• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Rolex SD4000 116600

Chrisse

Patek
2-Faktor
Snyggt, man lär så länge man lever... visste inte att he var i ti, coolt.
Den klockan har allt.., utom ar då, mkt det som var avgörande för mig, bägge gångerna då jag tittar på klockan över vatten 99,9% av tiden.

Dock om jag blir tvungen att bli en owg nån gång, ligger denna modell nära till hands.
 

David

Bödeln
Mästerligt balanserad ton, som alltid.

Du har dock missat att behandla avsaknad av bubbla, både ur tekniskt och estetiskt perspektiv. :)

(Hade du köpt en sexsiffrig Rolex-referens med bubbla hade du i alla fått några kvadratmillimeter med AR.)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mästerligt balanserad ton, som alltid.

Du har dock missat att behandla avsaknad av bubbla, både ur tekniskt och estetiskt perspektiv. :)
Ja, jag kom på det efteråt, men nästan alla klockor som har datum saknar ju bubbla så jag tycker inte det är någon biggie. Jag ser bubblan som en ren marknadsföringsgrej då de "helt enkelt" skulle kunna förstora datumskivan om det vore ett problem. En klumpig lösning på ett ickeproblem enligt mig.

Förstår det dock som att det tjockare glaset gör att förstoringen inte behövs..?
 

040zxcvbnm

Breitling
Bra recension! Hej från min 16600 [emoji6]

583f74aa3cf9b6d31694a6c374247e6a.jpg
 

David

Bödeln
Förstår det dock som att det tjockare glaset gör att förstoringen inte behövs..?
Jag har fått precis motsatsen förklarad för mig, men minns inte med vilken legitimitet vederbörande kunde förväntas uttala sig. Hur som helst så påstods det att en bubbla skulle försämra glasets tryckmotståndsegenskaper.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Mycket trevlig recension av en grymt bra klocka! Du ska vara glad att du slipper yttre AR ibland, min jävla AT ser ut som skit efter en dags användning.. Putsa putsa putsa ;)
 

CLT

Rolex
Förvånad att den fick ett så högt betyg när man läst recensionen där du inte kändes helt övertygad.. Hög klass som vanligt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förvånad att den fick ett så högt betyg när man läst recensionen där du inte kändes helt övertygad.. Hög klass som vanligt!
Jag gillar den skarpt faktiskt, men jag tycker ändå man ska lyfta småsaker som man finner störande. Den är sjukt bekväm och kvalitetsmässigt finns det inget att gnälla på. Jag förstår varför de jobbat så länge med att utveckla modellen för allt känns verkligen optimerat för att klockan ska sitta och kännas så bra som möjligt på handleden. Man får en känsla av att den tål allt.
 
  • Like
Reactions: CLT

Sond

Patek
Strålande recension! Måste säga att du får får intresset för modellen att öka, mest för att just du köpte den..:D och sedan tack vare texten.

Jag har sedan du visade upp den första gången försökt visualisera storleken jämfört med min 14060M och SubC. Nu tycker jag ju att just "gamla" boetten är perfekt, men denna är kanske inte så tokig heller. På något sätt tydlig utan att bli biffig. Och datum utan bubbla på det sedan..:p
 
Topp