• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rån - Rolex Submariner 116610LV

Blev påhoppad av tre pers och rånad för några veckor sedan.

Blev av med en Rolex Submariner 116610LV. Satt då på svart RubberB, som inte överlevde rånet då de slet av klockan från min arm.

Skriver mest för att undvika att någon går på en nit.
Serienummer: 35K67403

Så om ni blir erbjudna en Hulk utan cert så kan det vara en bra idé att be om serienummer innan ni slår till.. :)

Värt att tänka på är dessutom att de ENBART tog klockan. De försökte inte ens sno telefon eller plånbok. Och de hade inte spårat mig eller något liknande, utan enbart fel plats och fel tillfälle.
Se till att ha era grejer försäkrade. Det hade jag.
Vidrigt. Hoppas du mår bra efter omständigheterna.

Tråkigt, beklagar händelsen & förlusten.
Skönt att höra att allt ordnat sig med försäkring och hoppas du mår bra efter omständigheterna.

Blev påhoppad av tre pers och rånad för några veckor sedan.

Blev av med en Rolex Submariner 116610LV. Satt då på svart RubberB, som inte överlevde rånet då de slet av klockan från min arm.

Skriver mest för att undvika att någon går på en nit.
Serienummer: 35K67403

Så om ni blir erbjudna en Hulk utan cert så kan det vara en bra idé att be om serienummer innan ni slår till.. :)

Värt att tänka på är dessutom att de ENBART tog klockan. De försökte inte ens sno telefon eller plånbok. Och de hade inte spårat mig eller något liknande, utan enbart fel plats och fel tillfälle.
Se till att ha era grejer försäkrade. Det hade jag.
Hej! Måste djupt beklaga den otrevliga upplevelsen och förlusten av en fin klocka o allt det tjafs, som följer efteråt. Har en fråga. Var det bandet, som gick av? Vågar man använda gummiband? Kan band av gummi gå av när man i vanligt liv måste göra en häftig rörelse och hakar i någonting?

Hej! Måste djupt beklaga den otrevliga upplevelsen och förlusten av en fin klocka o allt det tjafs, som följer efteråt. Har en fråga. Var det bandet, som gick av? Vågar man använda gummiband? Kan band av gummi gå av när man i vanligt liv måste göra en häftig rörelse och hakar i någonting?
Tror inte själva gummibandet som gick av, det borde vara spring bars som lossnade.

Känns sjukt irrelevant i det här sammanhanget faktiskt.

Vanlig hemförsäkring via Länsförsäkringar.

Har inte hundra koll på exakt hur och vad som gäller, men de var löjligt bra att ha och göra med.
Fick välja mellan att plocka ut en ny eller få cash för vad jag betalat beg.

Beklagar det inträffade, men skönt att det trots allt bara var materiella "skador" och att du klarade dig.
Gällande försäkringen så är jag väldigt intresserad, jag har också LF och kontaktade dem för att fråga vad som gällde, om man behövde teckna någon extra försäkring för klockan. Fick då ett svävande svar om att "det borde man om värdet överstiger 50k", vilket definitivt borde vara fallet här.
Men då fick du alltså ut fullt värde ändå, minus någon sorts självrisk antar jag?

Håller med. Tror Barcelona toppar som ficktjuvsstad i Europa. Blev själv omringad i tunnelbanan.

Det gör Barcelona antagligen och det gäller att vara på sin vakt. En vän till mig var ute och promenerade i närheten av La Rambla och fick byxfickan uppskuren med vad han trodde var ett rakblad fasttejpat på fingret. Han märkte ingenting när det hände.

Man ska inte underskatta de här asens färdighet!

Beklagar det inträffade, men skönt att det trots allt bara var materiella "skador" och att du klarade dig.
Gällande försäkringen så är jag väldigt intresserad, jag har också LF och kontaktade dem för att fråga vad som gällde, om man behövde teckna någon extra försäkring för klockan. Fick då ett svävande svar om att "det borde man om värdet överstiger 50k", vilket definitivt borde vara fallet här.
Men då fick du alltså ut fullt värde ändå, minus någon sorts självrisk antar jag?
Fast i den vanliga hemförsäkringen hos LF så är man försäkrad upp till 100K vid stöld utanför hemmet. Alltså känns det inte lönt att ha en extra försäkring om inte värdet överstiger den summan?

Fast i den vanliga hemförsäkringen hos LF så är man försäkrad upp till 100K vid stöld utanför hemmet. Alltså känns det inte lönt att ha en extra försäkring om inte värdet överstiger den summan?

Okej, tack för info, visste inte att det var så det låg till, tyckte det kändes märkligt att LF inte kunde ge det beskedet direkt i så fall. :)

Tillbaka
Topp