Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går inte att försäkra stöldbegärliga klockor i en klockbutik så stölden blir en ren förlust krona för krona. Upprepade rån kan slå väldigt hårt ekonomiskt mot en klockbutik.Ja fast finns nog ingen butik i sthlm som har den utrustningen/har råd med tanke på ersättning via försäkring/får ha? Är nog mer något man ser på tv.....
Går inte att försäkra stöldbegärliga klockor i en klockbutik så stölden blir en ren förlust krona för krona. Upprepade rån kan slå väldigt hårt ekonomiskt mot en klockbutik.
Tyvärr tror jag att om du skyddar dig med vapen så tar de med sig fler och större bara. Utöver att chansen att någon blir allvarligt skadad blir myyyyycket högreJag var i en guldaffär i Italien för ganska många år sen. Dom hade en beväpnad vakt, galler för fönsterna och ett slussystem där man släppte in bara ett begränsad antal kunder åt gången. Jag tyckte det var överdrivet då, men det är kanske dit som utvecklingen går. Jag tror dom hade några gråsuggor utanför också.
Jovars, var i LA och smög in i RM's butik för att kolla lite... Jag är ändå rätt stor (194cm) men där var de två vakter direkt i ingången som jag kände mig liten bredvid.. Men revolvrar i storlek med min underarm..Jag var i en guldaffär i Italien för ganska många år sen. Dom hade en beväpnad vakt, galler för fönsterna och ett slussystem där man släppte in bara ett begränsad antal kunder åt gången. Jag tyckte det var överdrivet då, men det är kanske dit som utvecklingen går. Jag tror dom hade några gråsuggor utanför också.
Att skylla rån som dessa på att polisen är inkompetent är ju som att skylla cancer på dåliga läkare... Som det sagts tidigare i tråden så var förmodligen rånarna på väg därifrån redan innan första polis var beordrad till platsen. Sen att uppklarningsprocenten borde vara högre är ju en annan fråga. (och kanske snarare politisk än polisiär.)Oerhört tråkigt! Hoppas att all personal hos @ROB-1832 mår bra trots det inträffade.
Jag blir så förbannad när jag läser sådant här där Polisen fullkomligen lyser med sin frånvaro och inkompetens! De kan ju för fan göra precis vad du vill utan påföljder. Mer Poliser på gatorna, minde jävla pappersarbete och sen ska de ju inte för en sekund tveka att gå in och konfrontera rånarna! Får man en av rånarna på bar gärning känns chansen att få tag i de övriga multipelt högre än att ha en live radio-feed från platsen som vittne..
Riktigt tråkigt. Det enda som hjälper förutom AK5 är att personalen hinner till ett Safe Room. Där ifrån aktiverar de rök i lokalen samt ultrahögt ljud och ljus. Då lär rånarna inte få med sig mycket. De lär knappt ens hitta ut.
Att skylla rån som dessa på att polisen är inkompetent är ju som att skylla cancer på dåliga läkare... Som det sagts tidigare i tråden så var förmodligen rånarna på väg därifrån redan innan första polis var beordrad till platsen. Sen att uppklarningsprocenten borde vara högre är ju en annan fråga. (och kanske snarare politisk än polisiär.)
Vi pratar Drottninggatan. 100 m från Plattan. 200 m från Regeringskansliet. Dagtid. Helt absurt att dessa kom undan.Att skylla rån som dessa på att polisen är inkompetent är ju som att skylla cancer på dåliga läkare... Som det sagts tidigare i tråden så var förmodligen rånarna på väg därifrån redan innan första polis var beordrad till platsen. Sen att uppklarningsprocenten borde vara högre är ju en annan fråga. (och kanske snarare politisk än polisiär.)
Politikerna vill ha jämlikhet. Kommer tjuvarna undan i Arvidsjaur så.... ;-)Vi pratar Drottninggatan. 100 m från Plattan. 200 m från Regeringskansliet. Dagtid. Helt absurt att dessa kom undan.
Just i lördags var nog de poliser som var i tjänst kommenderade till andra ställen... mötte ett flertal med förstärkningsvapen runt om i stan..Vi pratar Drottninggatan. 100 m från Plattan. 200 m från Regeringskansliet. Dagtid. Helt absurt att dessa kom undan.
Hoppas ni mår bra med tanke på omständigheterna och att de skyldiga åker dit. Stay strongHej Alla,
Ja trist händelse!
Tack för alla omtankar i tråden här!
Allt ok med oss i personalen me tanke på omständigheterna och ingen fysisk skadad vilket e viktigast!
Häls Rob E.
Det går ju runt med ärtbössor till vardags nu för tiden.. i somras såg man ju det jämt i tuben, plattan och på Mos som några exempel..Just i lördags var nog de poliser som var i tjänst kommenderade till andra ställen... mötte ett flertal med förstärkningsvapen runt om i stan..
Tror det svider en del att bli träffad av de ärtbössorna... Det jag syftade mest på var ju att det var Nobeltjosan i stan just i lördags så fokus kanske mer låg på skydd av gäster och pristagare..Det går ju runt med ärtbössor till vardags nu för tiden.. i somras såg man ju det jämt i tuben, plattan och på Mos som några exempel..
Går inte att försäkra stöldbegärliga klockor i en klockbutik så stölden blir en ren förlust krona för krona. Upprepade rån kan slå väldigt hårt ekonomiskt mot en klockbutik.
Jag förstår inte. Varför går det inte att försäkra dessa klockor?Går inte att försäkra stöldbegärliga klockor i en klockbutik så stölden blir en ren förlust krona för krona. Upprepade rån kan slå väldigt hårt ekonomiskt mot en klockbutik.
Får du fråga försäkringsbolagen men det jag fått berättat är att klockorna inte är försäkrade när de är hos ADn.Jag förstår inte. Varför går det inte att försäkra dessa klockor?