Klock-Ulla
Basic
Hittar den inte onlineJa jäklar, den var ju stentuff![]()
Vad heter modellen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittar den inte onlineJa jäklar, den var ju stentuff![]()
Jättesvår fråga. Det finns många åsikter om det. Men Rolex, IWC, GO, m fl... och uppåt. Det finns så klart många tillverkare i den kategorin - vad vi nu ska kalla den - men Rado brukar inte räknas bland dessa. De gör välbyggda och prisvärda klockor med bra urverk inuti helt enkelt. Personligen älskar jag Rado, helt klart en av mina favoriter.Vilka ingår i det segmentet för övrigt?
Tycker att jag hörde att Asien är största marknaden för Rado numera, men har inte kollat upp några siffor (en snabb googling säger att Indien är största marknaden för dom tidigare i år)Hej
Har undrat vad som hänt med Rado?
På 60-80-talet betraktades den som en lyxklocka. Har märket tappat anseende nuförtiden?
Tack!Jättefin modell, vad heter den?
Så fin och elegant.Tack!
Modellserien är Diastar och referensen är 259.0362.3. 1990-tal förmodligen.
Den är rätt speciell då volframet gör den så tung och repfri. Men framför allt är den så blank att det ser ut som om den är gjord i spegelglas. I solljus är det som att ha en discokula på handleden. Bling. Dessutom är klockan ju en försiktig two tone då krona, gravering i glasringen samt all fasning på länken är guldfärgad. Snyggt mörkblå tavla. Kul klocka helt klart. Min fru har fattat tycke för den och lånar den konstant. Men jag gillar den också. Mycket wrist presence och mycket odiskret (i solhjus).
(Gammal bild)
![]()
Det är nog rätt uppfattat. Men om du söker på Diastar 200m Diver så hittar man fler. Så begagnat kan man nog hitta en om man söker.Så fin och elegant.
Så med andra ord tillverkas de inte längre?
Riktigt frän. Sån vill jag också haPassar på att uppdatera KS minst aktiva tråd.Inte många ägare till Rado verkar det som. Nåja, här är i alla fall mitt nyförvärv, en Golden Horse som jag gått och funderat på senaste året. Gjorde slag i saken och är supernöjd. Utan glaset är den bara 8,2 mm tjock! Dessutom följer bandhornen handledens form och Rados BoR-länkar är helt otroliga - världsklass faktiskt - vilken gör att klockan bärs lätt och mjukt som silke.
![]()
Tack! Rekommenderas varmt.Riktigt frän. Sån vill jag också ha![]()
Automatisk. Det är en limited edition som släpptes i lite olika färger. Jag har den med svart tavla och textur som påminner om en lp-skiva. De andra färgerna har ingen textur. Jag hittade en svart (min favorit) från 2022 på C24 i superfint skick och högg den direkt. Tror de är slutsålda hos AD sedan en tid tillbaka.Automatik eller kvarts?
Tycke och smak, det finns inget rätt eller fel. Just denna modell gjordes bara med automatiskt urverk dock.Vad är det som talar för automatiskt eller kvarts?
Så är det alltidTycke och smak, det finns inget rätt eller fel. Just denna modell gjordes bara med automatiskt urverk dock.
Absolut. Här är några viktiga skillnader:Så är det alltid
Men finns det för- och nackdelar med varje typ?
På länk med alla tillbehör får man ge omkring 16k skulle jag säga. Beror så klart på skick och ålder, men däromkring är ett bra riktmärke.Hej
Är sugen på en Rado Captain Cook. Verkar finnas många av dem på 2a hands marknaden men frågan är för mig som är okunnig, vad är ett rimligt pris för en sådan låt oss sig tillverkningsår 2020-2024?
Mvh
Ulla
Jag har en grön i brons om det kan vara av intresse. Två år gammal och mysigt patinerad.Hej
Är sugen på en Rado Captain Cook. Verkar finnas många av dem på 2a hands marknaden men frågan är för mig som är okunnig, vad är ett rimligt pris för en sådan låt oss sig tillverkningsår 2020-2024?
Mvh
Ulla
Varför sälja?Jag har en grön i brons om det kan vara av intresse. Två år gammal och mysigt patinerad.![]()
Kan du skicka bilder?Jag har en grön i brons om det kan vara av intresse. Två år gammal och mysigt patinerad.![]()
Såg ditt svar lite sent. Skickar bilder i morgon!Kan du skicka bilder?
Jag föredrar tunna klockor och 8,2 låter extremt bra dock så har jag svårt för BoR, fanns den med någon annan länk?Passar på att uppdatera KS minst aktiva tråd.Inte många ägare till Rado verkar det som. Nåja, här är i alla fall mitt nyförvärv, en Golden Horse som jag gått och funderat på senaste året. Gjorde slag i saken och är supernöjd. Utan glaset är den bara 8,2 mm tjock! Dessutom följer bandhornen handledens form och Rados BoR-länkar är helt otroliga - världsklass faktiskt - vilken gör att klockan bärs lätt och mjukt som silke.
![]()
Bara på BoR. Men det är en av de bättre BoR-länkarna på marknaden idag, så jag skulle ändå ge den en chans. Fantastisk klocka.Jag föredrar tunna klockor och 8,2 låter extremt bra dock så har jag svårt för BoR, fanns den med någon annan länk?