• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[RELEASE] Breitling Chronomat & SuperOcean 2020

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nog för att deras gamla pushers var fula som stryk men tanken var ju ändå att de skulle bli tydliga flygplanspropellrar när man såg den från sidan. De nya är snyggare men de känns inte rätt i förhållande till övriga designen på klockan.
 

PE76

Cartier
2-Faktor

Lite Kernsnack om nya modellerna och hur breitling jobbar under covid-19 för den som är intresserad.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Den här växer.
Breitling-Chronomat-B01-42mm-Chronograph-2020-Rouleaux-Bracelet-Novelty-aBlogtoWatch-13.jpg
 
H

Hysteria

Guest
Leverans som alltid av @yonsson - tack för utförlig post.
Tyvärr de fulaste dinkorna som lanserats på bra många år. Får ur&penn ala 90k vibbar. Sjukt tråkig utveckling.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
E2D51BB7-8DC6-4438-BAE4-54601BFC1B1D.jpeg

Från Hodinkee. Förstår inte varför den har blank vridring. Hoppas det kommer någon schysst LE-version med platt borstad vridring framöver.
Ja, det är ju snyggare med cirkelborstat. Man borde iallafall få valet att välja, det har man fått på de flesta gamla ufon som funnits med både polerade och cirkelborstade vridringar, och t.o.m även när Chronomat B01 kom, AB011011 och AB011012.
 

Leiflicious

Cartier
Varför gick Kern med B:et på dessa istället för vingarna? Trodde hela poängen med Chronomat var att den var sportig men lite dressad. B-loggan skulle väl vara förbehållen bara de dressiga varianterna? :( Panda/reverse panda varianterna var ruggigt fina i alla fall. Gillade Bentley varianten också även om jag hatar att de drar in Bentley i det. Kalla den bara grön.
 

DrDre

Patek
Oj det där ser inte alls bra ut med polerad bezel till matt klocka i övrigt. Hoppas det är bilden som överdriver. Det brukar gå att matcha polerat/matt och Breitling brukar ju kombinera tvärtom att ha polerat case/matt bezel vilket alltid fungerat bra. :(

Jo, det är väldigt blankt. Ofta tycker jag att det är kombinationen och kontrasterna mellan polerat och borstat som gör det snyggt. Vi får se hur den blir i verkligheten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj det där ser inte alls bra ut med polerad bezel till matt klocka i övrigt. Hoppas det är bilden som överdriver. Det brukar gå att matcha polerat/matt och Breitling brukar ju kombinera tvärtom att ha polerat case/matt bezel vilket alltid fungerat bra. :(
En vridring ska vara platt eller slutta inåt, det är ju typ en naturlag. Här är det tvärt om, i kombination med en mjuk blankpolering riskerar klockan är upplevas väldigt rund och tjock. Synd, ser mycket bättre ut på renderingarna där vridringen ser matt ut. Verkar även som om rehaulten markeringar är mörka istället för vita. Ytterst märkligt i så fall, ser bättre ut på versionen med vit tavla.
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg!:)
Ska bli intressant att se den IRL och om möjligt Frecce Tricolorin.
Vissa designelement känns dock tveksamma på bild. Kanske upplevs bättre IRL eller i värsta fall sämre..:arghh:
Vilka designelement är det? Själv tycker jag bezelen är helt fel, ska vara tvärt om: alltså polerade upphöjda 15-minutmarkeringar och resten borstat.
 

Mr Zorin

Breitling
För mig har de verkligen lyckats riktigt bra med nya Chronomaten, att Rouleaux länken gör comback är riktigt sweeeet!
Håller dock med tidigare inlägg i tråden om att den blanka bezel´n kund varit mättad istället samt blanka raiders ost..
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
och när man trodde att kern hade lugnat ner sig så spårar gubbrackarn och avslöjar sina nya planer för att förstöra chronomaten ännu mer

FB_IMG_1587151537472.jpg
Nä vafan, den där Kern är jag inget fan av. Vissa saker har de fixat bra, men varför ska de alltid göra större modeller?!
Tycker 42mm är stort, men funkar säkert på mig. De borde ha 38-39mm, 42mm och 44mm. Inte 42, 44 och 46 som det kanske blir istället...
 
Senast ändrad:
Topp