• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Premiärvisning ikväll av Carl Gustaf hos Mollstedts Ur i Karlstad klockan 18.30-20.30

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej !
Gällande kritiken mot hemsidan.
Den hemsida som ligger uppe nu ligger bara där tillfälligt då vår webbdesign byrå håller på för fullt med vår ordinarie sida. Vi ber om ursäkt för att sidan ännu inte är komplett. Vi väljer hellre kommunicera förhandsinformation än inget alls. Klockorna lanseras som sagt inte för handel förrän tidigast mitten/ slutet av december.
Vill därmed förtydliga orsaken till varför den kanske inte uppfattas komplett. Vår nya sida som kommer upp inom kort kommunicerar tydligt och konkret kring såväl klockorna som historiken. De frågetecken du har hoppas vi därmed kommer kunna besvaras inom kort.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Är ingen konsult eller businesserfaren men enligt mig är ingen information bättre än dålig/falsk/oprofessionell information. Första intryck spelar roll. Hade räckt med lite bilder och typ - "coming soon" om ni ändå vill ha ute något.

Men det är bara mina två cent.
 
Är ingen konsult eller businesserfaren men enligt mig är ingen information bättre än dålig/falsk/oprofessionell information. Första intryck spelar roll. Hade räckt med lite bilder och typ - "coming soon" om ni ändå vill ha ute något.

Men det är bara mina två cent.
Hej igen !
Tack för återkoppling.
Ja det kan vara så men nu blev den temporära sidan tänd.
Därav ville vi förklara orsaken vilket vi gjort nu, just för att lämna KS följare / användare ett besked. Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Hej ! Vi har endast inlett annonssamarbete med Klocksnack. Mollstedt är en fristående part liksom KS.
Något annat samarbete finns inte. Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Hej !
Gällande kritiken mot hemsidan.
Den hemsida som ligger uppe nu ligger bara där tillfälligt då vår webbdesign byrå håller på för fullt med vår ordinarie sida. Vi ber om ursäkt för att sidan ännu inte är komplett. Vi väljer hellre kommunicera förhandsinformation än inget alls. Klockorna lanseras som sagt inte för handel förrän tidigast mitten/ slutet av december.
Vill därmed förtydliga orsaken till varför den kanske inte uppfattas komplett. Vår nya sida som kommer upp inom kort kommunicerar tydligt och konkret kring såväl klockorna som historiken. De frågetecken du har hoppas vi därmed kommer kunna besvaras inom kort.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Vilken historik? Trodde ni var helt nystartade?
 
Problemet med de flesta "startups" som gör reklam på KS är att ni inte inser att det inte är rätt kanal för att sälja en klocka genom att ordbajsa. Att kränga en high-end produkt till medvetna konsumenter tror jag blir svårt genom att ordbajsa tomma ord och använda felaktig terminologi, då förmedlar man snarare intrycket att man säljer grisen i säcken, tillverkat av två-tre 90-talister som startat bolaget efter att de läst sig kallsvettiga om Daniel Wellington-grundarens lyxvåning efter en stökig utekväll.

Nu verkar det ju vara lite mer kvalitet på det ni säljer (om än till överpris i min mening), men om ni ska försöka sälja in en bakgrundshistoria, i alla fall till mig, på ett trovärdigt sätt så hade i alla fall jag hellre sett bilder på sociala medier & webssida från designprocessen då ni sitter och designar boetten med inspiration från vapnen eller bilder där era urmakare sitter i en verkstad i Schweiz och sätter ihop verket, snarare än en box med en photoshoppad klocka på instagram och en statisk hemsida med en udda font som inte ens är korrekturläst.
 
Problemet med de flesta "startups" som gör reklam på KS är att ni inte inser att det inte är rätt kanal för att sälja en klocka genom att ordbajsa. Att kränga en high-end produkt till medvetna konsumenter tror jag blir svårt genom att ordbajsa tomma ord och använda felaktig terminologi, då förmedlar man snarare intrycket att man säljer grisen i säcken, tillverkat av två-tre 90-talister som startat bolaget efter att de läst sig kallsvettiga om Daniel Wellington-grundarens lyxvåning efter en stökig utekväll.

Nu verkar det ju vara lite mer kvalitet på det ni säljer (om än till överpris i min mening), men om ni ska försöka sälja in en bakgrundshistoria, i alla fall till mig, på ett trovärdigt sätt så hade i alla fall jag hellre sett bilder på sociala medier & webssida från designprocessen då ni sitter och designar boetten med inspiration från vapnen eller bilder där era urmakare sitter i en verkstad i Schweiz och sätter ihop verket, snarare än en box med en photoshoppad klocka på instagram och en statisk hemsida med en udda font som inte ens är korrekturläst.
Huvudet på spiken. Bra och konstruktiv kritik! Det behövs proof of concept i min mening, finns förhoppningsvis en bra tanke bakom detta men det behövs så mycket mer.
 
