• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

[RELEASE] Breitling Chronomat & SuperOcean 2020

och när man trodde att kern hade lugnat ner sig så spårar gubbrackarn och avslöjar sina nya planer för att förstöra chronomaten ännu mer

FB_IMG_1587151537472.jpg
Breitling har inte kapacitet för att tillverka keramisk boett så det var en dum fråga. Däremot lär ju Kern höra en miljard olika version för att öka sin försäljning till ADs.

Nä vafan, den där Kern är jag inget fan av. Vissa saker har de fixat bra, men varför ska de alltid göra större modeller?!
Tycker 42mm är stort, men funkar säkert på mig. De borde ha 38-39mm, 42mm och 44mm. Inte 42, 44 och 46 som det kanske blir istället...
se på tex den vanliga SO
där har man ju förstört totalt
42,44,46 OCH 48.... WTF liksom

hade man fimpat 46 och 48an så hade man haft mer pengar kvar till att försöka göra en snygg sub-dödare runt 40

speciellt när man vill slå sig in på den kinesiska marknaden där folk överlag inte har båtar till underarmar

men nää , något logiskt tänkande lär aldrig komma från breitling med den mannen som kapten.
han är ju en linslus som ska synas överallt
tror han har napoleonkomplex!:hilarious:

se på tex den vanliga SO
där har man ju förstört totalt
42,44,46 OCH 48.... WTF liksom

hade man fimpat 46 och 48an så hade man haft mer pengar kvar till att försöka göra en snygg sub-dödare runt 40

speciellt när man vill slå sig in på den kinesiska marknaden där folk överlag inte har båtar till underarmar

men nää , något logiskt tänkande lär aldrig komma från breitling med den mannen som kapten.
han är ju en linslus som ska synas överallt
tror han har napoleonkomplex!:hilarious:
Du glömde 36mm.

Nu har även självaste Fred mandelbaum gått i taket när folk dissar chronomaten
Screenshot_20200417-223356_Facebook.jpg

Den första Freccen är ju perfekt

Jag gillar båda, men de är olika klockor. Jag gillar att nya Chronomat:en har DNA från den gamla men ändå lite ny. Men bezel:en borde de inte ändrat på...
Och ursprungliga 39mm-storleken var perfekt!

Freccen är helt klart bäst av de nya eftersom Freccelogon fyller upp tavlan. MEN bezeln ser matt ut på renderingen vilket gör att den ser bättre ut än på vanliga foton.

Det var ju bara därför Fred valde just den nya modellen i sin jämförelse.

Minutindex mellan 45-15 på bezeln ser märkligt ut. Är tanken att man ska kunna använda den både för tidtagning och nedräkning?

Jag tycker nya Chronomaten ser riktigt trevlig ut! Måste provas när den kommer till butikerna. Men jag instämmer i kören om polerad bezel, den skulle vart borstad.

Man kan byta plats på grepp-punkterna. Ganska smart.
Jag är väl inte så smart, eller så är jag otydlig, förstår fortfarande inte varför halva bezeln har enminuters streck men inte andra halvan? Den gamla hade ju minutstreck runt hela bezeln. Att tex en dykare bara har streck mellan 0-15 förstår jag men inte detta :)

Är det bara jag diggar den nya SO 57an?
DE123AD3-0242-4C8F-948A-D9B6000B8007.png

Eta - så rimligt pris att köpa o serva (visst in-house är nice, men inte till vilket pris som helst)....
Favoriten i ”nya” sortimentet för min del iaf...

Fin absolut, men jag personligen hade lika gärna kunnat köpa en Rado Captain Cook och ha en massa pengar över.

Chronomaten däremot väcker habegär!

Är det bara jag diggar den nya SO 57an?
DE123AD3-0242-4C8F-948A-D9B6000B8007.png

Eta - så rimligt pris att köpa o serva (visst in-house är nice, men inte till vilket pris som helst)....
Favoriten i ”nya” sortimentet för min del iaf...
Tycker den ser fin ut, men för mig skulle den aldrig vara mer än en trevlig men sämre kopia på originalet. Men det gäller typ alla Re-issues för mig. Dock absolut min "favorit" av nykomlingarna.

Vad tycker ni om prislappen på Chronomaten? Missar de inte möjligheten att "sno" lite marknadsandelar från konkurrenterna genom att sätta prislappen man gjort iom att man ligger långt efter Rolex och även Omega vad gäller marknadsföring och nå ut till "mainstream"-köparna. Vi som diggar Breitling kommer ändå alltid vara trogna köpare.

Vad tycker ni om prislappen på Chronomaten? Missar de inte möjligheten att "sno" lite marknadsandelar från konkurrenterna genom att sätta prislappen man gjort iom att man ligger långt efter Rolex och även Omega vad gäller marknadsföring och nå ut till "mainstream"-köparna. Vi som diggar Breitling kommer ändå alltid vara trogna köpare.
Allt med B01 har tokhög prislapp.

Har märkt detta. Synd för det fanns en möjlighet att plocka åt sig ny publik i min mening iom framförallt Chronomaten som är en totalt magisk nyutgåva :)
Vi får väl se om de får för sig att lansera den som ETA-version. Verkar tyvärr inte troligt.

Har märkt detta. Synd för det fanns en möjlighet att plocka åt sig ny publik i min mening iom framförallt Chronomaten som är en totalt magisk nyutgåva :)

Jag gillar verkligen chronomaten. De har gjort ett mkt bra jobb och det syns att det är en riktigt genomarbetad design. Det bästa Breitling släppt på länge och det är en design som nog kommer att kunna hänga med länge. Mao, klockan är attans fin, men priset är tyvärr lite för högt.

Tillbaka
Topp