• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patinera zulu på autentiskt vis (hoppas jag)

Erik1

Patek
2-Faktor
Årets misslyckande.. Åkte ut på havet och spände fast det svart bandet högst uppe på en av öarna längst ut i havsbandet, ska bli kul att se vad stormarna kan göra med det. Det gråa bandet spände jag fast i en rostig bergskil som ligger på västsidan av en annan ö.
Problemet? jag glömde mobilen i bilen.. Ni får helt enkelt ta mitt ord för att de sitter där förhoppningsvis är de kvar i vår så ni kan få se beviset. Jag återkommer.
Hur gick det? :nailbiting:
 

Starship

Cartier
Kan det inte komma en tråd snart där någon försöker patinera en sprillans ny oysterlänk från Rolex? Det skulle bli en legendarisk tråd.
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Låna en grannes? vi är nyfikna här :)

Den ligger också på land fortfarande.. Tror inte någon som jag känner tillräckligt väl för att fråga ¨kan jag låna din båt? behöver åka ut och plocka in några klockarmband jag haft fastspännda på en bergskil över vintern..¨ har fått i sina båtar heller tyvärr. men nu kommer våren så då brukar det gå snabbt. är lika förväntansfull som ni andra :)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Den ligger också på land fortfarande.. Tror inte någon som jag känner tillräckligt väl för att fråga ¨kan jag låna din båt? behöver åka ut och plocka in några klockarmband jag haft fastspännda på en bergskil över vintern..¨ har fått i sina båtar heller tyvärr. men nu kommer våren så då brukar det gå snabbt. är lika förväntansfull som ni andra :)
Jag fick i vår lilla båt igår! Ligger tryckt och säkert i Grebbestad om du vill "vittja" dina öar! :pirate:
 

Sorubim

Audemars
Det var ju bara ett måste att klicka "Bevaka tråd" på den här... ska bli väldigt intressant att se resultatet.
 

Freddie L

Panerai
Har ryssen varit över på er sida också? Någon Spetsnaz som nu sportar ett autentiskt patinerat Zulu till sin Slava?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
:D

Insåg precis att jag sitter & like:ar en över 1 år gammal tråd. Såg nu att de första inläggen var från förra året...

Men grymt skön tråd/experiment!

Hur går det?!? Upp med uppdateringar!
 

Starship

Cartier
:D

Insåg precis att jag sitter & like:ar en över 1 år gammal tråd. Såg nu att de första inläggen var från förra året...

Men grymt skön tråd/experiment!

Hur går det?!? Upp med uppdateringar!

Det börjar kännas som världens längsta cliffhanger. Varje gång det händer något i tråden tänker man "Äntligen!", men så är det bara ett lamt bumbningsinlägg. Som det jag skriver nu.

Tänk vilket antiklimax det skulle vara om det visar sig att banden är borta.
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Då så mina vänner! Återstår att se om de sitter kvar. Liveuppdatering följer.. image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hoppas hoppas!

Synd bara att alla(?) sätt att patinera natos/zulus innebär ett års väntetid. Värre än väntetiden för en nautilus? Lyckades patinera/ solbleka ett nato men det tog en månad av backpackande i Australien med sol och bad. Ingen enkel lösning direkt hehe
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Haha sjukt att det ligger en person och solar precis där det ena bandet sitter.. inte läge att åka fram tyvärr. tuffar vidare mot nästa spot.

image.jpg
 
Topp