Är det någon som sitter på en Calatrava 5000j eller motsvarande andra metaller? Är väldigt intresserad men rädd för att 33mm kan vara lite väl smått även för mig. Har inte haft en så liten klocka sett till diameter tidigare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en 5096, mäter typ 33.5-34, är inte speciellt liten tycker jag. Men har rätt smala handlederÄr det någon som sitter på en Calatrava 5000j eller motsvarande andra metaller? Är väldigt intresserad men rädd för att 33mm kan vara lite väl smått även för mig. Har inte haft en så liten klocka sett till diameter tidigare.
Ligger 69st tillsalu inom EU just nu pa Chrono. Sa direkt svart att kopa en till dagens marknadspris ar det ju inteFått upp ögonen för en 5167.
Hur står den sig mot stötar och daglig användning? Vet att AP är känsligare än Rolex men hur är denna ?
Finns även knappt några att få tag på här i Sverige
( Google bild )
Läste du inte Sverige i mitt inlägg ?Ligger 69st tillsalu inom EU just nu pa Chrono. Sa direkt svart att kopa en till dagens marknadspris ar det ju inte
Varfor ska du vara och handla i Sverige?Läste du inte Sverige i mitt inlägg ?
Vet inte om den är mindre eller mer känslig än AP eller Rolex men jag har aldrig haft några problem alls.Fått upp ögonen för en 5167.
Hur står den sig mot stötar och daglig användning? Vet att AP är känsligare än Rolex men hur är denna ?
Finns även knappt några att få tag på här i Sverige
( Google bild )
Vet inte om jag läste det eller om något berättade de men att APn har en mjukare stål än Rolex men kanske något jag bara inbillat migVet inte om den är mindre eller mer känslig än AP eller Rolex men jag har aldrig haft några problem alls.
Bandet känns fräscht efter flera års användning. Inga konstigheter men jag antar att man kan se skillnad om man jämför med ett nytt band. Mitt lås är det som tagit mest stryk.Vet inte om jag läste det eller om något berättade de men att APn har en mjukare stål än Rolex men kanske något jag bara inbillat mig
Har du haft din länge? Även lite nyfiken på hur bandet blir efter något års användning, antar att det håller hög kvalitet?
Man märker såklart det på en länk också. Men inga konstigheter med att låset ”klickas upp” ?Bandet känns fräscht efter flera års användning. Inga konstigheter men jag antar att man kan se skillnad om man jämför med ett nytt band. Mitt lås är det som tagit mest stryk.
Fantastisk klocka, saknar den mycket.Man märker såklart det på en länk också. Men inga konstigheter med att låset ”klickas upp” ?
sjukt sugen på en!
Så här säger Mauro Scocco:Fantastisk klocka, saknar den mycket.
Jag bar min mest hela tiden då jag ägde en, både i arbete och på semester (bad).
Någon gång tappade jag den i golvet och då gick en skruv i verket av, hade troligen
hänt även med någon annan klocka......
Jag anser visserligen att dessa är mer känsliga än rolex i urverk etc.
Men ska klara vanligt liv.
” ja o mauro lixom”Så här säger Mauro Scocco:
"Jag gillar Aquanauten men den är inte så robust. Den ska föreställa en sportklocka, men tappar jag den i badrumsgolvet måste den flygas till Schweiz för reparation och sedan får jag en saftig nota på posten."Hemma hos Mauro Scocco: Popikonen om scenskräcken, sportklockorna och separationen | Kingmagazine
Kungsholmens Bryan Ferry och de ensammas skyddshelgon. Efter en kraschad relation och seriösa planer på att lägga gitarren på hyllan för gott är Mauro Scocco tillbaka efter nästan tio års tystnad.www.kingmagazine.se
Nä men hört andra vars lås blivit dåligt med tiden där den klickas uppMan märker såklart det på en länk också. Men inga konstigheter med att låset ”klickas upp” ?
sjukt sugen på en!
