• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension/köpguide Rolex 16710

B Wooster

Panerai
2-Faktor
En tanke gällande de olika inserten; står det på cert vilket insert som klockan är såld med, eller är det helt egalt? Kunde man köpa vilket som liksom?
Om man skulle hitta en fin med säg pepsi, men vill byta till coke - är det lätt att hitta genuina Rolex insert eller är det AM som gäller?
En 16710 skulle komplettera min samling rätt bra... :rolleyes:
Bättre att leta efter en fin och strunta i vilket insert och länk som sitter på. Det kan man ändra/komplettera med sen.

/B
 

AGRIF

Omega
2-Faktor
Otroligt uppskattad recension, gediget utfört! Nu gäller det bara att komma över ett schysst exemplar så en annan också kan vara med i klubben;)
 

simtod

Omega
Dunder recension.
16710 känns verkligen mångsidig då man kan byta bezel så oerhört enkelt.
Blir med stor sannolikhet nästa inköp.
 

Petter86

Breitling
"Från 2000 började Rolex använda superluminova på 16710:an och så var fallet till dess att modellen togs ur produktion 2007. Klockan sex, längst ned, står det "Swiss made" på de urtavlorna som har superluminova."

Jag äger en Rolex 16710 från 2006 och på min klocka står det swish made. Är det något som ökar själva värdet på klockan eller är det bara det att själva urtavlan blir ovanlig?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
"Från 2000 började Rolex använda superluminova på 16710:an och så var fallet till dess att modellen togs ur produktion 2007. Klockan sex, längst ned, står det "Swiss made" på de urtavlorna som har superluminova."

Jag äger en Rolex 16710 från 2006 och på min klocka står det swish made. Är det något som ökar själva värdet på klockan eller är det bara det att själva urtavlan blir ovanlig?
Bild?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
"Från 2000 började Rolex använda superluminova på 16710:an och så var fallet till dess att modellen togs ur produktion 2007. Klockan sex, längst ned, står det "Swiss made" på de urtavlorna som har superluminova."

Jag äger en Rolex 16710 från 2006 och på min klocka står det swish made. Är det något som ökar själva värdet på klockan eller är det bara det att själva urtavlan blir ovanlig?

Nej, det minskar värdet på klockan markant.
:)
 

Petter86

Breitling

Bilagor

  • 20190901_211926.jpg
    20190901_211926.jpg
    90.1 KB · Visningar: 14

galácticon

Patek
2-Faktor
Min fråga var i och med att urtavlan är annorlunda,gör det att just den modellen med urtavlan superluminova att klockan ökar mer i värde?
Låt mig se om jag förstått det här rätt: Du har en 16710 från 2006. Lumen är superluminova och på tavlan står det "swiss made", precis som på alla andra från 2000-2007. Varför skulle då texten öka värdet på klockan? Det är ingen ovanlig urtavla du har om det är det du undrar.
 

Petter86

Breitling
Låt mig se om jag förstått det här rätt: Du har en 16710 från 2006. Lumen är superluminova och på tavlan står det "swiss made", precis som på alla andra från 2000-2007. Varför skulle då texten öka värdet på klockan? Det är ingen ovanlig urtavla du har om det är det du undrar.

Tack. Ber om ursäkt att jag formulerade mig dåligt. Det var exakt det jag undrade över. Stort tack!
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Utmärkt läsning!
Är det fortfarande enkelt att gå in till AD och be om att byta Bezel? Får man behålla den gamla? Kostnader?
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Utmärkt läsning!
Är det fortfarande enkelt att gå in till AD och be om att byta Bezel? Får man behålla den gamla? Kostnader?
Ja, gjorde för kanske ett och ett halvt år sedan. 800 om jag minns rätt och jag fick behålla den gamla. Enda kravet var att de skulle sätta dit den nya. Gick inte att köpa "lös".

/B
 
Topp