• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Perfekt duo!

SARBen har varit ohotad King länge nog.
92CCC940-6648-4B8E-9D7C-0A5F2F979944.jpeg
Fin duo som grejar det mesta! Jag är själv ägare till 035 och spekulant på en likadan Citizen. Skulle du säga att båda bärs och upplevs lika stora på handleden?

11F99874-74FD-48C9-92DA-A8431DCB4741.jpeg

SARB035 med Uncle Seiko Jubilee och en Speedy 005. Klarar man sig långt på 😊
Hur upplever du US Jubilee kontra originallänken? Funderar starkt på en likadan till min 035 då den matchar boett och urtavla fint. Noterade att det numera ingår solida ändlänkar vid köp från den den amerikanska sidan.

Senast ändrad:
Hur upplever du US Jubilee kontra originallänken? Funderar starkt på en likadan till min 035 då den ser ut bra matchning till klockan. Noterade att det numera ingår solida ändlänkar vid köp från den den amerikanska sidan.
Länken i sig grymt bra. Väldigt skön, nätt och lite rasslig, (dock inte för mycket, kanske väldigt subjektivt). Jag tycker dock den är gedigen och välbyggd .

Jämfört med originallänken så är det väl de stora skillnaderna bortsett från design.
Vikten, US Jubilee väger inte lika mycket. Rassligare (såklart). Blingigare. Skönare och snyggare 😅

• Like
Reactions: NKS
Fin duo som grejar det mesta! Jag är själv ägare till 035 och spekulant på en likadan Citizen. Skulle du säga att båda bärs och upplevs lika stora på handleden?
Tycker de bär rätt olika, sarben är mer kompakt, tyngre och högre. Ändlänkarna på Citizen sticker ut rätt mycket så tycker den bär större än 38mm, dock inget överdrivet så har du normalhandleder eller lite mindre för den delen också kommer den vara bra. Kan bara rekommendera köp, väldigt behaglig klocka.

• Like
Länken i sig grymt bra. Väldigt skön, nätt och lite rasslig, (dock inte för mycket, kanske väldigt subjektivt). Jag tycker dock den är gedigen och välbyggd .

Jämfört med originallänken så är det väl de stora skillnaderna bortsett från design.
Vikten, US Jubilee väger inte lika mycket. Rassligare (såklart). Blingigare. Skönare och snyggare 😅
Ditt svar stärkte min övertygelse 👍 Jag har precis beställt länken från den amerikanska sidan 😎

Originallänken monterades av omgående efter köp och ersattes av ett läderband, vilket många tycks uppskatta. Insåg så småningom att läderband inte matchade klockan optimalt och den blev liggandes oanvänd. Tänker att boetten och bandhornens utformning inverkar.

För mig är klockan mer elegant än sportig. Jubilee lyfter elegansen och retrokänslan till en ny nivå!

Tycker de bär rätt olika, sarben är mer kompakt, tyngre och högre. Ändlänkarna på Citizen sticker ut rätt mycket så tycker den bär större än 38mm, dock inget överdrivet så har du normalhandleder eller lite mindre för den delen också kommer den vara bra. Kan bara rekommendera köp, väldigt behaglig klocka.
Det låter lovande! För min del gör det inget att Citizen bärs större kontra Sarb. Uppskattar länkens design jmf med Sarb som har smalare mittlänkar.

Har du tips på inköpsställe och uppfattning om prisbilden?

Det låter lovande! För min del gör det inget att Citizen bärs större kontra Sarb. Uppskattar länkens design jmf med Sarb som har smalare mittlänkar.

Har du tips på inköpsställe och uppfattning om prisbilden?
Älskar länken, ändlänken är inte ett stycke som på många andra utan mittdelen en separat del, mycket snyggt. Köpte själv genom Amazon.jp och fungerade fint. Betalande 5100:- + moms. Känns Amazon tveksamt säljer Gnomon dessa, bara hört gott om dem.

• Like
Kom på en grej som kan vara bra att veta, likt SARBen har Citizen också endast två justeringshål i låset, så lite av ett lotteri med passningen.

• Like

Då var jubileelänken monterad på sarb035. Levererad kvickt efter ett par dagar med FedEx från USA. Mycket nöjd med kombinationen och nu vill jag åter bära klockan. Ska naturligtvis infoga foton på min retroduo som täcker flertalet situationer👌
AA6E0BD5-141F-41AA-BEEB-8992A6047607.jpeg

E3639C11-5326-4C1A-AD27-ED7242F8C315.jpeg

Senast ändrad:
Då var jubileelänken monterad på sarb035. Levererad kvickt efter ett par dagar med FedEx från USA. Mycket nöjd med kombinationen och nu vill jag åter bära klockan. Ska naturligtvis infoga foton på min retroduo som täcker flertalet situationer👌
AA6E0BD5-141F-41AA-BEEB-8992A6047607.jpeg

E3639C11-5326-4C1A-AD27-ED7242F8C315.jpeg
Det är snabba puckar med FedEx, jag fick dock igår en trött faktura på 300 spänn för moms 😄

klockan (klockarna) ser grymt bra ut, hoppas du blir nöjd!

• Like
Tillbaka
Topp