att man vill sälja?

Har reserverat en 5205G hos AD och måste bestämma mig i dagarna. Grymt fin men går ändå och klurar på om den är värd pengarna. Det är ju ändå en halv miljon spänn. Ni som är experter, håller sig värdet på en sådan klocka om man senare skulle känna att man vill sälja?
Om jag haft kapitalet för en dressad PP, hade en 5905R vart mitt första handsval. 5205G är otroligt sexig men med det sagt, om du tvekar- varför lägga en halv mille om det inte känns 100% rätt?

Jag vill verkligen ha klockan, tycker den är jättefin. Men jag försöker köpa klockor som inte tappar alltför mycket i värde om man i framtiden någon gång skulle behöva pengarna och alltså behöva sälja den. Det enda jag alltså tvekar om är andrahandsvärdet, inte klockan i sig.
Ja, den går ju att köpa ny av gråhandlare typ 100k under list, så säljer du den inom snar framtid lär du ju göra en rätt stor förlust

Någon som har en 5065A och hade kunnat ta en bild med mått på bredd och höjd? Lyckas inte hitta någon sida som tydligt visar dimensionerna.

Någon som har en 5065A och hade kunnat ta en bild med mått på bredd och höjd? Lyckas inte hitta någon sida som tydligt visar dimensionerna.
Om det är någon annan är ute efter dimensionerna på 5065A så har jag hittat nedan.

Bredd: 39.3 mm, höjd: 37 mm, tjocklek: 9 mm och bandhornsbredd: 19 mm.

Tillbaka
Topp