• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PP vs AP vs Rolex-Hjälp mig!

Vad anser du,vilken bör jag välja?

  • Patek såklart

    Röster: 132 53.9%
  • Audemars såklart

    Röster: 26 10.6%
  • Rolex såklart

    Röster: 38 15.5%
  • Bubblaren

    Röster: 16 6.5%
  • Lugna ner dig till efter SIHH och Basel!

    Röster: 33 13.5%

  • Totala väljare
    245
  • Enkät stängd .

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Om det är som du säger att du använder dina klockor på riktigt :) så är valet enkelt! Bara att välja en Rolle som kommer att hålla. Av de du står mellan hade jag valt Daytonan.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Givetvis mixen platona + bubblare.

A18A419E-36BC-4FC2-9B60-3E16C5D87E0B.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Var ett tag sen jag körde min "förgyllda Volvo"-metafor om Rolex, men här har vi ju ett ypperligt tillfälle.. Platonan är givetvis fet som tusan, men det är en helt vanlig Daytona men i vad som råkar vara ett svindyrt material. Tavlan är platt som en pannkaka jämfört med angivna konkurrenter (om än i mycket trevlig färgsättning).
Både PP:n och AP:n befinner sig på en långt högre nivå hantverks-, kvalitets- och finishmässigt. Således någon av dem. För egen del tycker jag liksom TS att AP:n i just detta utförande är särdeles lyckad, svag som jag är för bruna tavlor..
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Eftersom du använder dina klockor i ur och skur, så är Daytonan det givna valet, anser jag :)

Platona är ju hur grym som helst.
Dock är alla ur du listat riktigt fina, så det kommer sluta bra hur som helst!
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Testade både AP och Patek igår. Har inte testat keramisk Daytona och heller inte platina, men jag gillade inte formen på 116520. Jag tycker helt klart AP har en kaxigare och roligare design som jag uppskattar mer. Just AP chrono tycker jag var lite tung och klumpig och då testade jag 39mm... Pateken är mer elegant men känns nästan lite tråkig när man precis testat en AP. Det kanske gör att den blir mer stelth? Pateks tavla och visare får dock 10/10 poäng :happyhappy:

IMG_2653.jpg

Jag skulle inte skynda detta valet. Det finns ju nästan oändligt med coola klockor att välja mellan om man tänkt lägga de summorna.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Platona och ROC går bort för mig. RG el WG DD eller RG 5711 (kanske på sportigt strap om du ogillar länken?) tror jag kan vara bra val för keepers, även med en aktiv livsstil.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Där har du en poäng.. Zlatan har den :) han bär dock upp den betydligt bättre än vad jag någonsin skulle kunna göra..
:) Är du ute efter en kronograf är Platina helrätt! Grymt snygg klocka med ett extremt pålitligt inhouse urverk som inte kostar multum att serva framöver. AP är självklart en helt annan finish än Daytona, men kronografen är inte lika pålitlig vad jag läst mig till i alla fall, ej inhouse och kostar mycket mer att serva. Med det sagt är AP:n vansinnigt vacker i sin design, bland det snyggaste jag sett i kronografväg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Så Zlatan, Daniel Alfredsson, Michael Jordan och liknande idrottsmän som kör Daytona Platina är inte täta då?
Nej? Helt irrelevant.

Vad jag menar är att om killen skrapar ihop pengarna till klockan så är det lika bra att köpa Rolex. Trist att gå runt med en Patek inlindad i plast på handleden för att man inte egentligen har råd med den.
 

cab

Audemars
2-Faktor
AP är grymma, bättre/snyggare länk än PP. Men som du är inne på, inte helt lätt att bära upp en helgulds AP om inte omöjligt. Lite för mycket bankrånar känsla.

Platonan är ju grym men faller pga av bezeln, vem på Rolex fick för sig att det var snyggt med bajsbrunt...

Vad ens fru/flickvän tycker om klockan är mindre viktigt :)

Därför vinner PP5711or.
 

Olaola

Panerai
Roliga val! Jag testade AP’n nyligen och tyckte den var lite för stor för min smak även om den var otroligt fin, kanske tråkig om några år? Men hade valt mellan PP och Platona. Svårt! Lycka till :)
 

SIRdavid

Panerai
Nej? Helt irrelevant.

Vad jag menar är att om killen skrapar ihop pengarna till klockan så är det lika bra att köpa Rolex. Trist att gå runt med en Patek inlindad i plast på handleden för att man inte egentligen har råd med den.
Nja jag skulle aldrig linda in en klocka i plast. Klockor är till för att användas och även om man bär den respektfullt och utan onödiga risker så kommer den användas, såklart i cirkulation med mina andra klockor typ dagligen.

Önskar dock att jag vore lika tät som typ Zlatan, men då hade denna tråd inte existerat, jag hade haft alla. Nu får jag gneta ihop till en bara..
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sparkar man boll eller rappar är Nautilus nr. 1 så om man inte identifierar sig med de kulturerna så hade jag n 5711R
Helt stört ovärt i min värld. Dock kul att folk uppskattar olika och att du sitter med detta valet nu. Hade lätt valt bort APn då den är för stor, tråkigt att sitta med ett ur som är modestort om du tänkt behålla.
Fråga gråhandlarna vilka de säljer nautilus till. Sparkar man boll eller rappar är en Nautilus vad man ska. :woot: Således faller den nog också in i vad som är hetast mode just nu.
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har en vän som har den där PP:n. Lånade den en kväll och hade ärligt talat oerhört svårt att ta av mig den. Skulle jag bara ha en klocka resten av livet är den fantamig en stark kandidat. Dess ENDA nackdel är att den är i guld och det kan sticka Jantesson i ögonen (För att inte tala om diverse förortsgangsters som tycks ha satt i system att råna folk nuförtiden). Men bortsett från det är den fulländad.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Tycker pateken ser vansinnigt bra ut :) fördelen med daytonan är väl att den är lite diskret och kanske bättre som vardagsklocka. Med det sagt hade jag kört på patek :D ska man lägga 500 k på en klocka kan den lika gärna vara i guld och sticka jantesson i ögonen lite extra! :D
 
Topp