• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Ja det är helt vrickat!
Men när denna bild säljs för 10.4m usd är inget sjukt, förut pengars uppenbart obefintliga värde. Man måste ha dem, och mycket dessutom, men de är ändå tämligen värdelösa…
Märklig värld vi lever i. Tror vår nutid kommer gå till historien som en de knäppaste ur ekonomisk synvinkel.
DDFEE5A1-E126-4EF9-A78D-738058B33835.jpeg

Jag skulle tro att den kvalar in även om man räknar med de som sålts på välgörenhetsauktioner.
Ja kanske. Tänkte inte på att klockorna man listar kanske bör ha blivit sålda minst en gång för att det ska bli spännande. Graff har ju annars en drös som kostar som ett mindre land osv.

Men nära, eller på topp10 (och dyrt) oavsett :)

Ja kanske. Tänkte inte på att klockorna man listar kanske bör ha blivit sålda minst en gång för att det ska bli spännande. Graff har ju annars en drös som kostar som ett mindre land osv.

Men nära, eller på topp10 (och dyrt) oavsett :)
Kan ju inte vara någon dåre som använder dessa ? Måste köpas för att samlas på 😅

Sjukt pris! Sen vet inte jag exakt hur det funkar där i staterna. Men det här var väl någon form av välgörenhetsauktion?? Och det är väl, åtminstone i vissa delstater, avdragsgillt???
ändock mycket pengar men får man dra av en betydande del i deklarationen hjälper det ju säkert till att hausa upp priset ”en del”

Ny tidning i brevlådan idag.
A53EC063-6C71-4353-96FF-7C3A077B6DBD.jpeg
Ser ut att kunna vara trevlig lasning. Nu till min fraga

Hur far man dessa magasin?
Ar det tillverkaren som skickar ut (dvs nar man koper en PP sa vidarebefodrar AF koparens info till PP som i sin tur distribuerar enl sitt kundregister) eller ar det AF som skickar till sina kunder? Och da givetvis kan valja vilka kunder man vill premiera.

Ser ut att kunna vara trevlig lasning. Nu till min fraga

Hur far man dessa magasin?
Ar det tillverkaren som skickar ut (dvs nar man koper en PP sa vidarebefodrar AF koparens info till PP som i sin tur distribuerar enl sitt kundregister) eller ar det AF som skickar till sina kunder? Och da givetvis kan valja vilka kunder man vill premiera.

Du registrerar dig och din klocka på hemsidan.

Du registrerar dig och din klocka på hemsidan.

Precis så, eller med blanketten som följer med klockan om man är mer analogt lagd.

Som svar på din andra fråga @FlipSwede så förmedlar inte återförsäljaren uppgifter om sina kunder till Patek.

Jag fattar ingenting. Varför har man gjort det omöjligt att se vad klockan är? Detta måste vara ett skolboksexempel på usel användardesign. Jag gillar verkligen resten av referensen och hur man jobbat med verket men att medvetet göra det omöjligt att läsa tiden är bara för dumt.

AE3AE9E2-194C-4B43-B09C-9D77D64AEFAF.jpeg

Moser gjorde samma sak med en repeater för några år sedan men dom är ju kända för att ha glimten i ögat (klockor med ost…). Patek är verkligen traditionella så jag tvivlar på att detta är ett utslag av samma sak.

0D3F1A30-4BF5-455E-A119-769F7F2E052D.jpeg

Rant over.

Jag fattar ingenting. Varför har man gjort det omöjligt att se vad klockan är? Detta måste vara ett skolboksexempel på usel användardesign. Jag gillar verkligen resten av referensen och hur man jobbat med verket men att medvetet göra det omöjligt att läsa tiden är bara för dumt.

AE3AE9E2-194C-4B43-B09C-9D77D64AEFAF.jpeg

Moser gjorde samma sak med en repeater för några år sedan men dom är ju kända för att ha glimten i ögat (klockor med ost…). Patek är verkligen traditionella så jag tvivlar på att detta är ett utslag av samma sak.

0D3F1A30-4BF5-455E-A119-769F7F2E052D.jpeg

Rant over.
Tror du missat poängen lite, det är en minute repeater. Du behöver inte ens titta på klockan för att ta reda på tiden. 5750P är fantastiskt vacker och designen är väldigt genomtänkt.

Tror du missat poängen lite, det är en minute repeater. Du behöver inte ens titta på klockan för att ta reda på tiden. 5750P är fantastiskt vacker och designen är väldigt genomtänkt.
Ööh? Tror du att jag är efterbliven? Jag har samlat Patek i över 20 år och vet självklart att det är en repeater. Läste du överhuvudtaget vad jag skrev efter bilden, om Moser?

Är oinsatt kring varför PP gillar Tiffany co och tvärtom men rent allmänt tycker jag det är rätt B och märkligt att som anrikt klockhus ha en collab med en butikskedja. Sjö Sandström & NK, liksom.

ä
Är oinsatt kring varför PP gillar Tiffany co och tvärtom men rent allmänt tycker jag det är rätt B och märkligt att som anrikt klockhus ha en collab med en butikskedja. Sjö Sandström & NK, liksom.

Tillbaka
Topp