• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PP vs AP vs Rolex-Hjälp mig!

Vad anser du,vilken bör jag välja?

• Patek såklart

Röster: 132 53.9%
  • Audemars såklart

Röster: 26 10.6%
  • Rolex såklart

Röster: 38 15.5%
  • Bubblaren

Röster: 16 6.5%
  • Lugna ner dig till efter SIHH och Basel!

Röster: 33 13.5%

• Totala väljare
    245
  • Enkät stängd .
AP och Platona är naturligtvis mkt bra men 5711r spelar i en egen division, för mig den ultimata hållkäftenklockan. Patek är alltid Patek och guld är alltid guld, så KBK säger jag. :) Bidrar med en bild på @Feskarn :s.
IMG_6100.JPG

Svårt val! Vet inte vilken jag skulle tagit men vill helt klart ha 10ATM och att den ska gå att variera lite på gummi och läder (om man nu ändå ska ha den som en keeper).

Side note: Som bubblare hade du en DD, kanske en DD40 Roséguld med olivtavlan kan vara en kombo för dig?

Förväntar mig en tråd när du köpt din eviga keeper:)

Haha, har du haft fel i livet någon gång?
Handlar inte om det för min del.

Ser inte problemet med att hata lite på folk som nojjar över sina 50k-klockors värde och samtidigt rekommendera någon som ska lägga en halvmille på en klocka att inte, eventuellt, förhäva sig ekonomiskt och samtidigt välja den ömtåligaste och dyraste att reparera av två klockor.

Asså Nautilusen är ju bra jävla grym. Men så satans dyr.
Kör på DJn, grymt snygg den där! ☺
Korrigerat. Såg fel. Kör på PP... Om inte annat så för kommentaren i "sökarna"...

Självklart, men jag utgår iskallt från att någon som lägger 500+ på en klocka sitter så pass tryggt i övrigt att 500 inte är nån större del av förmögenheten.
Hoppas också på det, men på det här forumet så vet man fan inte. Folk tror sig ha lärt sig att saker och ting inte kostar något, utan helt enkelt är en förflyttning av pengar från bankkonto till handled - och det är ju inte riktigt sant när man drar skiten i en dörrkarm och det kostar motsvarande en thailandssemester för hela familjen att fixa. :)

Hoppas också på det, men på det här forumet så vet man fan inte. Folk tror sig ha lärt sig att saker och ting inte kostar något, utan helt enkelt är en förflyttning av pengar från bankkonto till handled - och det är ju inte riktigt sant när man drar skiten i en dörrkarm och det kostar motsvarande en thailandssemester för hela familjen att fixa. :)
Antar att vi pratar andras ekonomi rent generellt som lägger så mycket slantar på en eller flera klockor än min?
Aja, som jag ser det med så stor kapitalinsats är snarare bortfallet och den eventuella värdeökning pengarna isig kan medföra i olika fonder m.m än om klockan skulle behöva lagas m.m. YOLO
Ps vem har så dyra dörrkarmar som är så dyra att reparera? ;)

AP för mig, varför, den har den snyggaste tavlan, annars hade jag kört på Presidenten, funkar alltid, kanske bäst i långa loppet ? Underskatta ej fruns åsikter heller......

Är jag ensam med att tycka att 5711R är extremt mycket pengar för det man faktiskt får?
@Aurum får gärna tycka till, men att en 5711A kostar 183k list, och en 5711R ligger på 376k list, är sjukt.
Ja, det är Patek, ja det är guld. Men kom igen.

Ta mig inte fel, jag älskar samtliga Nautilus med hela mitt hjärta, men det finns mycket mer för pengarna.
AP håller på utveckla ett eget urverk att ersätta FP 1185, som sitter i ROC, så mitt tips är att vänta tills efter SIHH...

Är jag ensam med att tycka att 5711R är extremt mycket pengar för det man faktiskt får?
@Aurum får gärna tycka till, men att en 5711A kostar 183k list, och en 5711R ligger på 376k list, är sjukt.

Ta mig inte fel, jag älskar samtliga Nautilus med hela mitt hjärta, men det finns mycket mer för pengarna.
AP håller på utveckla ett eget urverk att ersätta FP 1185, som sitter i ROC, så mitt tips är att vänta tills efter SIHH...
Jag tror inte moms är medräknat då.. 5711 har väl list på 230? Tyyyp?

Har det blivit ny standard att skriva priser exkl moms här? För mig veterligen stämmer ej de priserna.

Som evig keeper hade jag satsat på 5711 eller DD. Fantastiskt förtjust i DD i rosé med grön urtavla. Frågan är om man tröttnar på rosé i det långa loppet? Känns som att det är väldigt på modet just nu. Sen - är tanken att den ska vara på armen de flesta dagar i veckan? Då handlar det lite - tycker jag - om huruvida man vill gå med något guld/rosé-färgat, eller om det känns bekvämare med platinum (rent färgmässigt). Utgår dock ifrån att trådskaparen har några pjäser att varva med.

Intressant. Är det nya urverket större än föregångarna (alltså kommer AP fortsätta växa från 41mm i vanliga RO)?

AP 15202or hade väl kunnat vara en alternativ bubblare. Väldigt trevlig och bärs rätt likt 5711, dvs inte alls samma gangsterkänsla som AP chrono i rosé.

Annars så går det ju att få tag på platina daytonor långt under listpris.

Tillbaka
Topp