Tack...är lite för nöjd faktiskt vilket gör att mycket annat blir liggandes...
Haha, dagens i-landsproblem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack...är lite för nöjd faktiskt vilket gör att mycket annat blir liggandes...
Men jisses!! Jag skulle kunna sitta och titta på det här i timtal känner jag!Tack!Här var en bättre bild på trippeln från idag.
![]()
Den här bilden är jag nöjd med
![]()
Grattis grattis!![]()
Idag trillade en Patek Philippe Nautilus 5711 in. Så nu har man en liten PP-trippel bestående av 5990, 5164 och 5711.
![]()
Så braNu får man posta här..![]()
Ser ut som Holmen Kök & Bar
Genau! Får man be om fotodetaljer? Kamera, optik, slutartid, bländare, ISO-tal?Den här bilden är jag nöjd med
![]()
Stämmer bra!Ser ut som Holmen Kök & Bar
Stort grattisNu får man posta här..![]()
Genau! Får man be om fotodetaljer? Kamera, optik, slutartid, bländare, ISO-tal?
Oj, jag tror jag fick min för mer än en månad sedan...Idag damp det ner något trevligt i postlådan.
Dock med ingen patek hemma men det blir ändring på det på ons/tors ;-)![]()
Strör lite salt i såren med denna då. Solen skiner äntligen i Vemdalen idag!Börjar sakna min aquanaut nu som varit på Rob E nu i 8 veckor. Tanken är ju att den ska åka på i samband med sommardäcken.
Denna behöver få vila.
/j
Min ska vara klar efter helgen enligt mottaget mail.Strör lite salt i såren med denna då. Solen skiner äntligen i Vemdalen idag!
![]()
@Phileas Fogg Vet att det är väldigt trevligt att köpa direkt från AD, men är det inte värt 10-20k och få den direkt om du köper den i dagarna? Om du bor i en stad med 4 patek ad's så finns det säkert någon gråhandlare med bra referenser som kanske har en sprllans, who knows.
Mina få cent.
Det måste vara en unik kombinationPatek och ostburgare
![]()
Var bor du?Jo, det finns en uppsjö verkligen. Priserna "oprutade" är ca 30' över listpriset. Har inga problem att vänta ett par månader, har några andra klockor att varva med så längeLite väntetid förhöjerr nästan köpet tycker jag då man bygger upp förväntningen. Det är bara lite tröstlöst att det verkar så sjukt diffust när/om de kan leverera.
Från att ha varit en ouppnåelig utopi när mitt klockintresse var i sin linda har jag nu medlen att köpa min "graal", en 5711.
Då det dels handlar om en hel del pengar samt, som mina tidigare klockköp, är en klocka jag tänkt behålla, vill jag köpa den ny. Det har dock visat sig svårare än jag trott (visste redan att det inte vara helt enkelt att få tag på en ny)
Jag bor inte i Sverige, har nu varit runt hos fyra olika ADs här där jag bor och fått mindre uppmuntrande svar.. En viftade i princip ut mig ur butiken när jag ens nämnde vad jag var ute efter, en sa att det skulle ta fyra år, en tredje lämnade svävande svar om att det var något års väntetid. Till sist lyckades jag skriva upp mig som nr tre på en väntelista (irriterande nog hade nr två skrivit upp sig dagen innan..). Någon uppskattad tid kunde jag dock inte få. I helgen ska jag besöka de återstående ADs men givet resultatet hittills har jag inga större förhoppningar.
Det finns ett bra utbud av grey dealers och andrahandsbutiker där de går att få tag på. Dock säljs de klockorna med ett prispremium samt att jag helst undviker de återförsäljarna vid en affär av den här storleken.
Så till min fråga: Ni som har lagt vantarna på en 5711, hur länge har ni fått vänta? Läste i denna tråd att Rob E inte verkar så pigga på att ta fler beställningar så att få tag på en i Sverige verkar lika knepigt. Är det bättre chans i vissa länder, isf vilka? Vad är nuvarande listpris på 5711 (stål) i Sverige?
Tack för alla grymt inspirerande inlägg i den här tråden!
Jo, det finns en uppsjö verkligen. Priserna "oprutade" är ca 30' över listpriset. Har inga problem att vänta ett par månader, har några andra klockor att varva med så längeLite väntetid förhöjerr nästan köpet tycker jag då man bygger upp förväntningen. Det är bara lite tröstlöst att det verkar så sjukt diffust när/om de kan leverera.
Ring runt till alla ad's i europa, tror någon kommer ha en köpare som backat och så tar du endast första bästa flyget.Jo, det finns en uppsjö verkligen. Priserna "oprutade" är ca 30' över listpriset. Har inga problem att vänta ett par månader, har några andra klockor att varva med så längeLite väntetid förhöjerr nästan köpet tycker jag då man bygger upp förväntningen. Det är bara lite tröstlöst att det verkar så sjukt diffust när/om de kan leverera.
Hong Kong, helt livsfarlig stad om man har ett klockintresseVar bor du?