• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PERLON VS ROLEX OYSTERLÄNK!

Wollen

Mao
2-Faktor
Spelar fan ingen roll vilket snöre man stoppar på en rolle som kommer på länk, länken vinner alltid i slutändan!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul med så många svar! Håller med att länk är länk och att det flyger bäst, Men, men jag gillar kombinationen det blåa Perlon bandet på G/S Subben, den får lite av en sommar med Göran touch! :cool:
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
BÅDA! Men Perlon är somrigt. Länk är dock en klar vinnare. Fast kanske inte..
Snodd från nätet,
Skärmavbild 2014-05-24 kl. 23.01.44.png
 

Apansson

Torpare
Finns det länk till (sport)klockan? I såna fall ska den ha länk. Gäller alltid, undantaget vattennöten där gummit bräcker länken.
 

Sond

Patek
Ett solklart komplement. Det är ju svårt att inte hålla med om att länken är bättre i LÄNGDEN... Men som något att varva med är det en perfekt kombination!
 
Bra kombo för variation som många varit inne på. Jag är dock mest förvånad över att det också såg bra ut på 116618. Den har ju såpass kraftiga bandhorn att man tycker att ett tunnt perlonband skulle se konstigt ut. Kanske är det en fördelaktig bildvinkel, men det flyger där med tycker jag.
 

Nexus

Panerai
Ända sedan jag ärvde min morfars Certina Blue Ribbon komplett med repigt plexi och sunkigt perlonband har jag skytt dem som pesten. Jag har under flera år varit övertygad om att jag hellre skulle släpa snoppen genom tre meter krossat glas än att över huvud taget släppa in ett perlonband i min lägenhet.

MEN! Du har omvänt mig! Den där combon var GRYMT snygg!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ända sedan jag ärvde min morfars Certina Blue Ribbon komplett med repigt plexi och sunkigt perlonband har jag skytt dem som pesten. Jag har under flera år varit övertygad om att jag hellre skulle släpa snoppen genom tre meter krossat glas än att över huvud taget släppa in ett perlonband i min lägenhet.

MEN! Du har omvänt mig! Den där combon var GRYMT snygg!!

Jag LÖVE you min lilla Drama Queen, du är alltid så rolig i dina utlägg! Och tack för den positiva feedbacken :D
 
Topp