• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

God morgon ! Det är nästän tio i Helsingfors
5712Wrist.jpg

Rykten om en ny Nautilus modell som ska visas upp på måndag för att modellen fyller 40 i år.

Är det så? Har tänkt fråga här bland er PP-kunniga om det inte är dags snart, men det är alltså det? Är inte det typ en JÄTTEnyhet, som sätter keramisk Daytona i lä med hästlängder?

Jo, ryktet gör gällande att det är så.
Men det jag har hört av "folk i branschen" som står Patek nära så vill de inte göra så stor grej av 40 års jubileet utan vill vänta till 50 år.
Därför är förhandstipset att det blir en modell som kommer att tillverkas i 300 ex och varje AD får 1 var. Samt kanske några platinum modeller som endast säljs i boutiquer till stora Patek samlare. Eventuellt blir det inte ens någon ny modell utan en vanlig Nautilus som får en 40:th text på baksidan eller på urtavlan.
Men ingen vet med säkerhet så klart. Ska bli spännande att se vad som kommer :)
P.S. Jag står inte i kö till någon av 40:th modellerna.

Jo, ryktet gör gällande att det är så.
Men det jag har hört av "folk i branschen" som står Patek nära så vill de inte göra så stor grej av 40 års jubileet utan vill vänta till 50 år.
Därför är förhandstipset att det blir en modell som kommer att tillverkas i 300 ex och varje AD får 1 var. Samt kanske några platinum modeller som endast säljs i boutiquer till stora Patek samlare. Eventuellt blir det inte ens någon ny modell utan en vanlig Nautilus som får en 40:th text på baksidan eller på urtavlan.
Men ingen vet med säkerhet så klart. Ska bli spännande att se vad som kommer :)
P.S. Jag står inte i kö till någon av 40:th modellerna.

Har hört att det blir en Nautilus i platina men den som lever får se...

Lika lätt att hitta som Fantomen. Tydligen skall denna få en upplaga på mer än ngn stycken.
Helt rätt, bara en handfull per år till de mest lojala kunderna som jag har förstått det. Har svårt att tro att Patek vill göra Nautilus i platinautförande mindre exklusiv men vi får väl se.

Det här var inte vad jag hade hoppats på direkt.
Priset bör hamna runt 800.000sek räknat från priset i pund?
Men ska det inte släppas en till modell?
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

• Like
Reactions: RSV
Låter sått otroligt att de skulle släppa en Nautilus med de dimensionerna, är det inte tryckfelsnisse som vart framme?

Tillbaka
Topp