Någon på KS som plocka den?Jag känner mig privilegierad att fått vara med.
/j
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon på KS som plocka den?Jag känner mig privilegierad att fått vara med.
/j
Tyvärr inte, Dock till en "entusiast". Jag lyssnade runt lite men fick inget napp.Någon på KS som plocka den?
Jag måste posta av mig lite. Man har ju en ständig oro i kroppen och letar hela tiden efter nytt.
Samtidigt som jag alltid är mycket imponerad av de som har "sin" klocka och kör på den.
Begäret att äga en 5711 har under en tid gnagt i mig och när ett specifikt ex utplockat på Rob E Dec 2014 började
snurra runt bland KS-folk och det faktiskt fanns en chans att bärga den så har man på något sett varit game.
Förra gången jag fick chansen att köpa den så var den ca 40k billigare än denna gång.
Men nu för några veckor sedan så kom äntligen smsét att den var till salu och att jag kunde få köpa den.
Vad kunde jag göra????? var ju bara att bärga den för en utvärdering.
Denna klocka kostar ju som en badrumsrenovering så en del andra klockor skulle ju så klart få gå om den skulle få stanna.
Jag har ju haft min 3800 som sedan jag köpte den för ca 3 år sedan fått stå ut med att ständigt bli ifrågasatt vad gäller storlem m m.
Men hur gick det då.............
Jo, 5711 är heeeeelt fantastiskt och perfekt på alla sett. Fick stanna i två veckor men är nu såld vidare till en mycket glad och entusiastisk köpare.
Jag är väldigt glad över att ha provat den men, nu ska jag leva ett långt och lyckligt liv med min 3800.
Lite bilder ska jag ju bjuda på:
![]()
![]()
![]()
Tack för titten
/j
p.s, min aquanaut är nu inlämnad på Rob E för lite rundsmörjning så den ska få agera badklocka i sommar.
Får väl posta en bild på min lilla klocka då. Enda felet på den är priset
![]()
Så jäkla fina! Man vill ju bara springa iväg och boka ett ex.![]()
beställde du en ny via Rob eller? Sa de något om hur lång tid det bode ta (2-3år) eller är det egen gissning?Det har jag faktiskt gjort. Lär dock dröja 2-3 år innan jag kan hämta ut den.
beställde du en ny via Rob eller? Sa de något om hur lång tid det bode ta (2-3år) eller är det egen gissning?
Tackar, en av mina bästa flirtar. Helt klart.
Sa Rob att en "stekig" kund går före kön eller tramsar du?Rob sa att de får in två om året och att de hade fem i kön. De sa även att om en stekig kund kommer in så får denne gå före i kön. Handpenning på 20 % är ett krav. BB har ett annat system där vem som helst kan sätta ställa dig i kön och de tar ingen handpenning. Rob var inte speciellt intresserade av att ta en handpenning vilket jag kan förstå. De tyckte dessutom att jag skulle titta bortom 5711 och köpa något annat. För min del blev det en köplats hos BB.
För c 1 mån sedan hörde jag 7700kr, från samma ställe, för standardservice på denna kaliber.Priserna på service verkar ha ökat, fick precis kostnadsförslag från Rob E på standardservice för 5167 på
9500kr. Några kommentarer?
/j
![]()
Idag trillade en Patek Philippe Nautilus 5711 in. Så nu har man en liten PP-trippel bestående av 5990, 5164 och 5711.
![]()
Trevligt. Gratulerar!![]()
Idag trillade en Patek Philippe Nautilus 5711 in. Så nu har man en liten PP-trippel bestående av 5990, 5164 och 5711.
![]()
Bra jobbat, trevlig lunch förstår jag.![]()
![]()
The holy trinity får en ny innebörd nu![]()
![]()
Helt otrolig!![]()
![]()
Magiskt!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@Feskarn vad ska du nu hitta på efter detta?![]()
Leva på nudlar?Frågan är vad familjen ska tycka om det.
![]()
Grym trippel! Grattis![]()
![]()
Klockan kan bo hos mig om frugan lackar
![]()
![]()