Tyvärr så överskuggas klockans eventuella kvalitéer av den till början enormt pajiga och usla hemsidan, nr 1 i lektion marknadsföring är att ha en plan, en helhet + rätt timing.
Lätt att det ena förstör det andra väldigt snabbt .... som nu tex .. trist men sant
 
Hej !
Vi har kommunicerat att vi endast har en temporär sida uppe och att ni som följer KS trådarna också kommer hinna uppmärksamma vår ordinarie hemsida när den är klar.
Trevlig kväll önskas,
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Problemet med de flesta "startups" som gör reklam på KS är att ni inte inser att det inte är rätt kanal för att sälja en klocka genom att ordbajsa. Att kränga en high-end produkt till medvetna konsumenter tror jag blir svårt genom att ordbajsa tomma ord och använda felaktig terminologi, då förmedlar man snarare intrycket att man säljer grisen i säcken, tillverkat av två-tre 90-talister som startat bolaget efter att de läst sig kallsvettiga om Daniel Wellington-grundarens lyxvåning efter en stökig utekväll.

Nu verkar det ju vara lite mer kvalitet på det ni säljer (om än till överpris i min mening), men om ni ska försöka sälja in en bakgrundshistoria, i alla fall till mig, på ett trovärdigt sätt så hade i alla fall jag hellre sett bilder på sociala medier & webssida från designprocessen då ni sitter och designar boetten med inspiration från vapnen eller bilder där era urmakare sitter i en verkstad i Schweiz och sätter ihop verket, snarare än en box med en photoshoppad klocka på instagram och en statisk hemsida med en udda font som inte ens är korrekturläst.
Samtidigt fick jag kritik att vi inte hittade på en lökig historia, lite delat detta då folk i allmänhet är lättlurade och okunniga. Därför vill de ha en lökig historia de kan köpa och motivera sitt inköp genom.
 
Hej !
Vi har kommunicerat att vi endast har en temporär sida uppe och att ni som följer KS trådarna också kommer hinna uppmärksamma vår ordinarie hemsida när den är klar.
Trevlig kväll önskas,
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Men varför valde ni att gå live med en temporär sida istället för att avvakta med en faktisk site/shop?
 
Men varför valde ni att gå live med en temporär sida istället för att avvakta med en faktisk site/shop?
Hej !
Vi har förklarat det i ett tidigare inlägg.
Det var så att vi helt enkelt ville komma ut med lite info innan klockorna går ut mot handeln men ser verkligen fram emot öppna den nya sidan.
Trevlig kväll önskas
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Ett förslag då är att annonsmärka inlägget. Ser inget fel i att ni säljer platsen men transparens är bra och dessutom ett lagkrav när det kommer till annonsering online.

att låsa fast en post högst upp på ett internetforum är inget som faller in under kravet på att synliggöra annonser.

men nu lämnar vi diskussionen av annonsen och fokuserar på klockan tråden handlar om.
 
Jag har en fråga som ingen ställt än. Vad säger den riktiga Carl Gustaf om loggan? Är den inte lite väl lik hans majestät Konungens? Du är väl inte kunglig hof-leverantör? Har du verkligen fått den logotypen godkänd?
 
Ett förslag då är att annonsmärka inlägget. Ser inget fel i att ni säljer platsen men transparens är bra och dessutom ett lagkrav när det kommer till annonsering online.
Hej,
Vi kommer definitivt märka alla annonsinlägg hädanefter från vår sida. Trevlig kväll önskas
Med vänlig Carl Gustaf Watches
Jag har en fråga som ingen ställt än. Vad säger den riktiga Carl Gustaf om loggan? Är den inte lite väl lik Hans Majestät Konungens? Du är väl inte kunglig hof-leverantör? Har du verkligen fått den logotypen godkänd?
Jag har en fråga som ingen ställt än. Vad säger den riktiga Carl Gustaf om loggan? Är den inte lite väl lik hans majestät Konungens? Du är väl inte kunglig hof-leverantör? Har du verkligen fått den logotypen godkänd?
Hej !
Logotypen är självklart godkänd för att användas.
Trevlig kväll,
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Då många frågar verkar ha frågor kring vår hemsida kan vi meddela att den kommer vara uppdaterad senast mitten av November.
De första klockorna kommer kunna levereras från den 15:e December. Mvh Carl Gustaf Watches
 
Jag tror vi är mest intresserade av den hårt kommunicerade kopplingen till Svensk vapenindustri. @Carl Gustaf.... Ta chansen att förklara den och "arvet" så kanske vi mjuknar. :). Hemsidan är ju skitsamma och blir säkert bra någon gång men storyn och kvalitén måste ju vara på hög nivå för att kunna legitimera priset annars är det ju bara snömos.
 
Jag tror vi är mest intresserade av den hårt kommunicerade kopplingen till Svensk vapenindustri. @Carl Gustaf.... Ta chansen att förklara den och "arvet" så kanske vi mjuknar. :). Hemsidan är ju skitsamma och blir säkert bra någon gång men storyn och kvalitén måste ju vara på hög nivå för att kunna legitimera priset annars är det ju bara snömos.
Hej !
Med nya hemsidan kommer vi i detalj förklara och direkt länka den på KS upp nya sidan så fort den är klar.
Just nu arbetar vi intensivt med att få klart allt kring hela projektet.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp