• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Premiärvisning ikväll av Carl Gustaf hos Mollstedts Ur i Karlstad klockan 18.30-20.30

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej !
Vi har vid flera tillfällen meddelat att sidan som ligger uppe endast är temporär och att vi självklart kommunicerar mot KS så fort den ordinarie sidan är tänd.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Men det här är tyvärr skrattretande. Inte sagt för att vara otrevlig men faktum är att du tycks vara framskickad av någon bara för att det ska skrivas något som reaktion hur meninglös den än är utan att ha en susning om det som frågas om. Att bara upprepa att det ska väntas till nya sidan blir färdig istället för att kort och rakt svara på enkla frågor som borde vara basic blir märkligt och komiskt.
Varför måste det väntas till nya sidan "är tänd"?
 
Hej !
Vi har vid flera tillfällen kommunicerat att sidan som ligger uppe endast är temporär.
Vi eftertanke skulle vi inte lagt upp någon info alls men nu är den som sagt tänd.
Vi hoppas därför att följare på KS kan acceptera och ha förståelse tills den ordinarie kommer upp.
Den nya sidan hoppas vi kommer bringa klarhet i en del av de frågor som inkommit. Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches.
Varför kommer jag att tänka på Bosse Ringholm och "Vi har idag träffat en överenskommelse" :hilarious:
 
Känns ganska uppenbart för mig att det här är en DW-meme.
Bara att titta på andra märken som ligger under "Celebra Brands", såm "Bocca Titanium" vars både bilder och design indikerar att det är en lat "minimalistisk" klocka som MVMT andra kinaklockor kör med.
Kolla bara deras "tank homage", får en nästan att gråta. :(
(Edit: stavning och bildformat)
Untitled.png
 
Känns ganska uppenbart för mig att det här är en DW-meme.
Bara att titta på andra märken som ligger under "Celebra Brands", såm "Bocca Titanium" vars både bilder och design indikerar att det är en lat "minimalistisk" klocka som MVMT andra kinaklockor kör med.
Kolla bara deras "tank homage", får en nästan att gråta. :(
(Edit: stavning och bildformat)
Untitled.png
Känner inte att jag egentligen något att tillägga i tråden för det som behövts sägas är redan sagt och frågorna är redan frågade dock utan svar.
Vi har sett det förr och säkert inte sista gången.
Uselt hanterat av ansvariga att inte ens svara på enkla frågor men som sagt allt vet vi redan varför dom inte kan svara.
Håller med föregående talare helt enkelt.
 
Hej !
Under kommande vecka kommuniceras den information som KS följare primärt önskat få svar på.
Samtidigt kommer de första produktbilderna läggas upp.
Med detta sagt hoppas vi att ni som följer tråden har lite tålamod fram tills dess.
Med vänlig hälsning
Carl Gustaf Watches
 
Hej !
Under kommande vecka kommuniceras den information som KS följare primärt önskat få svar på.
Samtidigt kommer de första produktbilderna läggas upp.
Med detta sagt hoppas vi att ni som följer tråden har lite tålamod fram tills dess.
Med vänlig hälsning
Carl Gustaf Watches

Inte för att stämma in i någon klagokör, men ni borde mjuka upp ert språk i svaren här. Det framstår som att ni försöker vara lite väl formella och korrekta utan att behärska den sortens (ganska svåra om man ska göra det rätt) svenska fullt ut. Istället blir det stelt och lite löjligt. Typ som min första uppsats på universitetet...
 
Hej igen,
Vi anser det är bättre vi summerar ihop de frågeställningar som inkommit.
Detta kommer ske i samband med att vi exponerar bildmaterial på KS då vi samtidigt kommer besvara de frågor ni lyft fram allra mest.
Bildmaterialet är en viktig del i kommunikationen av klockan.
Vi återkommer som sagt under kommande vecka med denna info via KS.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Senast ändrad:
Inte för att stämma in i någon klagokör, men ni borde mjuka upp ert språk i svaren här. Det framstår som att ni försöker vara lite väl formella och korrekta utan att behärska den sortens (ganska svåra om man ska göra det rätt) svenska fullt ut. Istället blir det stelt och lite löjligt. Typ som min första uppsats på universitetet...
Håller med, det första vi fick till oss angående formellt eller akademiskt språk var just att dra ner på användning av personliga pronomen som vi & jag, Den informationen verkar inte ha nått fram till Carl Gustaf.

https://lnu.se/ub/skriva-och-referera/Skriva-akademiskt/

Hej igen,
Vi anser det är bättre vi summerar ihop de frågeställningar som inkommit.
Detta kommer ske i samband med att vi exponerar bildmaterial på KS då vi samtidigt kommer besvara de frågor ni lyft fram allra mest.
Bildmaterialet är en viktig del i kommunikationen av klockan.
Vi återkommer som sagt under kommande vecka med denna info via KS.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Håller med, det första vi fick till oss angående formellt eller akademiskt språk var just att dra ner på användning av personliga pronomen som vi & jag, Den informationen verkar inte ha nått fram till Carl Gustaf.

https://lnu.se/ub/skriva-och-referera/Skriva-akademiskt/

Hej igen,
Vi anser det är bättre vi summerar ihop de frågeställningar som inkommit.
Detta kommer ske i samband med att vi exponerar bildmaterial på KS då vi samtidigt kommer besvara de frågor ni lyft fram allra mest.
Bildmaterialet är en viktig del i kommunikationen av klockan.
Vi återkommer som sagt under kommande vecka med denna info via KS.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
Vi konstaterar att vi inte är intresserade av klockan! :)
 
Hej!

De tre renderingarna ni har på sidan bör återspegla den verkliga produkten,
Detta gällande bandet samt ev bilden på urverket som någon påpekat inte motsvarar den tekniska specifikation ni skriver ur.

Två frågor.
Enligt er tekniska specifikation säger ni 316, varför föll valet inte på 316L ?
Hur mycket av designen av den kompletta artikeln kommer från er och vad är brandat ? klocka, box och ev dokumentation.
Om ni inte tagit en COTS artiel så berätta gärna lite mer om materialval och tankarna kring dem.

Vad som är fint är subjektivt, sakfel går att åtgära, texter går att revidera -Jag tycker att det är roligt att ni gör ett försök att slå er in på en välfylld marknad där ni riktar in er mot ett tuffare segment. Kämpa på och skynda långsamt.
Hej ! Tack för feedback. Stålet som används är 316 L. Vi uppdaterar den tekniska beskrivningen på sidan.
Klocka, ask samt dokumentation är framtagen av oss. Gällande bilderna som ligger uppe på den temporära sidan återspeglar dessa den verkliga produkten.
I veckan kommer vi publicera skarpa produktbilder av alla tre modellerna samt utökad information kring såväl design, tekniskt specifikation som val av material för klockan.
Med vänlig hälsning Carl Gustaf Watches
 
Såg inte så tokig ut förrän man såg prislappen. Den som svarar för märkets räkning här får mig att helt tappa intresset.
Gillar annars svenska klockor och har både Epoch och SS i bankfacket
Med vänlig hälsning,
Ola G
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp