Ett fickur på 1,1kg skojar man inte bort. Den får västen att sitta lite konstigt.Fotoförbudet på Pateks museum är borttaget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett fickur på 1,1kg skojar man inte bort. Den får västen att sitta lite konstigt.Fotoförbudet på Pateks museum är borttaget.
Varför?Det är jobbigt att 3940 är så bra.
Varför?
Trevlig men jag kan inte se förbi 27 och 5 på datumringen. Ser faktiskt helt vansinnigt ut! Som om Dali målat tavlan.
Vet faktiskt inte, siffrorna är ju lite utdragna.Är det bara bilden som gör att hela index ser helt skev ut? (blowouts).
Nedan en jag såg online.
Tycker också det är en av de bättre Calatrava-referenserna. Har sneglat på G med svarta tavlan och R med vita tavlan till och från.För 7 år sedan såg jag denna för första gången på Patek Philippe museum. Jag var där igen förra månaden och skrev ner 12 olika referenser som jag var intresserad av - 5026 var en av dessa. Kul att landa en sådan! Det trodde jag inte för 7 år sedan.
Tycker också det är en av de bättre Calatrava-referenserna. Har sneglat på G med svarta tavlan och R med vita tavlan till och från.
Riktigt jävla braFör 7 år sedan såg jag denna för första gången på Patek Philippe museum. Jag var där igen förra månaden och skrev ner 12 olika referenser som jag var intresserad av - 5026 var en av dessa. Kul att landa en sådan! Det trodde jag inte för 7 år sedan.
Behöver aldrig ställas om, klarar skottår och rubbet va?Annual Calendar tutar på med en ny månad.
5205G
Nä. För att greja skottår är det en perpetual calendar som behövs.Behöver aldrig ställas om, klarar skottår och rubbet va?
HoppsanMen vad håller Patek PÅ med?!
Det här är så mycket skämskudde så jag saknar ord
Behöver aldrig ställas om, klarar skottår och rubbet va?
Den behöver ställas om en gång per år, i slutet av februari.
”The Manufacture's patented Annual Calendar belongs to the family of 'useful complications'. It sits between the plain calendar, which needs adjusting five times a year for months of less than 31 days, and the perpetual calendar, which requires no adjustment whatsoever. This mechanism needs re-setting just once a year, at the end of February.”
Enklare att ställa en annual calendar, iofs. kan man strunta i ställa skottår om man ändå låter klockan stanna regelbundet.Ok, ja en gång per år man kan ju leva med.
Grym
En klar favorit från i år
Haha, fel märke om du vill att det ska vara billigt!Otrolig, synd att den är så jäkla dyr bara
Den där är ju så grym!En klar favorit från i år
Den där är ju så grym!
Storleksjusteringen menar du?Skulle varit snyggare om dem skippat glappet vid spännet.
Storleksjusteringen menar du?