Limited editionFråga från en okunnig: vad menas med LE?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Limited editionFråga från en okunnig: vad menas med LE?
Aha, så simpelt! Tack för upplysningenLimited edition
Breitling har inte kapacitet för att tillverka keramisk boett så det var en dum fråga. Däremot lär ju Kern höra en miljard olika version för att öka sin försäljning till ADs.och när man trodde att kern hade lugnat ner sig så spårar gubbrackarn och avslöjar sina nya planer för att förstöra chronomaten ännu mer
![]()
tror han menar att där kommer komma en i titan...Breitling har inte kapacitet för att tillverka keramisk boett så det var en dum fråga.
Varför göra en 42mm-klocka i titan? Vore helknäppt. En svart hade dock varit cool, det hade nog varit svårt att sälja dock. DLC-klocka för över 80 papp liksom...tror han menar att där kommer komma en i titan...![]()
se på tex den vanliga SONä vafan, den där Kern är jag inget fan av. Vissa saker har de fixat bra, men varför ska de alltid göra större modeller?!
Tycker 42mm är stort, men funkar säkert på mig. De borde ha 38-39mm, 42mm och 44mm. Inte 42, 44 och 46 som det kanske blir istället...
har det inte släppts svarta DCL skapelser i titan av breitling?Varför göra en 42mm-klocka i titan? Vore helknäppt. En svart hade dock varit cool, det hade nog varit svårt att sälja dock. DLC-klocka för över 80 papp liksom...
Du glömde 36mm.se på tex den vanliga SO
där har man ju förstört totalt
42,44,46 OCH 48.... WTF liksom
hade man fimpat 46 och 48an så hade man haft mer pengar kvar till att försöka göra en snygg sub-dödare runt 40
speciellt när man vill slå sig in på den kinesiska marknaden där folk överlag inte har båtar till underarmar
men nää , något logiskt tänkande lär aldrig komma från breitling med den mannen som kapten.
han är ju en linslus som ska synas överallt
tror han har napoleonkomplex!![]()
Avenger Blackbird, Emergency, Aerospace och B55 finns i svart titan.har det inte släppts svarta DCL skapelser i titan av breitling?
haha true!!!Du glömde 36mm.
Jag gillar båda, men de är olika klockor. Jag gillar att nya Chronomat:en har DNA från den gamla men ändå lite ny. Men bezel:en borde de inte ändrat på...Nu har även självaste Fred mandelbaum gått i taket när folk dissar chronomaten
![]()
Den första Freccen är ju perfekt
Freccen är helt klart bäst av de nya eftersom Freccelogon fyller upp tavlan. MEN bezeln ser matt ut på renderingen vilket gör att den ser bättre ut än på vanliga foton.Nu har även självaste Fred mandelbaum gått i taket när folk dissar chronomaten
![]()
Den första Freccen är ju perfekt
Man kan byta plats på grepp-punkterna. Ganska smart.Minutindex mellan 45-15 på bezeln ser märkligt ut. Är tanken att man ska kunna använda den både för tidtagning och nedräkning?
Jag är väl inte så smart, eller så är jag otydlig, förstår fortfarande inte varför halva bezeln har enminuters streck men inte andra halvan? Den gamla hade ju minutstreck runt hela bezeln. Att tex en dykare bara har streck mellan 0-15 förstår jag men inte dettaMan kan byta plats på grepp-punkterna. Ganska smart.
Är det bara jag diggar den nya SO 57an?
![]()
Eta - så rimligt pris att köpa o serva (visst in-house är nice, men inte till vilket pris som helst)....
Favoriten i ”nya” sortimentet för min del iaf...
Tycker den ser fin ut, men för mig skulle den aldrig vara mer än en trevlig men sämre kopia på originalet. Men det gäller typ alla Re-issues för mig. Dock absolut min "favorit" av nykomlingarna.Är det bara jag diggar den nya SO 57an?
![]()
Eta - så rimligt pris att köpa o serva (visst in-house är nice, men inte till vilket pris som helst)....
Favoriten i ”nya” sortimentet för min del iaf...
Allt med B01 har tokhög prislapp.Vad tycker ni om prislappen på Chronomaten? Missar de inte möjligheten att "sno" lite marknadsandelar från konkurrenterna genom att sätta prislappen man gjort iom att man ligger långt efter Rolex och även Omega vad gäller marknadsföring och nå ut till "mainstream"-köparna. Vi som diggar Breitling kommer ändå alltid vara trogna köpare.
Allt med B01 har tokhög prislapp.
Har märkt detta. Synd för det fanns en möjlighet att plocka åt sig ny publik i min mening iom framförallt Chronomaten som är en totalt magisk nyutgåvaAllt med B01 har tokhög prislapp.
Vi får väl se om de får för sig att lansera den som ETA-version. Verkar tyvärr inte troligt.Har märkt detta. Synd för det fanns en möjlighet att plocka åt sig ny publik i min mening iom framförallt Chronomaten som är en totalt magisk nyutgåva![]()
Dröm att vakna upp en lördag morgon och smälla på den på armen, fyfanDen gröna är ju hur fin som helst!
![]()
Har märkt detta. Synd för det fanns en möjlighet att plocka åt sig ny publik i min mening iom framförallt Chronomaten som är en totalt magisk nyutgåva![]()
Vi får väl se om de får för sig att lansera den som ETA-version. Verkar tyvärr inte troligt.