Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk om det är en konspiration mellan KS ägare och ett nytt klockmärke!Vilka personer ligger bakom denna klocka. @hook Är det värmlänningar och har de en (affärs)relation till Klocksnacks ägare?
Hej ! Det finns ingen relation med Klocksnacks ägare. Verksamheten ligger med säte Örebro. Med vänlig hälsning Carl Gustaf WatchesVilka personer ligger bakom denna klocka? @hook Är det värmlänningar och har de en (affärs)relation till Klocksnacks ägare?
Är ingen konsult eller businesserfaren men enligt mig är ingen information bättre än dålig/falsk/oprofessionell information. Första intryck spelar roll. Hade räckt med lite bilder och typ - "coming soon" om ni ändå vill ha ute något.Hej !
Gällande kritiken mot hemsidan.
Den hemsida som ligger uppe nu ligger bara där tillfälligt då vår webbdesign byrå håller på för fullt med vår ordinarie sida. Vi ber om ursäkt för att sidan ännu inte är komplett. Vi väljer hellre kommunicera förhandsinformation än inget alls. Klockorna lanseras som sagt inte för handel förrän tidigast mitten/ slutet av december.
Vill därmed förtydliga orsaken till varför den kanske inte uppfattas komplett. Vår nya sida som kommer upp inom kort kommunicerar tydligt och konkret kring såväl klockorna som historiken. De frågetecken du har hoppas vi därmed kommer kunna besvaras inom kort.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Hej igen !Är ingen konsult eller businesserfaren men enligt mig är ingen information bättre än dålig/falsk/oprofessionell information. Första intryck spelar roll. Hade räckt med lite bilder och typ - "coming soon" om ni ändå vill ha ute något.
Men det är bara mina två cent.
FörståeligtHej igen !
Tack för återkoppling.
Ja det kan vara så men nu blev den temporära sidan tänd.
Därav ville vi förklara orsaken vilket vi gjort nu, just för att lämna KS följare / användare ett besked. Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Tråden är klistrad högst upp i Diskussions-delen så någon relation/ avtal/ samarbete måste väl ändå finnas?Hej ! Det finns ingen relation med Klocksnacks ägare. Verksamheten ligger med säte Örebro. Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Mollstedt kanske? De är sponsorer.Tråden är klistrad högst upp i Diskussions-delen så någon relation/ avtal/ samarbete måste väl ändå finnas?
Vilken historik? Trodde ni var helt nystartade?Hej !
Gällande kritiken mot hemsidan.
Den hemsida som ligger uppe nu ligger bara där tillfälligt då vår webbdesign byrå håller på för fullt med vår ordinarie sida. Vi ber om ursäkt för att sidan ännu inte är komplett. Vi väljer hellre kommunicera förhandsinformation än inget alls. Klockorna lanseras som sagt inte för handel förrän tidigast mitten/ slutet av december.
Vill därmed förtydliga orsaken till varför den kanske inte uppfattas komplett. Vår nya sida som kommer upp inom kort kommunicerar tydligt och konkret kring såväl klockorna som historiken. De frågetecken du har hoppas vi därmed kommer kunna besvaras inom kort.
Vilka personer ligger bakom denna klocka? @hook Är det värmlänningar och har de en (affärs)relation till Klocksnacks ägare?
Tråden är klistrad högst upp i Diskussions-delen så någon relation/ avtal/ samarbete måste väl ändå finnas?
Huvudet på spiken. Bra och konstruktiv kritik! Det behövs proof of concept i min mening, finns förhoppningsvis en bra tanke bakom detta men det behövs så mycket mer.Problemet med de flesta "startups" som gör reklam på KS är att ni inte inser att det inte är rätt kanal för att sälja en klocka genom att ordbajsa. Att kränga en high-end produkt till medvetna konsumenter tror jag blir svårt genom att ordbajsa tomma ord och använda felaktig terminologi, då förmedlar man snarare intrycket att man säljer grisen i säcken, tillverkat av två-tre 90-talister som startat bolaget efter att de läst sig kallsvettiga om Daniel Wellington-grundarens lyxvåning efter en stökig utekväll.
Nu verkar det ju vara lite mer kvalitet på det ni säljer (om än till överpris i min mening), men om ni ska försöka sälja in en bakgrundshistoria, i alla fall till mig, på ett trovärdigt sätt så hade i alla fall jag hellre sett bilder på sociala medier & webssida från designprocessen då ni sitter och designar boetten med inspiration från vapnen eller bilder där era urmakare sitter i en verkstad i Schweiz och sätter ihop verket, snarare än en box med en photoshoppad klocka på instagram och en statisk hemsida med en udda font som inte ens är korrekturläst.
Samtidigt fick jag kritik att vi inte hittade på en lökig historia, lite delat detta då folk i allmänhet är lättlurade och okunniga. Därför vill de ha en lökig historia de kan köpa och motivera sitt inköp genom.Problemet med de flesta "startups" som gör reklam på KS är att ni inte inser att det inte är rätt kanal för att sälja en klocka genom att ordbajsa. Att kränga en high-end produkt till medvetna konsumenter tror jag blir svårt genom att ordbajsa tomma ord och använda felaktig terminologi, då förmedlar man snarare intrycket att man säljer grisen i säcken, tillverkat av två-tre 90-talister som startat bolaget efter att de läst sig kallsvettiga om Daniel Wellington-grundarens lyxvåning efter en stökig utekväll.
Nu verkar det ju vara lite mer kvalitet på det ni säljer (om än till överpris i min mening), men om ni ska försöka sälja in en bakgrundshistoria, i alla fall till mig, på ett trovärdigt sätt så hade i alla fall jag hellre sett bilder på sociala medier & webssida från designprocessen då ni sitter och designar boetten med inspiration från vapnen eller bilder där era urmakare sitter i en verkstad i Schweiz och sätter ihop verket, snarare än en box med en photoshoppad klocka på instagram och en statisk hemsida med en udda font som inte ens är korrekturläst.
Men varför valde ni att gå live med en temporär sida istället för att avvakta med en faktisk site/shop?Hej !
Vi har kommunicerat att vi endast har en temporär sida uppe och att ni som följer KS trådarna också kommer hinna uppmärksamma vår ordinarie hemsida när den är klar.
Trevlig kväll önskas,
Hej !@Carl Gustaf Ägs Carl Gustaf Watches av Celebra Brands AB?
Hej !Men varför valde ni att gå live med en temporär sida istället för att avvakta med en faktisk site/shop?
Ett förslag då är att annonsmärka inlägget. Ser inget fel i att ni säljer platsen men transparens är bra och dessutom ett lagkrav när det kommer till annonsering online.det är en plats vi sålt till @Carl Gustaf och tidigare har andra märken köpt den exponeringen.
Diskutera nu klockan istället för KS.
Ett förslag då är att annonsmärka inlägget. Ser inget fel i att ni säljer platsen men transparens är bra och dessutom ett lagkrav när det kommer till annonsering online.
Hej,Ett förslag då är att annonsmärka inlägget. Ser inget fel i att ni säljer platsen men transparens är bra och dessutom ett lagkrav när det kommer till annonsering online.
Jag har en fråga som ingen ställt än. Vad säger den riktiga Carl Gustaf om loggan? Är den inte lite väl lik Hans Majestät Konungens? Du är väl inte kunglig hof-leverantör? Har du verkligen fått den logotypen godkänd?
Hej !Jag har en fråga som ingen ställt än. Vad säger den riktiga Carl Gustaf om loggan? Är den inte lite väl lik hans majestät Konungens? Du är väl inte kunglig hof-leverantör? Har du verkligen fått den logotypen godkänd?
Hej !Jag tror vi är mest intresserade av den hårt kommunicerade kopplingen till Svensk vapenindustri. @Carl Gustaf.... Ta chansen att förklara den och "arvet" så kanske vi mjuknar.. Hemsidan är ju skitsamma och blir säkert bra någon gång men storyn och kvalitén måste ju vara på hög nivå för att kunna legitimera priset annars är det ju bara snömos.