• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Platina Club Members Only

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gjorde min ståndpunkt klar tidigare, det är att lägga tid på något onödigt.
Jag avgör själv vad jag håller för nivå, förhoppningsvis kommer den irritera dig i fortsättningen med.
Tramshatt, inte lite löjligt att låtsas kränkt när man själv leker stöddig angående en klockstorlek på ett klockforum?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tramshatt, inte lite löjligt att låtsas kränkt när man själv leker stöddig angående en klockstorlek på ett klockforum?

Tycker du? Håller som vanligt inte med, men som sagt att gå i klinsch med dig leder ingen vart.
Sen tycker jag kränkt är ett ord som passar bättre när någon utsatts för något av annan dignitet än lite bjäbb ang en post på ett klockforum.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
IMG_4953.JPG

@hook @Aurum
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker du? Håller som vanligt inte med, men som sagt att gå i klinsch med dig leder ingen vart.
Sen tycker jag kränkt är ett ord som passar bättre när någon utsatts för något av annan dignitet än lite bjäbb ang en post på ett klockforum.
När man låtsas upprörd och börjar svamla om annat än vad ursprungsinlägget innehöll känner jag att definitionen känns rimlig. Men det är ju bara min åsikt, andra tycker jag har fel även när jag har rätt.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
När man låtsas upprörd och börjar svamla om annat än vad ursprungsinlägget innehöll känner jag att definitionen känns rimlig.

Fast det gör det ju inte, det handlar ju om ditt behov av att uttrycka dig och i förlängningen av ett återkommande beteende.
Saklig kritik till ditt behov av att uttrycka dig och i de former det tar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fast det gör det ju inte, det handlar ju om ditt behov av att uttrycka dig och i förlängningen av ett återkommande beteende.
Saklig kritik till ditt behov av att uttrycka dig och i de former det tar.
Du säger herrstorlek och jag säger clownstorlek, låter som två olika laddade åsikter i min värld. Kanske betyder något annat i din?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Du säger herrstorlek och jag säger clownstorlek, låter som två olika laddade åsikter i min värld. Kanske betyder något annat i din?

Att herrstrolek är ett mer vida känt uttryck än clownstorlek kan till och med du och jag vara överens om är jag övertygad om, huruvida 40 eller 36 är det är subjektivt och inget att diskutera.
Men det du missar är att du alltid konsekvent skall skicka med något nedvärderande som i det här fallet den utsikt som finns från balkongen i fråga.
Och då du inte vet något om det så tycker jag det är ett helt meningslöst tillägg, det är ju ändå ett klockforum vilket du tidigare var noga med att poängtera.
Så vad har den med klockan att göra? Inget alls, utan enkom till för att få uttrycka dig nedvärderande på obefintlig grund för att känna sig lite bättre.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Att herrstrolek är ett mer vida känt uttryck än clownstorlek kan till och med du och jag vara överens om är jag övertygad om, huruvida 40 eller 36 är det är subjektivt och inget att diskutera.
Men det du missar är att du alltid konsekvent skall skicka med något nedvärderande som i det här fallet den utsikt som finns från balkongen i fråga.
Och då du inte vet något om det så tycker jag det är ett helt meningslöst tillägg, det är ju ändå ett klockforum vilket du tidigare var noga med att poängtera.
Så vad har den med klockan att göra? Inget alls, utan enkom till för att få uttrycka dig nedvärderande på obefintlig grund för att känna sig lite bättre.
Jaha, du kände dig osäker på balkongen du brukar på bilden? Det var inte meningen, jag är alltid intresserad av hur folk bär sina fantastiskt kostsamma ur och hur folk reagerar på dessa. Brukandet har jag noll koll på men känner själv aldrig att folk utanför den närmsta kretsen reagerar på ur, inte ens om de är vulgära och isade.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, du kände dig osäker på balkongen du brukar på bilden? Det var inte meningen, jag är alltid intresserad av hur folk bär sina fantastiskt kostsamma ur och hur folk reagerar på dessa. Brukandet har jag noll koll på men känner själv aldrig att folk utanför den närmsta kretsen reagerar på ur, inte ens om de är vulgära och isade.

