• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt duo!

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Förstår inte riktigt vad du vill komma med det här.

Inte heller förstår jag vem du tror att du är som tror sig ha rätten att kalla folks ägodelar för dötrista?
Om du postar bilder på dina klockor på ett klockforum så får du väl förvänta dig att någon har åsikter om dom.
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Vafalls!
Tjafs om Bratteduo?
Mina fantastiska Breitling Sprint
A08B2F6F-147B-4EFD-8D3B-67159044BC55.jpeg

Drygt 50 år gamla
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Perfekt blir väll inget, det är alltid upp till betraktaren eller ägaren. Det har vi ju avklarat här innan, vilket jag tycker vi släpper och gåt vidare nu.

Jag har haft två duos som stuckit ut ordentligt för mig då jag tyckt dom varit jättebra tillsammans (för mig).
Båda har jag nog postat tidigare.
Nr 1
ROC panda och ROO. Tyvärr inte någon av dom två i min ägo längre.
410DDEAB-1F63-45F1-9821-8CC1CEBFEB1F.jpeg

Och det andra paret som jag fortfarande äger och har stannat bra mycket längre än nr 1.
DD40 och 15400st boutique . Dessa två firar snart 1 år i min ägo!

(Ja jag vet att APn har plast på bilden, plasten är long gone och den har använts flitigt sen dess, gammal bild då dessa två sällan befinner sig under samma tak förutom när dom ligger i bankfacket tillsammans)
8BA5CA4C-CB84-42BE-B79F-ABBD0DB86940.jpeg
 
Senast ändrad:

Dedj

Omega
2-Faktor
Perfekt blir väll inget, det är alltid upp till betraktaren eller ägaren. Det har vi ju avklarat här innan.

Jag har haft två duos som stuckit ut ordentligt för mig då jag tyckt dom varit jättebra tillsammans (för mig).
Båda har jag nog postat tidigare.
Nr 1
ROC panda och ROO.
410DDEAB-1F63-45F1-9821-8CC1CEBFEB1F.jpeg

Och det andra paret som jag fortfarande äger och har stannat bra mycket längre än nr 1.
DD40 och 15400st boutique . Dessa två firar snart 1 år i min ägo!

(Ja jag vet att APn har plast på bilden, plasten är long gone och den har använts flitigt sen dess, gammal bild då dessa två sällan befinner sig under samma tak)
8BA5CA4C-CB84-42BE-B79F-ABBD0DB86940.jpeg
Vilken j*vla split duo :wideyed:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Perfekt blir väll inget, det är alltid upp till betraktaren eller ägaren. Det har vi ju avklarat här innan, vilket jag tycker vi släpper och gåt vidare nu.

Jag har haft två duos som stuckit ut ordentligt för mig då jag tyckt dom varit jättebra tillsammans (för mig).
Båda har jag nog postat tidigare.
Nr 1
ROC panda och ROO.
410DDEAB-1F63-45F1-9821-8CC1CEBFEB1F.jpeg

Och det andra paret som jag fortfarande äger och har stannat bra mycket längre än nr 1.
DD40 och 15400st boutique . Dessa två firar snart 1 år i min ägo!

(Ja jag vet att APn har plast på bilden, plasten är long gone och den har använts flitigt sen dess, gammal bild då dessa två sällan befinner sig under samma tak förutom när dom ligger i bankfacket tillsammans)
8BA5CA4C-CB84-42BE-B79F-ABBD0DB86940.jpeg
Relaterat men något OT: Tråkigt att behöva ha klockorna i bankfack istället för att kunna ha dem hemma för att välja bland alla sina klockor. Annars måste man planera klockbytena.

Jag har själv aldrig haft så dyra klockor, men det kanske är så att läget är, att man behöver det? Räcker det inte med låsbart skåp hemma?
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Relaterat men något OT: Tråkigt att behöva ha klockorna i bankfack istället för att kunna ha dem hemma för att välja bland alla sina klockor. Annars måste man planera klockbytena.

Jag har själv aldrig haft så dyra klockor, men det kanske är så att läget är, att man behöver det? Räcker det inte med låsbart skåp hemma?
Känns bättre att största delen av mina klockor inte finns hemma om det skulle bli påhälsning.
Speciellt dom dyrare pjäserna.
Jättetråkigt att det skall vara så men hellre på den säkra sidan.
 
Senast ändrad:

Whedda

Rolex
Relaterat men något OT: Tråkigt att behöva ha klockorna i bankfack istället för att kunna ha dem hemma för att välja bland alla sina klockor. Annars måste man planera klockbytena.

Jag har själv aldrig haft så dyra klockor, men det kanske är så att läget är, att man behöver det? Räcker det inte med låsbart skåp hemma?

finns många fördelar med bankfack vilket gjort att jag själv tänker likadant.
Dels tryggheten vid en måhända ovanlig men inte omöjlig påhälsning i hemmet då ytterst få inte skulle öppna skåpet om någon hotar dig eller din familj. Sen vid ett vanligt inbrott under semestern då det krävs ganska ansenliga skåp för att stoppa en skicklig tjuv.
Sist men inte minst vet jag att många försäkringsbolag har en klart lägre ersättning för lösöre när det handlar om smycken/klockor även om du angivit ett högt totalt värde. Oavsett om det rör sig om inbrott, brand eller annan skada så är situationen densamma.

Försäkringen täcker såklart inte bankfack heller men sannolikheten att något skall hända är minimal i jämförelse och inte ens under pistolhot skulle du inte kunna komma åt klockorna på kvällar och helger. Det kräver lite planering men jag ser det inte som ett problem. Snarare som skademinimeringen...
 
Topp