• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Rolex SD4000 116600

Blackmore

Panerai
Djävulskt fin klocka.

Håller absolut med om inre AR, borde det definitivt vara.

Schysst också att du håller recensionen objektiv. Det hade varit lätt att tokhylla allt med den. Alla förstår ju ändå att detta är en mycket fin och bra klocka på alla sätt.

Habegäret är enormt, men inte plånboken ...

Bra bilder!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Bra läsning och trevlig klocka :) Dock fick din läsning klockdemonen att vakna till liv igen för valet stod mellan 114060 och 116600 i julas och nu känns det som jag fan borde gått för den sistnämnda:banghead:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Läste recensionen först nu. Välskrivet och objektivt. Det känns som att du skulle skriva samma recension idag - trots vad som har hänt.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jäkligt bra skrivet! Jag är nu väldigt sugen på denna modell! :)
AR behandlingen eller snarare icke AR är väl samma som Sub-C?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Håller med om allt förutom att jag ändrat mig på punkten ang AR, stör mig inte alls på avsaknaden av detta. Tycker man läser av tiden o datum enklare på denna om jag jämför mot den Sub-C jag hade tidigare.
Köpte min SD i fredags o kan bara säga att den är så jäkla bra.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jättefin , men jag hade nog köpt en 16660 Seadweller matte dial.

img_1785-2_med_hr.jpeg




 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Bumpar tråden lite.
Nu har jag ägt den underbara klockan strax över en månad, som togs ut helt ny hos vår fantastiska forumsponsoren RobE. Har i princip sett varit en OWG sedan dess.
Jag har hunnit med att bygga ett extra rum, borrat i betong, hamrat, såga etc. Badat en massa på sjöar, pool, hav (Östersjö) och snorklat i det kroatiska medelhavet.
Den funkar till allt och är välbalanserad och sitter skönt på handleden. Upplevde den inte topptung alls trots den var ganska hög med sin 15,5 mm.

Här kommer en halvsjabbig bild när jag snorklat i Kroatien.

gopr0018.jpg
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Tack för en bra recension. SD är cool! Har haft i åtanke att slå till på en dock är jag rädd att den är lite, lite för hög för mig.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tack för en grym recension! Efter GTG i göteborg igår så har jag bestämt mig att Sea dweller blir min nästa klocka. Den satt så otroligt bra på armen. Och jag håller med dig @yonsson om att det skulle mycket väl kunna vara en OWG klocka.
 
Topp