• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Perfekt duo!

Brunt och svart tavla.
image.jpeg

Vilken ref är den till vänster ? Kanonfin ;)

Tack! Det närmaste jag kommit en keeper såhär långt ... ;)
Det är en IWC Mark XVI, ref IW325504, som producerades mellan 2006 och 2012 om jag minns rätt. Min är en sen 2006'a. Inte helt lätt att hitta nuförtiden, i alla fall inte på länk. Dom få som finns har dessutom dragit iväg i pris rätt rejält. @Lee fick leta en bra stund innan han nyligen hittade ett vettigt exemplar.

IWC på arm.jpg

Den undre cartiern är ju hur bra som helst, vad mäter den? Kanske vore något den dagen sambon börjar tycka om klockor
God morgon. Visst är den mullig! Mäter ca 20x30mm. Baignoire heter modellen och jag hittade nyss lite kul info på youtube som du kan titta på. Den finns i olika utföranden.
Gå även in på Cartiers hemsida där kan du se hur de ser ut idag. Jag tycker att den nya är mycket plattare och inte lika "bullig" som de tidigare modellerna.

Tillbaka
Topp