• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prestige Watches AB?

Tjenare KS, Prestige Watches AB har en hel del klockor och vissa av de är jag intresserad av men jag har aldrig hört talas om de. Är det nån av er som har gjort affärer med de och hur har det gått?

Du menar samma bolag som säljer dessa....hittar det inte på LV’s hemsida så de är nog väldigt exklusiva, ja inte på Chanels heller....

62E00D69-48B4-42D7-B2BC-CE86C1D35E7D.png

Kanske bara är Viktor Larssons initialer på och att de av ren slump liknar något annat...

Du menar samma bolag som säljer dessa....hittar det inte på LV’s hemsida så de är nog väldigt exklusiva, ja inte på Chanels heller....

62E00D69-48B4-42D7-B2BC-CE86C1D35E7D.png

Kanske bara är Viktor Larssons initialer på och att de av ren slump liknar något annat...

Dom där klockställen kan vara bland det fulaste som tillverkats, att sedan ta ockerpriser för S... gör inte saken bättre :D !

Godmorgon allihopa! Jag är en av tre ägare av Prestige Watches och svarar mer än gärna på frågor. Vi startade förra året och gjorde lite mer än 150 affärer som en bifirma till ett annat bolag, men sedan 1 Januari tar vi steget över till ett eget bolag. Ett bolag som legat relativt vilande omvandlades till Prestige Watches Sweden AB - Vi har därför inga ”klocksiffror” inne i bolaget. Men som vi vet måste resan börja någonstans!

För att belysa några av frågeställningarna ovan.

1. Vi har kontor i kurirenhuset - En av delägarna äger huset.
2. Det mesta om oss och våra affärer syns på instagram på PrestigeWatches.se - Där vi bla har allt från bilder till feedback.
3. Med över 150 kunder förra året utan en enda komplikation så tar jag väldigt stor stolthet att skick, förväntan möts och uppfylls till kundens fördel. Jag har massvis med referenser och delar mer än gärna med mig!
4. Klockställen som nämns ovan är ett samarbete och gjorda i one of a kind. I en stil som konstnären har i sin konst, och precis som med all konst och skapande har vi alla delad smak.

Prestige Watches finns för att skapa en tryggare punkt för klockhandeln uppe i Norr, men då våra affärer är till 80% söderut så märker jag att generellt sett uppskattas det väldigt mycket att vi just är från lugna och trygga Norrland.

Om någon är intresserad av att knyta kontakt finns jag på linkedin; https://se.linkedin.com/in/christopher-nilsson-879679136

Med vänlig hälsning, C

Senast ändrad:
Godmorgon allihopa! Jag är en av tre ägare av Prestige Watches och svarar mer än gärna på frågor. Vi startade förra året och gjorde lite mer än 150 affärer som en bifirma till ett annat bolag, men sedan 1 Januari tar vi steget över till ett eget bolag. Ett bolag som legat relativt vilande omvandlades till Prestige Watches Sweden AB - Vi har därför inga ”klocksiffror” inne i bolaget. Men som vi vet måste resan börja någonstans!

För att belysa några av frågeställningarna ovan.

1. Vi har kontor i kurirenhuset - En av delägarna äger huset.
2. Det mesta om oss och våra affärer syns på instagram på PrestigeWatches.se - Där vi bla har allt från bilder till feedback.
3. Med över 150 kunder förra året utan en enda komplikation så tar jag väldigt stor stolthet att skick, förväntan möts och uppfylls till kundens fördel. Jag har massvis med referenser och delar mer än gärna med mig!
4. Klockställen som nämns ovan är ett samarbete och gjorda i one of a kind. I en stil som konstnären har i sin konst, och precis som med all konst och skapande har vi alla delad smak.

Prestige Watches finns för att skapa en tryggare punkt för klockhandeln uppe i Norr, men då våra affärer är till 80% söderut så märker jag att generellt sett uppskattas det väldigt mycket att vi just är från lugna och trygga Norrland.

