• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Rolex SD4000 116600

niclashill

Cartier
Suttit fast här åxå sedan den hämtdes hem 22:a augusti...den ultimata rollen imho!
image.jpeg

Så grymt skönsnygg.

Förresten, var de dig jag sålde en 42 mm Planet Ocean till för ca fem år sedan? :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Denna tråd väcker helt klart mitt intresse. Jag har precis bestämt mig för att köpa min första Rolex och hade egentligen fram tills idag gjort upp med mig själv om en 116610LN. Sen började jag funderar i banor kring att det vore skönt att slippa förstoringsglaset och då började jag fundera på en 114060 istället. Men denna ska helt klart provas innan jag slår till på någon av de andra!
Är 75k rimligt för en i nyskick med fullset?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna tråd väcker helt klart mitt intresse. Jag har precis bestämt mig för att köpa min första Rolex och hade egentligen fram tills idag gjort upp med mig själv om en 116610LN. Sen började jag funderar i banor kring att det vore skönt att slippa förstoringsglaset och då började jag fundera på en 114060 istället. Men denna ska helt klart provas innan jag slår till på någon av de andra!
Är 75k rimligt för en i nyskick med fullset?
Sök på tidigare annonser här så ser du vad de går för. 116600 sitter mycket bättre på handleden än 114060 så glöm inte prova.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sök på tidigare annonser här så ser du vad de går för. 116600 sitter mycket bättre på handleden än 114060 så glöm inte prova.
Tack!
Jag ska kolla direkt. Jag ska absolut prova. Lite skraj dock att mina 17cm handleder ska vara för klena för en sån fet rackare men vi får väl se!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack!
Jag ska kolla direkt. Jag ska absolut prova. Lite skraj dock att mina 17cm handleder ska vara för klena för en sån fet rackare men vi får väl se!
Den är ju bara 40mm, svårt att hitta nya dykarklockor med mindre diameter 2017. :)
Formen på boetten gör att den inte sitter lika platt och klossigt som subbarna, den ökade tjockleken gör knappt någon skillnad.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den är ju bara 40mm, svårt att hitta nya dykarklockor med mindre diameter 2017. :)
Formen på boetten gör att den inte sitter lika platt och klossigt som subbarna, den ökade tjockleken gör knappt någon skillnad.
Nice! Tack!
De verkar ha gått från i princip mellan 68-72k. Med lite flyt skulle jag alltså kunna hitta en för 70k kanske. Klart att jag gärna spara 5k men samtidigt kan man ju vänta hur länge som helst på rätt affär. Får se hur det blir - men först ska jag prova såklart!
Den för 75k är från 2016 med allt till och det är ju inte heller fel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nice! Tack!
De verkar ha gått från i princip mellan 68-72k. Med lite flyt skulle jag alltså kunna hitta en för 70k kanske. Klart att jag gärna spara 5k men samtidigt kan man ju vänta hur länge som helst på rätt affär. Får se hur det blir - men först ska jag prova såklart!
Den för 75k är från 2016 med allt till och det är ju inte heller fel.
Köpte och sålde min 2015 för 59, all vänta är sällan en bra idé på aktuella Rolexmodeller. ;)
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nice! Tack!
De verkar ha gått från i princip mellan 68-72k. Med lite flyt skulle jag alltså kunna hitta en för 70k kanske. Klart att jag gärna spara 5k men samtidigt kan man ju vänta hur länge som helst på rätt affär. Får se hur det blir - men först ska jag prova såklart!
Den för 75k är från 2016 med allt till och det är ju inte heller fel.
Det blev en 116600 för mig förresten. För de som missat alla de andra trådarna jag kladdat i!
Det känns mycket bra!
 
Topp