• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rejält stryktåliga men estetiskt tilltalande (?) klockor.

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hade sneglat åt Helson. Tuff, robust, mycket pang för peng, auto Miyota, Made in Hong Kong och hyfsat egen design (jo, just denna doftar kanske lite Pelagos) :)
Har själv 40mm i mässing, men tror på 38mm i stål eller titan:
EF9673C3-79ED-4B47-9256-51D1E20057FE.jpeg

3F360BA6-177A-45FA-A1FC-D0EFFE474114.jpeg
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Blev en invicta Pro diver 38 mm. Sjukt fin, perfekta mått och billig.

Men alldeles för fin för bygget :DBlir nog min nya vardagsklocka tillsammans med min Casio A168.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du vill ha något elegant men samtidigt känna tyngd men inte för mycket tyngd. Låter väldigt svårt.

Jag skulle titta på någon av Sinns klockor i tegimenterat stål. En av forumets medlemmar spände fast sin på framsidan av en lastbil och körde runt i landet en vecka, inte en repa fanns efteråt. Dessutom AD i Sumpan.
Detta har jag missat helt och hållet. Har du någon länk till detta? :)
 

demondave

Rolex

MBKS

Omega
Tillhör en av dom som faktiskt gillar G-Shock, speciellt 5000-serien som också finns i metall numera, men smaken är som baken. Annars skulle jag säga CWC G10 eller en Hamilton Khaki Quartz som är 38mm och finns i många utföranden.

h68201193_6.png
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Lutar mer och mer åt att utöka budgeten lite och satsa på något rejält stryktåligt. Det tegimenterade stålet från Sinn, Damaskos ice hardening. Läste om ett annat tyskt märke, Archimede som ska lika hårt stål som de föregående.

Är det någon som har erfarenhet av Damaskos eller Archimedes klockor?
 
Topp