Man har ju hört om Rolex ÅF pris vs vad man kan få på gatan när man lämnat ÅF och det är knäppt nog, men denna PP story är bortom allt - ni har säkert läst. Kanske intressant att läsa PPs VD Thierry Stern kommentera denna utveckling (eller vansinne som Hodinkee säger) om en PP som har ett ÅF pris på USD 35000 och såldes på auktion för USD +400000.-? (Om det tillkommer slagavgift vet jag inte).
https://www.hodinkee.com/articles/sunday-rewind-patek-philippe-nautilus-thierry-stern
Haha så bra!
Alltså jag tror ju att om Patek vill dra fokus ifrån Nautilus och Aquanaut, se till att mätta marknaden, sänk priserna och flooda marknaden, ingen av de "coola killarna" vill ha en klocka för 10 - 12k $ om de är lika vanligt förekommande bland "svenssons" som Datejust tex.Man har ju hört om Rolex ÅF pris vs vad man kan få på gatan när man lämnat ÅF och det är knäppt nog, men denna PP story är bortom allt - ni har säkert läst. Kanske intressant att läsa PPs VD Thierry Stern kommentera denna utveckling (eller vansinne som Hodinkee säger) om en PP som har ett ÅF pris på USD 35000 och såldes på auktion för USD +400000.-? (Om det tillkommer slagavgift vet jag inte).
https://www.hodinkee.com/articles/sunday-rewind-patek-philippe-nautilus-thierry-stern
Alltså jag tror ju att om Patek vill dra fokus ifrån Nautilus och Aquanaut, se till att mätta marknaden, sänk priserna och flooda marknaden, ingen av de "coola killarna" vill ha en klocka för 10 - 12k $ om de är lika vanligt förekommande bland "svenssons" som Datejust tex.
3700/11, 12 mm skulle fortfarande behålla sitt värde, men kunde de ist för att minska produktionen, öka den, verkligen ösa ut klockor till höger och vänster så skulle både 5711, 12, 13, 14 och 15 () och 5167 om några år kunna bli de klockor de var menade att vara, igen. Det tror jag iaf.
Fin, ser lagom ut. Hur stor är den?Make small watches cool again! Calatrava 3796R.
Tack! Någonstans runt 30,5 mm exkl. kronan så det är ingen massiv pjäs, däremot en utav mina favoriter.Fin, ser lagom ut. Hur stor är den?
Ser ut att sitta riktigt bra, fin!Tack! Någonstans runt 30,5 mm exkl. kronan så det är ingen massiv pjäs, däremot en utav mina favoriter.
Kul, kanske tom lite för liten för mig men har aldrig testat en längre tid heller. Tror det hade kunnat fungera. Hade dock velat se den på ett tunt svinläder för den där härligt avslappnade stilen från förr.Tack! Någonstans runt 30,5 mm exkl. kronan så det är ingen massiv pjäs, däremot en utav mina favoriter.
Ser riktigt fint ut! Vad sitter den på för band? blir sugen på att byta mot något mer avslappnat.Ser ut att sitta riktigt bra, fin!
Jag har denna som jag har för mig mäter ungefär 32mm.
Sitter perfekt på min 17.5cm handled, iaf enligt hur jag tycker denna typ av klocka ska bäras.
För mig är det en vanesak. Jag gillar mindre klockor men om man går ner från en sub eller liknande tar det några dagar att vänja sigKul, kanske tom lite för liten för mig men har aldrig testat en längre tid heller. Tror det hade kunnat fungera. Hade dock velat se den på ett tunt svinläder för den där härligt avslappnade stilen från förr.
Kör ju mycket på Cartier Tank LC 23 mm så känns inte så främmande.För mig är det en vanesak. Jag gillar mindre klockor men om man går ner från en sub eller liknande tar det några dagar att vänja sig
Håller med, ett mer avslappnat band hade varit väldigt coolt.
Det är ett molequin grained calf:Ser riktigt fint ut! Vad sitter den på för band? blir sugen på att byta mot något mer avslappnat.