• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patinera zulu på autentiskt vis (hoppas jag)

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
där har sitter förhoppningsvis det ena bandet och har i så fall gjort sedan oktober -14. Rätt ut i sydväst ligger Väderöarna, sen är det Skottland.

image.jpg
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Där har vi det!
image.jpg


Ser riktigt härligt ut vid en första inspektion. Är egentligen mer spänd på det andra bandet som suttit på en rostig bergsspik och dessutom betydligt närmare vattenytan. Återkommer med lite mer close-ups när jag är tillbaka på land!

image.jpg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på hur detta ser ut kommer det andra bandet nog vara mumma :)
Tack för uppdateringen och ser fram emotive du hämtar hem band nr 2
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Sjukt ihärdig tråd, känns som man själv hinner bli mer patinerad än dessa zulus.
Bara köpa nån billig diver och ta bort verket och glaset och göra om hela processen så har du en matchande klocka!
 

Victore

Breitling
Känns som att alla på detta forum försöker hitta det bästa sättet att patinera Nato band. Nu måste man ju försöka själv!
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Riktigt haveri när jag skulle uppdatera nu.. Därav edit.

Update-dags!

Bandet är nerplockat, tyvärr inget rost..

image.jpg

Däremot har det blivit rätt så blekt, vet inte hur bra det syns på bilden nedan dock
image.jpg


Monterade på klockan. Bandet är STENhårt (alltså "konsistensen" inte nödvändigtvis looken) så är lite lurigt att ha det på det sättet zulu-band är tänkta att bäras. Startade en tråd om ämnet ifall någon undrar vad jag snackar om, sök och finn.
image.jpg

image.jpg

Blir ju väldigt hög profil som ni ser så blötte bandet för att få tightare fit

image.jpg


Lägger det på tork här så kanske det behåller lite form när det torkar..
image.jpg


Nästa projekt bli helt klart att hänga upp en hel klocka med urverk och allt. så är det nån som har en sliten Seiko Skx för en billig (ja ännu billigare än standardpriset 1500) så hojta till. Kan till och med tänka mig att göra det med någon annans klocka som jag sen skickat tillbaka patinerad och go inklusive ett nött zulu. på klockägarens egna risk givetvis :)
 
Senast ändrad:

Sorubim

Audemars
image.jpg

Däremot har det blivit rätt så blekt, vet inte hur bra det syns på bilden nedan dock
image.jpg


Monterade på klockan. Bandet är STENhårt (alltså "konsistensen" inte nödvändigtvis looken) så är lite lurigt att ha det på det sättet zulu-band är tänkta att bäras. Startade en tråd om ämnet ifall någon undrar vad jag snackar om, sök och finn.
Hehe, du lyckades iallafall få till en riktigt grym patinering.
 

_jonte

Patek
Riktigt haveri när jag skulle uppdatera nu.. Därav edit.

Update-dags!

Bandet är nerplockat, tyvärr inget rost..

image.jpg

Däremot har det blivit rätt så blekt, vet inte hur bra det syns på bilden nedan dock
image.jpg


Monterade på klockan. Bandet är STENhårt (alltså "konsistensen" inte nödvändigtvis looken) så är lite lurigt att ha det på det sättet zulu-band är tänkta att bäras. Startade en tråd om ämnet ifall någon undrar vad jag snackar om, sök och finn.
image.jpg

image.jpg

Blir ju väldigt hög profil som ni ser så blötte bandet för att få tightare fit

image.jpg


Lägger det på tork här så kanske det behåller lite form när det torkar..
image.jpg


Nästa projekt bli helt klart att hänga upp en hel klocka med urverk och allt. så är det nån som har en sliten Seiko Skx för en billig (ja ännu billigare än standardpriset 1500) så hojta till. Kan till och med tänka mig att göra det med någon annans klocka som jag sen skickat tillbaka patinerad och go inklusive ett nött zulu. på klockägarens egna risk givetvis :)
Snyggt! Testat att tvätta det ordentligt i disk/tvättmaskin? Gissar salt mm gör det stelt.
 
Topp