• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Predictions inför Baselworld 2014

Jo, det har du rätt i...tänkte inte på det, stirrade mig blind på maxi tavlan :oops:

Jag vägde min gamla gmt II mot polarens gmt-C och det var typ 30g+++ för maxi caset. Iofs så var den perfekt balanserad (som alltid med Rolex), så en SD-C kanske blir bra iaf. Rolex har mig veterligen aldrig släppt en misslyckad klocka, så dom kommer inte att görA det nu heller. :)
 

Bodén

Panerai
Älskar förstås tanken på en GMT-C i pepsifärg (eller andra roliga kombos). Tudor har verkligen potential att ta fram urläckra modeller, den saken är klar. Alla dom som presenteras här är apsnygga.
 

fc2

Rolex
För att röra sig bort från Tudor och Rolex gissar jag på att Omega kommer med

1. en vintage-inspirerad Seamaster Calendar med manuell variant av 8500
2. flera Aqua Terra med anti-magnetiska urverket.
3. flera PO med anti-magnetiska urverket.
4. Någon ny version av Ti LM. Kan inte vad de heter idag, bryr mig inte heller.
5. kanske fler keramiska modeller nu när DSOTM verkar vara igång och relativt populär. Skulle vara udda om Omega inte utnyttjade den tekniken när de redan är igång.
6. kanske en ny Speedmaster Day-Date, men jag struntar egentligen i den modellen.

Sedan tidigare har vi fått nya Speedmaster Mark II.

Hoppas på lite godsaker från Breguet, kanske någon ny modell med cal. 533.3 (Lemania 2310) fast med månfas och/eller perpetular calendar så att Breguet på så sätt kan ta sig an modeller från tex PP.
 

Apansson

Torpare
Pepsi-GMT vore grymt. Omega gick ut på Instagram med att det blir någon ny dykare från deras sida. Har vi hört något mer om det?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tudor BB som svart och/eller Pelagos i stål som svart och blå, mums!

Har jag drömt det eller har det inte stått någonstans att Rolex ska sluta tillverka Milgauss?
 
Topp