• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: IWC Mark XVIII

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
NATO-strappen på bild, sitter den korrekt? Det är naturligtvis fritt fram att fästa den som man vill. The Urban Gentry visar några olika varianter, med NATO och även Zulu.

Kunglig entre på forumet! Välkommen
This+post+is+the+first+post+that+made+me+literally+_57e422d95505c6689bc15c8c32c47e70.png
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NATO-strappen på bild, sitter den korrekt? Det är naturligtvis fritt fram att fästa den som man vill. The Urban Gentry visar några olika varianter, med NATO och även Zulu.
84E0934D-EAD5-4CE7-8C91-C4B65C83A73C.jpeg
CA7D46EA-5A90-4724-A7D7-5AD4BFD699B1.jpeg

Inte världens bästa källa imho eftersom han brukar slänga in rätt många fel i sina videor. Hur som helst så bär jag alltid mina naton på samma sätt som de flesta andra. Möjligt att bilderna i recensionen är missvisande.
 

marmot

Panerai
En automatisk klocka kommer aldrig någonsin vara prisvärd år 2018. De slutade de att vara för länge sedan. Jagar man pang för pengarna kör man japanskt eller letar efter en annan hobby.
Mög. Tissot visodate heritage är prisvärd. Iwc portifino är jämförbar med visodate på många sätt och absolut inte prisvärd. Japansk? Tycker inte sla017 är det minsta prisvärd t.ex.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Åsikter om den såhär ett tag efter? @yonsson Berätta gärna om och hur dina åsikter på klockan är idag!
Sålde den efter 2 veckor.

Det var 3 saker jag störde mig på.
1: För lång lug2lug.
2: Det medförde för platt boett.
3: Datumplaceringen gick inte att ose.

Utöver det en schysst klocka. Sitter nu och googlar sönder mig på Stowa Klassik 40, för en bråkdel av pengen med samma verk och till synes lika schysst finish.
 

Klando

Omega
Sålde den efter 2 veckor.

Det var 3 saker jag störde mig på.
1: För lång lug2lug.
2: Det medförde för platt boett.
3: Datumplaceringen gick inte att ose.

Utöver det en schysst klocka. Sitter nu och googlar sönder mig på Stowa Klassik 40, för en bråkdel av pengen med samma verk och till synes lika schysst finish.


Haha helvete va deppigt. Du som sålde in den så fint. Men tack för uppriktigheten.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Haha helvete va deppigt. Du som sålde in den så fint. Men tack för uppriktigheten.

det ovan stämmer, men vi är ett antal som gillar klockan ändå, inklusive undertecknad. IWC har grym kvalité. Sedan så kan man alltid dividera prisvärdhet jmf mot något annat. Prova och gillar du klockan gå för ett köp. Bry dig inte vad vi på forumet tycker. Mitt ex:

4760B36A-C560-4214-A6E6-7E608CCA735F.jpeg
 

Klando

Omega
det ovan stämmer, men vi är ett antal som gillar klockan ändå, inklusive undertecknad. IWC har grym kvalité. Sedan så kan man alltid dividera prisvärdhet jmf mot något annat. Prova och gillar du klockan gå för ett köp. Bry dig inte vad vi på forumet tycker. Mitt ex:

4760B36A-C560-4214-A6E6-7E608CCA735F.jpeg
Den är otroligt snygg. Har prövat den och min kvadratiska handled är något liten för just lug-lugstorleken. Datumen har aldrig stört mig men platt boett och längden är något jag ev skulle ha svårt med. Dessutom kommer det väldigt sällan ut någon här på forumet med länk, varesig blå eller svart tyvärr.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En automatisk klocka kommer aldrig någonsin vara prisvärd år 2018. De slutade de att vara för länge sedan. Jagar man pang för pengarna kör man japanskt eller letar efter en annan hobby.
Eller läser på och köper begagnat. Då blir det hyfsat prisvärt, om man betalat rätt pris. Då får man tillbaka pengarna när man säljer, men man måste så klart ha råd att ligga ute med pengarna till dess. Köper man för att behålla blir det inte lika må ha affärer och då skulle åtminstone jag vilka köpa nytt.
 
Topp