Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ta köp av bil som exempel. Ingen går väl och köper ny bil utan att kräva rabatt? Alla får ju minst 6-8% oavsett om man handlat där förut. Listpris är ju satt av säljare och inkluderar en kalkylerad rabatt..samma med klockor, båtar, dyrare cyklar m.m. Dvs alla sällanköpsvaror/kapitalvaror. Hävdar även bestämt att listpris redan från början ligger ett antal % högre i Sverige än de flesta andra EU länder. Så att inte förhandla är bara naivt. Håller med dig att det inte ska kopplas ihop med brist på service och får man ett blankt nej så är det bara att acceptera. Då har man antingen frågat på fel sätt eller så behöver säljaren gå på kurs. I hans fall så kanske det var ett ur som redan var nedsatt?Självklart inte en helt rättvis jämförelse men det jag menar är bara att det finns mängder med produkter och tjänster man inte reflekterar över att betala en krona mindre än utsatt pris för. Man kan ju ioförsig säkert köpa en produkt på Mediamarkt för samma pris som en exklusivare klocka så helt off tycker jag inte jämförelsen är. De väljer som du säger att ha realisation delar av året medan klockbutiker snarare väljer "utvalda kunder" eller outtalat delar ut denna rabatt fördelat över hela året.
Ta köp av bil som exempel. Ingen går väl och köper ny bil utan att kräva rabatt? Alla får ju minst 6-8% oavsett om man handlat där förut. Listpris är ju satt av säljare och inkluderar en kalkylerad rabatt..samma med klockor, båtar, dyrare cyklar m.m. Dvs alla sällanköpsvaror/kapitalvaror. Hävdar även bestämt att listpris redan från början ligger ett antal % högre i Sverige än de flesta andra EU länder. Så att inte förhandla är bara naivt. Håller med dig att det inte ska kopplas ihop med brist på service och får man ett blankt nej så är det bara att acceptera. Då har man antingen frågat på fel sätt eller så behöver säljaren gå på kurs. I hans fall så kanske det var ett ur som redan var nedsatt?
Ta köp av bil som exempel. Ingen går väl och köper ny bil utan att kräva rabatt? Alla får ju minst 6-8% oavsett om man handlat där förut. Listpris är ju satt av säljare och inkluderar en kalkylerad rabatt..samma med klockor, båtar, dyrare cyklar m.m. Dvs alla sällanköpsvaror/kapitalvaror. Hävdar även bestämt att listpris redan från början ligger ett antal % högre i Sverige än de flesta andra EU länder. Så att inte förhandla är bara naivt. Håller med dig att det inte ska kopplas ihop med brist på service och får man ett blankt nej så är det bara att acceptera. Då har man antingen frågat på fel sätt eller så behöver säljaren gå på kurs. I hans fall så kanske det var ett ur som redan var nedsatt?
Han ska ju göra vinst, så...Viss prutmån på Gripenbro? Någon som har erfarenhet? Känns som att de ligger liite högt ibland eller?
Ha. Jag ger aldrig någon random kund rabatt på cyklar! Hänvisar till rean i septemberTa köp av bil som exempel. Ingen går väl och köper ny bil utan att kräva rabatt? Alla får ju minst 6-8% oavsett om man handlat där förut. Listpris är ju satt av säljare och inkluderar en kalkylerad rabatt..samma med klockor, båtar, dyrare cyklar m.m. Dvs alla sällanköpsvaror/kapitalvaror. Hävdar även bestämt att listpris redan från början ligger ett antal % högre i Sverige än de flesta andra EU länder. Så att inte förhandla är bara naivt. Håller med dig att det inte ska kopplas ihop med brist på service och får man ett blankt nej så är det bara att acceptera. Då har man antingen frågat på fel sätt eller så behöver säljaren gå på kurs. I hans fall så kanske det var ett ur som redan var nedsatt?
Och därför har jag aldrig köpt en cykel av dig.Ha. Jag ger aldrig någon random kund rabatt på cyklar! Hänvisar till rean i september![]()
Folk man "känner" kan ju få rabatt givetvis, men det är ju faktiskt så att vi säljer prylarna till någon annan om just den kunden inte köper det. Är det saker som är svårt att bli av med kan man väl kanske förhandla, men poängen med rean är ju att sälja ut det vi inte lyckats sälja till ordinarie pris, så finns inte så stor anledning att prisdumpa innan det!Och därför har jag aldrig köpt en cykel av dig.![]()
Visserligen över 1 år sedan, han köpte en DJ av mig och den listade han på sin site för någonstans runt 800kr över detta, kmr ej ihåg exakt, men vet att jag reagerade på att det var så liten marginal. Det var som sagt bara 1 klocka och över 1 år sedan. Jag är alltid där inne och spanar, i min värld så har han väldigt bra priser med tanke på garantier som ofta lämnas och att det faktiskt är ett företag han bedriver.Viss prutmån på Gripenbro? Någon som har erfarenhet? Känns som att de ligger liite högt ibland eller?
Någon gång ska vara den första, då 80% av intäkterna inte längre kommer från (god)trogna kunderSka inte behövas... tror det jämnar ut sig om man är köptrogen![]()
Alla vet att klockbranschen har för stora marginaler och tjänar för mycket pengar. Det är överpriser på i princip alla klockor via de flesta handlare inklusive gråhandlare, så jag förstår inte din inställning. Varför skulle inte en slutanvändare kunna få del att dessa övervinster, åtminstone med en tusing. Tragiskt nog står kunden kvar och försöker pruta mot en kommersiell vägg istället för att gå vidare och söka andra kanaler där priserna är schysta. Jag vet, alla måste vi leva, men det är skillnad på att överleva och leva i överflöd på någons bekostnad. Personligen frågar jag om ett annat pris för att ge chansen till säljaren att ge mig ett ok bud. Ibland möts vi, ibland hittar jag samma produkt där den hör hemma, 50% av listpriset. Det mest tragiska är köpare som betalar mer än listpris för att de snävat in sig och tror att det är den enda vägen man kan gå.Hade också tyckt det var trevligt med rabatt men ser inte hur ett blankt nej på frågan är ett tecknet på bristande service? Det är ju snarare en bonus om man får rabatt? Servicen handlar för mig om det övriga bemötandet och kompetensen.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Du har rätt, men frågan är om den någonsin varit mer relevant än nu?111e tråden på temat.