• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Predictions inför Baselworld 2014

Knight

Cartier
Jag trodde att JLC skippar Basel till förmån för SIHH precis som alla andra Richemont-varumärken?

Rätta mig om jag har fel..
 

Oddset

Cartier
Submariner i everrose? Hade varit lite coolt.

Sen så hade det varit grymt om Patek hade släppt en Calatrava i stål, med nytt manuellt verk och glasbaksida. Håller tummarna hårt!
 

Cyklisten

Cartier
Vad tror ni Omega har på gång? Från deras instagram.
image.jpg
 
Beroende på prisbild så lär väl isåfall Black Bay få lite konkurrens..

(Personligen tycker jag Tudor smäller högre än Omega)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur menar du då?

Att sekundvisaren ser spännande ut och att det är sm300

Eller

003ms mos tu res nerasivdnukes

! ednannäps
:woot:



Mer att det inte känns så spännande OM det är en SM300-reissue. Särskilt inte då du kan köpa en rebuild på NOS-/servicedelar om man prompt vill ha en "modern" SM300. Mot den bakgrunden känns det, ja, ospännande. ;)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
>_> ännu mera reissues... hipp hurra! :(

måste säga att trenden att göra allt större var iaf roligare än att bara re-releasea klockor som är charmiga och liggar samma prismässigt som originalen :(

tror ni vi får se lite fake-patina från Omega? ^^
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nu tycker jag ni är negativa. Klart det är spännande. Omega gör mycket mystiskt och har liksom tappat tråden i sin tillverkning. Att man då försöker ta tillbaka bra modeller i ny tappning tycker jag är bra, ett steg i rätt riktning.
Även om många tycker att PO är arvtagaren till sm300 så är det inte samma sak som en avskalad tool dykare. Så om det nu blir en sm300 så får man ju hoppas att de inte blingar till den.
 

chogge

Omega
Sparade ner bilden från Omegas instagram sida och drog upp ljusstyrkan och lekte lite med kontrasten. Man ser ganska tydligt då att det är en SM300. Verkar vara utan datum och vara en remake på originalet. Tror Omega gjort samma med denna modell som man gjorde med Speedmaster Mark II, det vill säga ta en gammal utgången modell och valt att satsa på den igen i modern tappning. Skulle inte förvåna mig att dom kör liquid metal och keramik samt kanske även antimagnetiskt urverk.

//Chogge
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Sparade ner bilden från Omegas instagram sida och drog upp ljusstyrkan och lekte lite med kontrasten. Man ser ganska tydligt då att det är en SM300. Verkar vara utan datum och vara en remake på originalet. Tror Omega gjort samma med denna modell som man gjorde med Speedmaster Mark II, det vill säga ta en gammal utgången modell och valt att satsa på den igen i modern tappning. Skulle inte förvåna mig att dom kör liquid metal och keramik samt kanske även antimagnetiskt urverk.

//Chogge

Såg en sån bild på Facebook oxå. Men det ser inte ut som svärdvisare eller hur? Ser mer ut som broad arrow.
Hade gärna sett svärdvisare.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det verkar råda idétorka bland många tillverkare.
Mycket "heritage"-modeller som släpps på både gott och ont. Lite tråkigt är det att de inte kommer med något helt nytt :(
 
Topp