• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PP vs AP vs Rolex-Hjälp mig!

Vad anser du,vilken bör jag välja?

• Patek såklart

Röster: 132 53.9%
  • Audemars såklart

Röster: 26 10.6%
  • Rolex såklart

Röster: 38 15.5%
  • Bubblaren

Röster: 16 6.5%
  • Lugna ner dig till efter SIHH och Basel!

Röster: 33 13.5%

• Totala väljare
    245
  • Enkät stängd .
:) Är du ute efter en kronograf är Platina helrätt! Grymt snygg klocka med ett extremt pålitligt inhouse urverk som inte kostar multum att serva framöver. AP är självklart en helt annan finish än Daytona, men kronografen är inte lika pålitlig vad jag läst mig till i alla fall, ej inhouse och kostar mycket mer att serva. Med det sagt är AP:n vansinnigt vacker i sin design, bland det snyggaste jag sett i kronografväg
Känns inte som om servicekostnaderna är avgörande vid val av klockor i det här segmentet...

Den här är ju löjligt bra annars, men kanske lite knepig i poolen. Över 40mm funkar nog dåligt som keeper.
IMG_4722.jpg

Hade jag varit i din sits hade nog APs open worked legat med uppe på listan! Kan möjligen medge att den inte känns lika mycket som en evig keeper som de andra då den är lite mer "speciell", men efter att ha testat en så försvinner den känslan och ersätts endast med habegär kan jag lova!

Om den är lite för mycket skulle jag faktiskt kolla på en vanlig RO i rosé, tycker personligen den är bättre än ROC då designen känns mer stilren och rätt (med det sagt är ROC en förbannat fin klocka också).
Vad du än väljer kommer du bli galet nöjd. Jag Ser fram emot paketöppningstråden!

AP.jpg

”PP tider heeej heeej PP TIDER.
KLOCKA MOT HANDLED. KONTON SOM TÖMS.
ÅÅÅ ÅÅÅ ÅÅÅ. ”

Kände för att lätta upp stämningen lite med min egna version av en svensk klassiker. Om man läser texten extra noga så framgår det vilken klocka jag lägger min röst på.

Lyrik: URlakad
Framförd av: URlakad
Feat: URlakad
Melodi: URlakad

Jag lägger en röst för bubblaren, en 118239 i trådstarten är en trevlig klocka.
-Vill man göra den lite mer personlig så finns den med strösslad Lapis-tavla dessutom.
IMG_0016.PNG

Vad ligger servicekostnaden för ovan PP resp AP?
Det funderade jag också på.
Apropå valet mellan dessa så är det inte enkelt. Men om jag snabbt skulle bestämma så skulle det bli en Patek. Det är ju något av en Gral för en annan - den är helt makalös! Hade du inte haft något annat spännande redan så hade jag röstat för Platona, men med tanke på annat du har så är det bara Patek som gäller!
Lycka till!

Fråga, är det någon i samlingen som får gå till förmån för någon sv dessa? Symbiosen i samlingen bör man ta med i beaktning också! Speciellt när du har så jäkla mycket fint redan!

För en som inte fattat, vad är grejen med Patek?
Personligen röstat jag på AP. Gillar Rolex men Daytona lirar inte i samma division som de andra och bubblaren passar inte alls in i urvalet (no pun intended).

För en som inte fattat, vad är grejen med Patek?
Personligen röstat jag på AP. Gillar Rolex men Daytona lirar inte i samma division som de andra och bubblaren passar inte alls in i urvalet (no pun intended).
I det här sammanhanget så kan man ju säga följande:

Pateken är en otroligt klassisk modell i en modern tappning och nytt material.
AP:n är mer en våldtäkt på ursprungsmodellen för att man ska kunna sälja till fotbollsspelare och artister.

Och det är väl rätt talande för varumärkena i sig. Patek är superklassiskt och herre på täppan, AP är inte långt från att vara Hublot.

I det här sammanhanget så kan man ju säga följande:

Pateken är en otroligt klassisk modell i en modern tappning och nytt material.
AP:n är mer en våldtäkt på ursprungsmodellen för att man ska kunna sälja till fotbollsspelare och artister.

Och det är väl rätt talande för varumärkena i sig. Patek är superklassiskt och herre på täppan, AP är inte långt från att vara Hublot.

Håller med helt och hållet. Beskrivet korrekt, så skulle jag också beskriva. Du är väldigt kunnig vad det gäller klockor.

Tillbaka
Topp