Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ALLT är saftigt prissatt. Jag har i alla fall aldrig köpt en klocka jag tyckt varit för billig.Fin klocka men jag tycker den är rätt saftigt prissatt med tanke på urverk, boett och tavla trots bra finish? 45 lax på läder, njae...
Nä att diskutera prisvärdhet på ett klockentusiastforum har man väl inte mycket för. Kikade på den med blå tavla i Dubai förra veckan, den såg roligare ut tyckte jag. Men den kanske är ännu dyrare?ALLT är saftigt prissatt. Jag har i alla fall aldrig köpt en klocka jag tyckt varit för billig.![]()
Samma pris för blå.Nä att diskutera prisvärdhet på ett klockentusiastforum har man väl inte mycket för. Kikade på den med blå tavla i Dubai förra veckan, den såg roligare ut tyckte jag. Men den kanske är ännu dyrare?![]()
Tack!Grym recension som vanligt! Tummen upp.
Riktigt fin klocka, hade jag haft kapitalet hade jag köpt den av dig direkt!![]()
Spelar det någon roll vilket av det som stämmer?Hej. Har precis lagt beslag på ett nytt exemplar av denna klocka. Det första jag gjorde var att vrida på datumvisaren när tiden stod på 13. I manualen står det att man inte ska ändra datumvisaren när tiden står mellan 8(p.m) och 2(a.m), alltså mellan 20 - 02.
I de här klippet säger han 8 p.m - 3 a.m, och att urverket kan skadas. Stämmer det?
Om just det där verket är känsligt kan jag inte svara på. ETA2824 är t ex inte känsligt, medan 7750 är det. Så det beror på hur verket konstruerats. Jag skulle inte råda dig till att byta kl 12, eftersom förr eller senare kommer du schabbla till det då. Tag istället för vana att alltid ändra datumet när timvisaren är på den nedra halvan om horisontallinjen. Då är du safe oavsett om klockan är am eller pm. Och du slipper fundera.Hej. Har precis lagt beslag på ett nytt exemplar av denna klocka. Det första jag gjorde var att vrida på datumvisaren när tiden stod på 13. I manualen står det att man inte ska ändra datumvisaren när tiden står mellan 8(p.m) och 2(a.m), alltså mellan 20 - 02.
I de här klippet säger han 8 p.m - 3 a.m, och att urverket kan skadas. Stämmer det?
Hur tar jag reda på detta? Tack för svaret i övrigt.Om just det där verket är känsligt kan jag inte svara på. ETA2824 är t ex inte känsligt, medan 7750 är det. Så det beror på hur verket konstruerats. Jag skulle inte råda dig till att byta kl 12, eftersom förr eller senare kommer du schabbla till det då. Tag istället för vana att alltid ändra datumet när timvisaren är på den nedra halvan om horisontallinjen. Då är du safe oavsett om klockan är am eller pm. Och du slipper fundera.
Är du orolig för att ha skadat verket kan du testa genom att bara ändra datumet så att den slår över av sig själv till det datumet du just ställde in. Alltså. Rulla fram datumet mha snabbinställningen till det samma datum som det var innan du schabblade till det nu. Sedan använder du tidsinställningen till att låta datumet växlas. Funkar det då lär du vara safe. Om inte, tja du får du hosta upp lädret. Eller dra en vals.
http://www.eta.ch/Hur tar jag reda på detta? Tack för svaret i övrigt.
Verket är ett 30110 på IWC-språk. Det är i själva verket ett moddat ETA2892. Mer om detta verk kan du läsa här.Hur tar jag reda på detta? Tack för svaret i övrigt.
Det beror på att man inte har lyckats sätta på visarna exakt rätt när de monterats. Men se det inte som ett fel, utan en egenskap. Det går att justera genom att ta loss och återmontera visaren, men då får du se på dig själv som überpetig.Datum ändras när visan passerar 23:59. Vad beror det på?
Bada på, inte vattentät, vattenresistent.Klockan är vattentät till 6 ATM, men vad betyder det egentligen? Kan man bada med den?
Tror att NK har. De säljer allafall läderband till IWCVart kan jag köpa IWC Nato-armband, original? Gärna i Stockholm om det finns.
Va?Tänk på att remmen för korrekt bärande också ska löpa under boetten, inte bara häkta i pinnarna på vardera sidan.