• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
En tråd jag gillar! (och själv hade funderat på att starta)
Själv har jag en fäbless för Lamy, och Whitelines. Bollar upp en radda blandat.

penna6.jpg


Lekfullt och lite färgglatt. Seiko Pouge 6139-6002 *2 med Lamy Safari Black special edition, och Lamy Vista (som egentligen bara är en transparent safari).

penna5.jpg


De pragmatiska tyskarna. En Stowa Seatime med Rotring Lava kulspetspenna och Rotring 600 0,3 stiftpenna.

penna3.jpg


Blått och stål. Tudor Date-Day med Steadler 925-35 Night blue limited edition.

penna2.jpg


Klassisk elegans - Tissot Visodate och Lamy 2000.

penna1.jpg


Modern retro - Oris Chronoris och Fischer Bullet Space Pen.

Lurigt med matchningen, och några klockor och pennor hamnade utanför. Som ni märker finns en liten svaghet för limited edition också. Svårt det där...
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Fick en penna av tjejen i julklapp! En Pelikan M200 i svart/guld som jag måste säga imponerar i skrivupplevelse. Jag har inte använt så mycket reservoarpennor förr men den är väldigt trevlig. Har dock lite små problem med "false starts" men tänkte se om de lägger sig efter lite mer användning. Eller någon som har lite tips?

7ff66ecc700d11e39b09128581843da2_8.jpg
 

san

Cartier
2-Faktor
Det är en fråga om teknik och lägger sig som sagt efter lite användning :) Det viktigaste är att du håller pennan rätt: placera den mellan tummen och pekfingret, samtidigt som du låter den luta lite lätt på långfingret, i en vinkel som gör att du träffar spetsen på ett sätt som gör att den glider över pappret med minsta ansträngning.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Det är en fråga om teknik och lägger sig som sagt efter lite användning :) Det viktigaste är att du håller pennan rätt: placera den mellan tummen och pekfingret, samtidigt som du låter den luta lite lätt på långfingret, i en vinkel som gör att du träffar spetsen på ett sätt som gör att den glider över pappret med minsta ansträngning.

Jo jag får ligga i och träna helt enkelt... :)

Passar på att lägga upp en bild på mina Fisher-pennor som tydligen inte fungerade i mitt tidigare inlägg i den här tråden. Inte riktigt samma känsla när man skriver men helt klart trevliga pennor för pengen tycker jag!
01e9c894b82a11e28ec622000aa8030b_7.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Hatten av för blyertspennan. Skriv- och ritverktyget som med sin ospänstiga spets skrapar ut grafiten, blandad med koalinleran och pressad till stiftform, över papperet på ett sätt så att man kan utläsa inte bara ord utan även få en uppfattning om personen som skrev. Världens billigaste penna som tillsammans med en (jfr med rolex) billig klocka utgör ett eminent radarpar.

kyHTojH.jpg
 

san

Cartier
2-Faktor
Jo jag får ligga i och träna helt enkelt... :)

Passar på att lägga upp en bild på mina Fisher-pennor som tydligen inte fungerade i mitt tidigare inlägg i den här tråden. Inte riktigt samma känsla när man skriver men helt klart trevliga pennor för pengen tycker jag!
01e9c894b82a11e28ec622000aa8030b_7.jpg

Space Pen :)

Vad tycker du om Field Notes förresten? De sägs vara värdiga Moleskine-utmanare :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jag tycker dom känns rätt robusta faktiskt! Va lite skeptisk först men verkar hålla bra och ser förbaskat tuffa ut tycker jag! Skulle kunna finnas i lite olika storlekar, hade gärna haft en lite tjockare t.ex. Men överlag nöjd! Man får ju 3st i paketen dessutom.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 
Topp