• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Practical Joke-tråden

Equilibrium

Garth
2-Faktor
* På ett besök hemma hos ett par jag känner smög jag in en fint inramad bild av Islands dåvarande premiärminister bland familjefotona.

* En stekhet sommar hemma i Sverige hade jag med mig en burk haj från Island, för den som ej vet hur detta luktar så tänk er veckogamla proffulla av piss, indränkta blöjor som legat och gassat i solen en hel dag. M.a.o så stinker det ammoniak. På besök hos ett annan vänpar gömde jag små bitar av detta lite här och var i huset. I en sån där grej man gör iskuber i, bakom toalettstolen, grävde ned ett par i ett par blomkrukor. På väg hem därifrån så stannade jag vid en Ica butik, vid sidan av bilen på parkeringen stod en Peugeot med nedvevad vindruta, jag slängde in en bit där också.

* Jag var gift en gång i tiden, vid ett besök hos min dåvarande svägerska samt man, stoppade jag ned ett par rosa porrigt luddiga handbojor i svägerskans handväska.

* inget practical joke egentligen, men jag och dåvarande frun var och skulle köpa ny säng en gång. Hennes bror var också med vid detta tillfälle bör tilläggas. Först provade hon att lägga sig i sängen för att prova komforten, så blev det min tur. Istället för att sätta mig ned först och så lägga sig som vanligt folk gör, tog jag en höjdhoppsflopp a la Patrik Sjöberg. När jag landade på madrassen hördes ett brak.
-Ja det var den bottnen det, sade den kvinnliga expediten lite lojt.
När mina 90 pannor landade så knäckte jag två spjälor. Vi köpte inte den modellen.

Kommer inte på flera gags i skrivande stund, kul tråd !!
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Hade en kollega som hade skrivbord bredvid mig i ett kontorslandskap. Det var bokhyllor mellan varje plats som var typ 1.5 meter höga. Han hade på den hyllan två inramade foton i svartvitt på sina två söner. Jag böt ut bilderna till svartvita på Fabio och Herman Göring. Kollegan märkte det först månader senare när en kollega påtalade det olämpliga att ha en inramad bild på en nazist offentligt..

En annan kollega smorde jag in hördelen av en stationär telefon med vaselin. Sedan ringde jag upp honom.....
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag har ett sjätte sinne när det gäller att läsa inlägg mellan raderna.

BTW, jag funderar på om jag vågar berätta för min fru vem som smorde in hennes baddräkt med superstarkt liniment? Det kändes inte förrän hon kom i vattnet. Är 25 år tillräcklig preskriptionstid?
Inte på långt när skulle jag tro !
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hade en kollega som hade skrivbord bredvid mig i ett kontorslandskap. Det var bokhyllor mellan varje plats som var typ 1.5 meter höga. Han hade på den hyllan två inramade foton i svartvitt på sina två söner. Jag böt ut bilderna till svartvita på Fabio och Herman Göring. Kollegan märkte det först månader senare när en kollega påtalade det olämpliga att ha en inramad bild på en nazist offentligt..

En annan kollega smorde jag in hördelen av en stationär telefon med vaselin. Sedan ringde jag upp honom.....
Herrman Göring, jag dör av skratt :hilarious:
Den här tråden är inspirerande !
 

Camo00

Patek
Har många klassiker. Messa med folks dator på allehanda vis är kul, så även med foton hemma hos folk. Brukade också be personalen i varuhus ropa ut pinsamma meddelanden till folk jag känner. Under en period brukade vi stoppa andras ägodelar i polares väskor också, ofta poppis när det upptäcktes hahaha...

Min personliga favorit är dock att öppna botten på makaronpaketet i folks skafferi, och så ställa in paketet igen... :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Piri piri är en fin krydda ! Jag blev introducerad tll denna av en vän på det gamla goda 1900 talet. Man kunde med fördel använda den i köttgryta sade han.
Sagt och gjort, maten blev tillagad och eftersom ingen annan ville smaka kryddan så tog jag bara till mig själv. 2 st torkade skidor som jag malde ned över en tallrik gryta. Jag gillar stark mat med detta blev infernaliskt starkt och det sved ordentligt i munnen hela kvällen. När jag sedan frågade min vän hur mkt han brukade använda så svarade han max en halv skida i en hel gryta på c:a 3 liter färdig mat :D
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Blev utsatt för ett tidigt 2000 talet när en kollega plockade upp en blöja från sin väska vid frukosten, påstod att ungarna lagt den där. Redan där blev samtliga förskräckta över hans udda beteende.

Vad vi inte visste var att han skulle veckla upp den framför näsan på oss och tugga i den välfyllda blöjan. Alla klöcktes, nån spydde på dass medans alla rusade därifrån under tiden han skrattade högt med öppen mun.

Han hade fyllt blöjan med Jacky pudding.
image.png
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Blev utsatt för ett tidigt 2000 talet när en kollega plockade upp en blöja från sin väska vid frukosten, påstod att ungarna lagt den där. Redan där blev samtliga förskräckta över hans udda beteende.

Vad vi inte visste var att han skulle veckla upp den framför näsan på oss och tugga i den välfyllda blöjan. Alla klöcktes, nån spydde på dass medans alla rusade därifrån under tiden han skrattade högt med öppen mun.

Han hade fyllt blöjan med Jacky pudding.
image.png
Hahah bäst hittills !!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Reste mycket i tjänsten en period och skulle jag bara vara borta över natten så körde jag med en mindre axelremsväska som rymde skjorta, kallingar och strumpor. Vad jag inte visste var att någon lagt en buttplugg med vibrator i min väska. Till slut fastnade jag i säkerhetskontrollen på Ängelholms flygplats.... fortfarande har ingen trätt fram och erkänt... Kan ha varit någon skojrik kund för sådana hade jag flera...
 

kabro

Cartier
Reste mycket i tjänsten en period och skulle jag bara vara borta över natten så körde jag med en mindre axelremsväska som rymde skjorta, kallingar och strumpor. Vad jag inte visste var att någon lagt en buttplugg med vibrator i min väska. Till slut fastnade jag i säkerhetskontrollen på Ängelholms flygplats.... fortfarande har ingen trätt fram och erkänt... Kan ha varit någon skojrik kund för sådana hade jag flera...

Blev du tillsagd att inte ha igång vibratorn under start och landning?
 
Topp