Om någon är intresserad av att knyta kontakt finns jag på linkedin; https://se.linkedin.com/in/christopher-nilsson-879679136

Med vänlig hälsning, C
Punkt 4. Aspekten varumärkesintrång, hur ser ni på det?

Du kan läsa om logotyper i konst här. https://lawline.se/answers/11993 Detta är konstverk och utger sig inte för något sätt att vara skapelser av stora kända varumärken, dom är inte heller massproducerade utan det är ett unikt exemplar av varje ställ. Vi har utlåtande av sakkunnig innan dessa ställ lades ut till försäljning som ger projektet grönt ljus. Detta typ av konst sker i väldigt stor skala, du kan bla se tavlor med mycket influenser från modevärlden över hela internet.

/Christopher

Du kan läsa om logotyper i konst här. https://lawline.se/answers/11993 Detta är konstverk och utger sig inte för något sätt att vara skapelser av stora kända varumärken, dom är inte heller massproducerade utan det är ett unikt exemplar av varje ställ. Vi har utlåtande av sakkunnig innan dessa ställ lades ut till försäljning som ger projektet grönt ljus. Detta typ av konst sker i väldigt stor skala, du kan bla se tavlor med mycket influenser från modevärlden över hela internet.

/Christopher
LV säljer klockor och diverse krimskrams. Så det ligger absolut för nära deras produkter. Ett klockställ med kopierade loggor kommer inte att falla under konstverk. Det är en kommersiell produkt som ligger nära LVs egna produkter.

Senast ändrad:

/Christopher

Wow, smart! 😃 🤑

Vad tros, ska jag försöka lägga ut denna näsduk jag precis gjorde för tusen spänn?

20210217_100537.jpg

(Ursäkta mig)

@Krille_krille
Jag kollade in er hemsida. Ser trevligt ut. Har ni ambitionen att bli en seriös handlare så är mitt tips att skippa tramset som LV-loggor som inte är äkta. Då bränner man sig rätt fort, vilket är synd.

Tack för feedback och tack för inputen! Jag tar det vidare. Någonting annat förutom klockställen jag kan svara på?
Hej. Kul att du framträder och bemöter våra ”påhopp”. Känns faktiskt seriöst även om jag är skeptiskt till just de klockställen med fakeloggor osv. Tror att synen på er blir mer seriös om ni dumpar ställen.
Förstår att ni inte betalar marknadspris utan strax under för klockor ni köper men kan du ge en fingervisning om vart ni ligger procentuellt sett i pris?

Hej. Kul att du framträder och bemöter våra ”påhopp”. Känns faktiskt seriöst även om jag är skeptiskt till just de klockställen med fakeloggor osv. Tror att synen på er blir mer seriös om ni dumpar ställen.
Förstår att ni inte betalar marknadspris utan strax under för klockor ni köper men kan du ge en fingervisning om vart ni ligger procentuellt sett i pris?
Tack för dom orden. Hela resan kommer vara klämma och känna sig fram tills det vinnande konceptet byggs fram. Vi har sålt 3 av 5 limiterade ställ och tar ett beslut när dom är sålda hur vi gör framöver.

Om du kikar på våran hemsida och sociala medier så marknadsför vi "Vi köper din Rolex" relativt hårt, och det är där vi tar 70% av våra klockor, 15% uppdrag och 15% auktioner. Skulle säga mellan 1-10% "ren" marginal innan arbete och räkningar skall betalas. Detta är inget vi gör för att pensionera oss, men utan oss finns ingen aktör norr om Stockholm och jag har själv avstått affärer pga osäkerhet och tillit - Det är där jag vill att vi ska sticka ut och skapa en trygghet i en brasch som kantas av skumrask.

Fick du svaret på din fråga ovan?

@Krille_krille,

Vem utfärdrar era "värdering & äkthetsintyg"?
På Besiktning.nu finns det ingen värderingsman för klockor i Norrbottens län.

Det rödmarkerade nedan är felstavat, med två L stavas officially.

Sen det gulmarkerade. Det stämmer ju absolut inte. Hur kom ni fram till det?

