Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stiligt!
Haha älskar punkt 3!
Lånbyte med samlarvän.
1. Fan vilken najs klocka.
2. Spännet/låset är skit.
3. Ändå najs klocka.
Haha älskar punkt 3!
Helt enig med dig och känslan säger att du är opartisk i dina åsikter.Föråldrade urverk med bristfällig kraftreserv och avsaknad av hacking seconds. Förra generationens länkar och lås med friction pins istället för skruvar. Ingen micro-adjust, ingen quick switch, finishing som ingen kan påstå är marknadsledande. Ingen förlängd garanti och prispremium över alla konkurrenter.
Allt pekar på att Patek borde undvikas till varje pris men det är något med dem som helhetsmässigt gör dem bra.
Inte tråkigt att redan vara konung och sitta med den förbättringspotentialen!!!Föråldrade urverk med bristfällig kraftreserv och avsaknad av hacking seconds. Förra generationens länkar och lås med friction pins istället för skruvar. Ingen micro-adjust, ingen quick switch, finishing som ingen kan påstå är marknadsledande. Ingen förlängd garanti och prispremium över alla konkurrenter.
Allt pekar på att Patek borde undvikas till varje pris men det är något med dem som helhetsmässigt gör dem bra.
Den är väl discontinued? Var det Bo berggren så är den pre ownedSåg idag en svart 5170R i skyltfönstret hos AD. Så jävla läcker… Trodde den var hetare än att den skyltades så…?
Någon som vet listpris på en grön 5968G och hur tillgängligheten är?
Tack!Listpris i Sverige är strax under 650kkr. Chrono24-riktpriset ligger på typ 1,8mkr. Tillgängligheten kan du nog lista ut själv baserat på de två parametrarna.
Känslan är att ”dress”länkar generellt inte är snygga, med untandag för ett fåtal klockor såsom du nämner. Sedan skulle jag blir otroligt glad om företagen generellt gjorde lite mindre glapp mellan hålen på läderbanden för bättre passform. Någon annan som tycker likadant?
Tror du man kan fa rabatt hos AF om man koper tva?Listpris i Sverige är strax under 650kkr. Chrono24-riktpriset ligger på typ 1,8mkr. Tillgängligheten kan du nog lista ut själv baserat på de två parametrarna.
Jag gissar att alla sett dom nya släppen. Vad tycks? Man kan nog lugnt säga att grönt är färgen som gäller iaf.
Håller med dig om den, tycker den är snyggare än den gröna nautilus-modellen. Hade gjort sig bra i mindre storlek men det är ju inte jag som kommer bära den så onödigt att klaga kanske
Denna växer på mig. Var först skeptiskt till de radiella linjerna i länken men tycker ändå att det funkar. 42 x 14mm kan nog dock kännas rätt stort.
Jag har sagt det förr och inte heller denna får mig att ändra åsikt: Patek har väldigt svårt att lyckas med länkar. Förutom Nautilus kan jag nästan inte komma på nån länk som ser riktigt bra ut. Och då har jag ändå själv en till min 5065...
Denna växer på mig. Var först skeptiskt till de radiella linjerna i länken men tycker ändå att det funkar. 42 x 14mm kan nog dock kännas rätt stort.
Jag har sagt det förr och inte heller denna får mig att ändra åsikt: Patek har väldigt svårt att lyckas med länkar. Förutom Nautilus kan jag nästan inte komma på nån länk som ser riktigt bra ut. Och då har jag ändå själv en till min 5065...
Men annars ser den lite kul ut, grönt är verkligen en modefärg och man kan ju undra om det känns daterat efter några år?
Lite intressant ändå att de har svårt med länkarna, när de lyckas så pass bra med det övriga.Jag har sagt det förr och inte heller denna får mig att ändra åsikt: Patek har väldigt svårt att lyckas med länkar. Förutom Nautilus kan jag nästan inte komma på nån länk som ser riktigt bra ut. Och då har jag ändå själv en till min 5065...
Men annars ser den lite kul ut, grönt är verkligen en modefärg och man kan ju undra om det känns daterat efter några år?
Tackar för att fallet inte blev så?Denna var tänkt att ersätta Nautilus.
Japp, detta är verkligen en monstrositet! Alla Neptune-varianterna är illa (se nedan bild för ytterligare exempel). Den ser inte bättre ut i verkligheten heller. 5055 som är versionen utan länk lider dessutom av nån svårbeskrivlig egenhet som gör att den ser väldigt lite ut på armen.Denna var tänkt att ersätta Nautilus.
Jag gillade den här! Inte slm så att jag skulle välja att betala flera hundra för den, men den känns sådär skönt "filmernas 80tals överdriven". Jag jäkla extremt vräkig på alla vis liksom, en riktig pimpklocka! Fattas bara en rosa el lila kostym, med en skön fedora med lite plymer å grejer i samma färg som kostymen och uppehåll det en rejält fluffig päls, även den i rosa eller lila.Den här däremot, den är ju så gräslig att den är cool. Kom att tänka på Carlitos Way.
Dels så finns det en köp&sälj del för annonsering av sina klockor och dit kommer du inte genom att spamma 50 värdelösa inlägg, sen blir det kanske svårt att försöka sälja en klocka för 400k som privatperson utan tidigare referenser.Har en Aquanaut 5065 som är nyservad hos Rob Engström, tänkte kolla intresset. Billigast på Chrono24 är från Hong Kong och ligger på runt 400k.