• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rån!

Isch, vad trist. Hoppas varken personal eller någon julhandlare kom till skada. Dessvärre uppenbart att detta pack ej har respekt för varken människor eller ägodelar.

Bedrövligt, man kan ju bara hoppas på de får tag i dem och att de får kännbara straff! Men det känns i dagsläget som att hoppas på för mycket...

Fruktansvärt.
Sveriges kanske mest gångtrafikerade gata.. Fattar inte hur svinen lyckades få dit en bil mitt i folkmyllret.
Ni vet att vi är många som tänker på er @ROB-1832 , hoppas ni alla mår så gott ni kan under omständigheterna.
Håller med till fullo! Bedrövligt, stackars personalen!
Hur banditer får in en bil mitt i julruschen på en av de mest folktäta gatorna idag, är fanimej en gåta.

Det var ju på Drottninggatan som vi hade sprängningen för några år sedan, och idag med hela Stockholm fullt med potentater från hela världen som skall ta emot Nobelpris......

Man kan väl tycka att det borde ha varit annan spärr så att inga bilar kommer i närheten utan riktigt legitimt ärende.

Senast ändrad:
FUCK vad tråkigt, lider med er, hoppas att personalen på @ROB-1832 mår bra efter omständigheterna! Hoppas verkligen att dom får tag i dom som gjorde det! Får hitta på något liknande som dom har vid Nymans Ur så det inte går att köra bil lika lätt som dom verkar ha gjort nu.

Fy vad tråkigt, hoppas personalen mår bra trotts omständigheterna.

En fråga som jag kom att tänka på, hur får rånarna sålt denna typ av stöldgods? Kan väll inte vara jättelätt att sälja ett antal klockor efter ett så omskrivet rån?

Fy f-n!
Jag kan bara tänka mig vilken hemsk uppleverlse det måste vara att bli utsatt för något sådant som personal.
Hoppas verkligen polisen har spår och övervakningsfilmer att gå efter så det finns någon chans att de kan gripas.

Fy vad tråkigt, hoppas personalen mår bra trotts omständigheterna.

En fråga som jag kom att tänka på, hur får rånarna sålt denna typ av stöldgods? Kan väll inte vara jättelätt att sälja ett antal klockor efter ett så omskrivet rån?
troligen till andra kriminella som köper dem ''billigt'' för 25-50% av marknadsvärdet.

troligen till andra kriminella som köper dem ''billigt'' för 25-50% av marknadsvärdet.

Känns inte det lite väl "genomskinligt"?
Förstå mig rätt, andra kriminella bryr sig förmodligen inte om de köper stöldgods men känns det inte lite väl dumt att köpa en förhållandevis ovanlig klocka om man är kriminell? Känns lite som "Titta på mig, jag bara väntar på en husrannsakan"

Tydligen inga nya spår och inga gripna enligt nyheterna just nu... hur fan är detta möjligt
IMG_2615.JPG

Känns inte det lite väl "genomskinligt"?
Förstå mig rätt, andra kriminella bryr sig förmodligen inte om de köper stöldgods men känns det inte lite väl dumt att köpa en förhållandevis ovanlig klocka om man är kriminell? Känns lite som "Titta på mig, jag bara väntar på en husrannsakan"
Förstår vad du menar men samtidigt är det skillnad på att betala 25k för en klocka än att betala 75k för samma klocka och i deras värld så lär man inte bry sig så mycket vart grejerna kommer ifrån.

Riktigt hemskt! Anmärkningsvärt fräckt att genomföra ett rån i centrala Stockholm en lördag mitt på ljusa dagen.
Hoppas verkligen att ingen i personalen blev skadad eller allt för chockad :heart:

Senast ändrad:
Skulle tippa på att dom går österut.
Menar du Europa eller Asien?
Kan tänka mig att Kina kan bli en stor importör av lyx-stöldgods inom snar framtid.

Förstår vad du menar men samtidigt är det skillnad på att betala 25k för en klocka än att betala 75k för samma klocka och i deras värld så lär man inte bry sig så mycket vart grejerna kommer ifrån.
Då får man hoppas på att idioterna är så korkade att de kommer skryta med nya klockor och åker fast :)

Jävla skit.
Landet behöver rusta sig mer för att bemöta dessa ökande rån och våld. Inga spår? Hade vi inte datainspektionen och diverse andra hinder i byråkratin kunde vi ha CCTV överallt precis som många andra länder har, och följa varenda steg de tar under flera kilometer.

Tillbaka
Topp