Nej inte det minsta, det är en bra balkong.
Men du konsekvent ignorerar ju att bemöta kritiken till hur du framför dig i b.la denna tråd.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej inte det minsta, det är en bra balkong.
Men du konsekvent ignorerar ju att bemöta kritiken till hur du framför dig i b.la denna tråd.
Om du ser ett problem kan du, då du verkar vara en i mängden som hyser agg mot mig, börja med att helt enkelt läsa inlägget man reagerar på. Förstår man inte kan man be om förtydligande. Vill man inte förstå kan man antingen förmoda det värsta eller så ignorerar man inlägget. Det är inte mitt val.

Önskar mycket nöje med det stora Platina-uret och balkongen i fortsättningen.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Om du ser ett problem kan du, då du verkar vara en i mängden som hyser agg mot mig, börja med att helt enkelt läsa inlägget man reagerar på. Förstår man inte kan man be om förtydligande. Vill man inte förstå kan man antingen förmoda det värsta eller så ignorerar man inlägget. Det är inte mitt val.

Önskar mycket nöje med det stora Platina-uret och balkongen i fortsättningen.

Att hysa agg mot annan uppfattning är primitivt. Ett annat ordval än t.ex i detta fall clown hade gett hela diskussionen mer liv för jag vet mycket väl att det du letar efter är bra och konstruktiva dialoger och det har fört dig hit. Du likt jag gillar vulgo i vissa fall och med enkelhet kunde denna kunnat blivit en sådan om du använt ett annat ordval från början.
 
Senast ändrad:
Borde inte din kontokortsbild vara borta vid det här laget? Jag beställde just en Patte Gondolo i platina från en polsk gråhandlare på ditt kort. Inga problem, den gick lös på 320000, men jag sa att han kunde debitera 400000 jämt och köpa något fint till sig själv. Han blev jätteglad och lovade skicka klockan direkt. :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
I de flesta kortmaskiner kan man dra belopp utan cvv/cvc, tekniskt sett kan jag dra en summa i kortmaskinen på firman baserat på de uppgifterna som @JLC postat. Moderera lite @Denke?

Jo precis, logiken bakom transaktionsövvakningen består av 3 komponenter, lokation, belopp & metod.

Onlinehandel kräver MasterCard Secure sms autentisering eller BankID.
 
  • Like
Reactions: JLW

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Om du ser ett problem kan du, då du verkar vara en i mängden som hyser agg mot mig, börja med att helt enkelt läsa inlägget man reagerar på. Förstår man inte kan man be om förtydligande. Vill man inte förstå kan man antingen förmoda det värsta eller så ignorerar man inlägget. Det är inte mitt val.

Önskar mycket nöje med det stora Platina-uret och balkongen i fortsättningen.

LZuhMAs.gif


Jo precis, logiken bakom transaktionsövvakningen består av 3 komponenter, lokation, belopp & metod.

Onlinehandel kräver MasterCard Secure sms autentisering eller BankID.
Ja så risken är inte så stor, och ganska lätt för kortinnehavaren att få tillbaka summan när signatur saknas :)

Nog om kort, platina är ett jävla trevligt material!
 

Whedda

Rolex
Varför inte starta en tråd där vi med platinaklockor digitalt kan förenas? Där vi gemensamt, i enad trupp, vill föra fram budskapet "stealth wealth" samt reda ut vad "950" egentligen innebär. Känslan av en gemenskap när du råkar se en ljusblå tavla på stan och dessutom märker att personen även noterat din. Som att möta JEsus (notera dubbla versaler) eller ngn annan framstående profet, havsdelare, tomte eller motsvarande.

Hur är det med hårdheten? Repkänsligheten? Tyngden? Prisraset? Frågorna är många. Svaren få.

Och om du tror att du är med i klubben för att du råkar ha lite platina som bezelskydd på ngn tveksam lustjaktsklocka från Rolexkatalogens sid 57. Tänk om.

Välkommen ut ur skuggan
@Chami
@Snårtas
@Whedda
@konkas
@Molle
@Apansson
@ssp226
@KenKun
Mfl.
Posta gärna bilder i tråden (om det såklart inte är under er värdighet att söka billiga lajks).



Vilka fler modeller har vi på KS än tråkDD och Molles grymma GS? Vad hände med din Credor @par ?


Disclaimer: inlägget innehåller en viss ironi.

Platina x 2 i form av tråkDD och Stealthy GS
IMG_6502.JPG



IMG_2311.PNG


IMG_2297.JPG
 
Topp