• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Platina Club Members Only

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grazie! Precis så jag gillar dem
...och detta är min lilla sleeperdröm:

PlatinumDumont-1.jpg


Bara byta bandet till ett extra tunt hästband.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Löjligt bra. Viktigt med ofodrad cordovan som du säger. Är inget fan av vadderade band överlag. Var den här en del i collection privé eller är den äldre?
Oklart om det var Collection Privé eller inte, den har ju alla elementen iaf. Finverk, F. Piguet 21 och ädelmetall. Aldrig satt mig in i om det finns ett speciellt signum för deras finserie eller ej. Båda mina små manuella Cartier är endast märkta med Paris på tavla och boett, inget swiss.
Väldigt trevlig! Hur upplevs den på armen?
Var lite otydlig, drömmer om en i platina men har en i gul- och vitguld. Sitter finfint men det är ett litet ur. Tack vare att den är så tunn, 4,4 mm, passar den bra i 27 mm.
 

Oniel

Panerai
Oklart om det var Collection Privé eller inte, den har ju alla elementen iaf. Finverk, F. Piguet 21 och ädelmetall. Aldrig satt mig in i om det finns ett speciellt signum för deras finserie eller ej. Båda mina små manuella Cartier är endast märkta med Paris på tavla och boett, inget swiss.

Var lite otydlig, drömmer om en i platina men har en i gul- och vitguld. Sitter finfint men det är ett litet ur. Tack vare att den är så tunn, 4,4 mm, passar den bra i 27 mm.

Gul och vitguld är inte fy skam det heller! Låter som en bra size :)
 
Topp