1640813710139.png

Källa:

@Krille_krille,

1640813710139.png

Källa:
Meningen startar dessutom felaktigt (det gulmarkerade). Det skall stå följande anser jag: Ett värderings- och äkthetsintyg osv.
Ett & tecken bör inte användes i löpande text och framförallt inte i en sådan text. Undantag finns alltid men ej här. För övrigt håller jag med om att resten av meningen saknar substans. Det skulle vara intressant att få ett foto inlagt här från Prestige W om hur ett sådant intyg ser ut. Vi vet hur dessa ska se ut. Mvh @Pjoter

Tack för dom orden. Hela resan kommer vara klämma och känna sig fram tills det vinnande konceptet byggs fram. Vi har sålt 3 av 5 limiterade ställ och tar ett beslut när dom är sålda hur vi gör framöver.

Om du kikar på våran hemsida och sociala medier så marknadsför vi "Vi köper din Rolex" relativt hårt, och det är där vi tar 70% av våra klockor, 15% uppdrag och 15% auktioner. Skulle säga mellan 1-10% "ren" marginal innan arbete och räkningar skall betalas. Detta är inget vi gör för att pensionera oss, men utan oss finns ingen aktör norr om Stockholm och jag har själv avstått affärer pga osäkerhet och tillit - Det är där jag vill att vi ska sticka ut och skapa en trygghet i en brasch som kantas av skumrask.

Fick du svaret på din fråga ovan?

Hur fungerar dealen. Skickar folk t.ex. en Rolex Daytona utan att få betalt först? Vem betalar värdefrakten? Ni är ju ett företag. Ett företag kan gå i konkurs och då lär man inte se klockan något mer. Jag skulle aldrig skicka iväg min klocka först och få betalt sedan. Möjligen här på KS - det beror lite på vilket förhållande man har till köparen. Mvh @Pjoter

@Krille_krille,

1640813710139.png

Källa:

Jag har också köpt av Chrisopher på prestige watches. Min erfarenhet av dem är att de är väldigt seriösa.
De slutade svara här, på nordens(?) största klockforum. Väntar fortfarande på svar ang zippans frågor.

Hej! Det är vi i samband med våran urmakare med över 20års erfarenhet. Vi kontrollerar material, urverk, tillbehör och skick för att sedan lägga en marknadsmässig värdering. Du hittar oss inte på sidan ovan då vi inte är certifierade värderingsmän, då det krävs att vara förordnade av Sveriges Handelskamrar.

Ursäktar sent svar, jag ser att notifikationer inte varit påslaget.

Med vänlig hälsning, Prestige Watches

Hej! Det är vi i samband med våran urmakare med över 20års erfarenhet. Vi kontrollerar material, urverk, tillbehör och skick för att sedan lägga en marknadsmässig värdering. Du hittar oss inte på sidan ovan då vi inte är certifierade värderingsmän, då det krävs att vara förordnade av Sveriges Handelskamrar.

Ursäktar sent svar, jag ser att notifikationer inte varit påslaget.

Sa da kan alltsa jag och alla andra har inne skriva samma varderingsintyg som ni da inte heller vi (ja ar nagon har inne certifierad sa ber jag om ursakt) ar forordnade varderingsman?

Sa da kan alltsa jag och alla andra har inne skriva samma varderingsintyg som ni da inte heller vi (ja ar nagon har inne certifierad sa ber jag om ursakt) ar forordnade varderingsman?
Ja, det finns inget som stoppar dig från att skriva ett eget värderingsintyg på något du äger. Men då vi pratar om våra intyg så besitter vi både expertisen i form av hundratals affärer och urmakare som varit verksam över 20 år med flerårig erfarenhet hos AD så kan vi med säkerhet säkerställa genuinitet och befogat marknadsvärde. Flera kunder har haft ärenden hos försäkringsbolag, där våra intyg har varit avgörande och vi har även fått in flera falska klockor som har räddat köpare från att bli bedragna.

Tillbaka
Topp