• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Poll: Klocka eller bil?

Vad är värt mest; din klocka eller din bil?


  • Totala väljare
    140

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Riktigt cool bil! Varför sålde du den?:eek:

Pga. samma anledning som man säljer andra saker man gillar men inte riktigt har tid/möjlighet att utnyttja så mycket som man vill: dåligt samvete. Jag tror den lever ett bättre liv nu med någon som har bättre nytta av den.

Men det vore kul att ha en krigare någon mer gång i framtiden.

Dessutom är sportbilar trots allt liiiiiiiite roligare än gyttjebrottare! :D


En Willys är ju en våt dröm. Fan så coooooooola. .)


MB:n, 'originalet' från 40-talet är ännu coolare dock. Men en M38 funkar fint den med.
 

Whedda

Rolex
I mitt fall är det inte ens något snack. Klockorna har alltid varit värda mer än de bilar jag ägt men i nuläget äger jag inte ens någon.

Tycker jämförelsen blir lite ojämn dock då det anses fullt rimligt att ta ett lån för att köpa en bil men väldigt få skulle göra det för ett köp av klocka. Således får man ju lägga ut betydligt mer kontant för att komma upp i en klocksamling för en halv miljon än en bil för samma belopp.

För mig handlar det mest om att jag inte har ett genuint intresse av bilar och att om man tycker servicekostnad för en Patek är dyr så är det ju inget mot vad en vanlig bil kan kosta med försäkring, bensin, service etc.

Sen så har jag en stor respekt för de som verkligen gillar bilar men det finns ingen bil jag skulle föredra framför en klocka i samma prisklass.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag har lätt mer pengar i bil än i klockor. Tyvärr inte pga dyra bilar. :(
Jag siktar på att passera den gränsen inom ganska exakt 8 år.

Däremot har jag en bil som -enligt blocket- bara har ökat i värde, förmodligen beroende på galet högt nypris och att den passerat de åren då den tappar i värde. Chevrolet Silverado från -01 (stor pickup med V8, Escaladeinredning och så vidare). Kostar knappt något i service heller. Jämfört med fruns A4 är det gratis, utom vid pumpen...

Kanske motsvarar en 70-talsrolex?
 

Jone

Omega
2-Faktor
Trots att det bara är en Golf GTI så är den ändå alldeles för mycket mer värd än mina klockor :( Måste kanske sälja bilen och köpa ett par rollar och pannor istället :rolleyes:
 

Totte

Panerai
Jag hade gärna lagt lite pengar på en rolig bil. Men eftersom den typen av bil jag syftar på inte lämpar sig att köra året runt och gärna sover i garage om natten så sätter jag klockorna i första rummet. Dom kan jag njuta av varje sekund, varje minut, varje timme, varje dag, året om :)
 
Topp