• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rån - Rolex Submariner 116610LV

Först och främst tack till alla som kort och gott visar empati, och inte bara diskuterar försäkringar, barcelona och gummiband. :) Det värmer!
Förstår att det är lätt att tankarna direkt övergår till en oro för sig själv, men jag kan tyvärr inte svara på HUR gummibandet gick av på min klocka då jag hade 3 pers över mig och händelsen skedde på sekunder.

Däremot är det ju tydligt att många oroar sig över sina egna klockor, och där är det ju ganska enkelt att svara på vad man bör göra:

1. Kolla hur mycket som är försäkrat. Lösöre i hemmet, eventuella kryphål vad gäller maxvärden på smycken/klockor etc, samt hur mycket som är försäkrat utanför hemmet.
2. Bevisa att du äger det du vill ha försäkrat. Köp nytt med kvitto, köp begagnat från butiker som försäkringsbolaget känner till (också med kvitto) eller se till att skaffa ett intyg med ditt namn på från AD eller Kaplans t.ex
3. Se till att ha bilder på allt. Klocka, cert, kvitto, serienummer.

Supersimpelt.

Fasen vad tråkigt att höra, att folk inte ha respekt för andras egendom... Lär även sakna respekt i andra sammanhang också...

Kanske bättre att starta en tråd om försäkring istället för utsätta rånoffret för massa frågor om ens ena klockor, försäkringar etc?

Hursom, vad jag vet så finns det ingen hemförsäkring som täcker mer än 100 000 utanför hemmet. Har man en väldigt dyr klocka får man skaffa en sakförsäkring kopplat till just den klockan. Sådana försäkringar är ofta ganska dyra, men kanske nödvändiga beroende på var man rör sig :)

Har du ens läst tråden? Från sida 2...
Då får jag tacka för den tillrättavisningen Snoozarn (har du möjligtvis kliande hemmorojder som gör dig grinig?) och kanske be trådskaparen väldigt snällt att editera ursprungsinlägget med den informationen. Säkert fler som undrar och det känns sådär att stå inför att läsa igenom 6+ sidor av styrkeinlägg. Skönt att försäkringen bailade dig!

Då får jag tacka för den tillrättavisningen Snoozarn (har du möjligtvis kliande hemmorojder som gör dig grinig?) och kanske be trådskaparen väldigt snällt att editera ursprungsinlägget med den informationen. Säkert fler som undrar och det känns sådär att stå inför att läsa igenom 6+ sidor av styrkeinlägg. Skönt att försäkringen bailade dig!
Vänta här nu, hur blev det här min skyldighet att dela den informationen? :)

Det tar Max 1 minut att skumma genom tråden efter den informationen. Är man intresserad så får du väl ta dig den tiden!

Skärpning

Tillbaka
Topp