• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Tack för svaret. Kan hålla med om urverk/tavla (från de bilder jag sett). Annars låter en pilotklocka i strlk. som en vintagerolex 36mm kanske i minsta laget för sitt syfte. Ska försöka få möjlighet att kika på båda modellerna då så man kan förstå skillnaderna helt.
Pilotklockor var ju oftast rätt små, men fanns två typer. Antingen med typ fickursverk eller med vanliga armbandsurverk. Vet inte om de skilde sig i användningsområde faktiskt. Pateks förlaga var ju stor som vi vet så på det sättet är väl den stora rätt. Dock tycker jag den stora ser clownstor ut på folk då den är ny och blank, ger mig inte verktygsvibbar.

Tankar om den nya olivgröna 5711? Förstår jag det rätt som att den endast kommer tillverkas i ett år (2021) eller var det hela bara ett stunt från deras sida?

Tankar om den nya olivgröna 5711? Förstår jag det rätt som att den endast kommer tillverkas i ett år (2021) eller var det hela bara ett stunt från deras sida?
Bortsett från att tankarna genast for iväg till senaste Aqua Terran med olivgrön tavla så är den fortfarande fantastiskt fin imo
omega-seamaster-aqua-terra-150m-22010412110001-l.png

Ja det var ju åtminstone några roliga släpp hos Patek. :) Här en lite bättre bild på 5711/1300A och även nya 5990 i rosé med blå tavla. Bilder lånade från Pateks hemsida.

IMG_0834.jpg

IMG_0830.jpg

Ett par roliga PP's på Kaplans Kvalité. Kan någon förklara vad som har hänt med denna?

"Tyvärr kan ett "Extract from the Archives" inte utfärdas till denna klocka då verknummer 1427670 inte matchar med serienummer 2832211 enligt Patek Philippes register. Patek Philippe kommer fortfarande kunna reparera klockan då alla delar är original."

Ett par roliga PP's på Kaplans Kvalité. Kan någon förklara vad som har hänt med denna?

"Tyvärr kan ett "Extract from the Archives" inte utfärdas till denna klocka då verknummer 1427670 inte matchar med serienummer 2832211 enligt Patek Philippes register. Patek Philippe kommer fortfarande kunna reparera klockan då alla delar är original."
Skulle gissa på att urverket hör till en 3800 men inte just till den, utan kanske stålvarianten. Har varit med om det innan på en gammal Calatrava, urverkets nummer indikerade att den hörde till likadan modell i vitguld istället för gulguld

Godkväll mina herrar,

Söker med ljus och lykta någon som äger eller har ägt en PP Gondolo Calendario. Är mycket intresserad av en i gul eller rosé men är samtidigt osäker på storleken. Priserna ser hutlösa ut hos handlarna men det är väl vad det är.

Hade man kunnat prova eller få bilder/video på handled så utlovas en fin burgare och en öl nånstans i stan :)

Tillbaka
Topp