• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

UncleBear

Panerai
Ny länk och bytt glas till en bubble boy. En dykare genererar ju alltid bubblor under vattnet...:happyhappy:

Lite bilder
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Uppgradering eller nedgradering?
:nailbiting:
 

Crispie

Rolex
Glas och länk är köpt av yobokies.
Om du tycker att Bubbleboyglaset är för högt säljer han även andra.
Leverans från HongKong på fyra dagar. :)
Bjussar på en bild tagen på jobbet idag.
image.jpeg
Tack! Ser grymt ut. Ser ut att vara en ganska bred glipa mellan glaset och vridringen. Kanske oundvikligt med "dome"-glas!? Hur upplever du detta? En ganska bra fälla för smuts och damm?
 

UncleBear

Panerai
Tack! Ser grymt ut. Ser ut att vara en ganska bred glipa mellan glaset och vridringen. Kanske oundvikligt med "dome"-glas!? Hur upplever du detta? En ganska bra fälla för smuts och damm?
Har varit på armen sen igår. Än så länge har både jag och klockan varit hel och ren.;).
Bubblan ger ett skönt djup och förändringar när du vrider klockan. Bor du i Gbg kan du få känna på klockan. PM:a i så fall.
Du har rätt i att det är lite utrymme för smuts och damm men en personligare klocka väger över...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu alla Padi-lovers har ni chansen att slå två flugor i en smäll. Dels kommer ni att se extra stiliga ut och dels bidrar ni till ett gott ändamål.
Jag köpte två band av @Chrisse där intäkterna går till organisationen NSMA. Det är en patientförening som jobbar för att både stödja forskning och även stöd för enskilda individer som har drabbats av SMA. Förenklat är det en sjukdom som bryter ner nervceller i hjärnan och ryggraden vilket leder till bland annat muskelförtvivning och muskelsvaghet. Chrisses yngsta dotter har drabbats av denna hemska sjukdom och det är hans äldsta dotter med vänner som har startat detta fantastiska initiativ med att pärla band.

Min Padi fick lämna i en bytesaffär och befinner sig just nu någonstans i Orienten på @-RI- ´s arm, så nu med godkännande av Mod startar jag en auktion där vinnande bud går till NSMA, bud lämnas i tråden. Frakt ingår så klart. Auktionen avslutas idag 00.00, och vinnaren får Chrisses Swish-nummer på PM. Lycka till :)

Padi.jpg
IMG_20161115_095020.jpg
IMG_20161115_095111.jpg
 

Rulle

Audemars
Nån som har koll på vart man hittar skx009 billigast nuförtiden?

Såg nånstans nåt om watcheszon.com här på kobra kai där dom visst ska skeppa sakerna från tyskland å 158 dollar med frakt låter fint men efter ha läst en tråd på wus så tvekar jag lite efter några total sågade dom !

Så tips tips tips tips tack !!! ☺☺
 

Rulle

Audemars
Nån som har koll på vart man hittar skx009 billigast nuförtiden?

Såg nånstans nåt om watcheszon.com här på kobra kai där dom visst ska skeppa sakerna från tyskland å 158 dollar med frakt låter fint men efter ha läst en tråd på wus så tvekar jag lite efter några total sågade dom !

Så tips tips tips tips tack !!! ☺☺
Fel jäkla tråd med ! Sry ! Haha
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nån som har koll på vart man hittar skx009 billigast nuförtiden?

Såg nånstans nåt om watcheszon.com här på kobra kai där dom visst ska skeppa sakerna från tyskland å 158 dollar med frakt låter fint men efter ha läst en tråd på wus så tvekar jag lite efter några total sågade dom !

Så tips tips tips tips tack !!! ☺☺
Hur gick det med brattehistorien?
 

Rulle

Audemars
Hur gick det med brattehistorien?

har så klart tagit tillbaks den... han gjorde hela historien så jävla komplicerad bara för att baktala mig ..
ena stunden så var han trevlig och medgörlig sen ändrade han sig och ärligttalat så tar man inte hur mycket skit som helst från folk!
sen la han bara ut vissa saker som vi pratade om och undvek allt illa han själv skrivit men men !
ja det var fel på rotorlagret och den är hos mcguyver på lagning just nu men i grund och botten är det en fin klocka så funderar på att behålla den !
det är så lätt att få någon att verka vara en riktig badguy via internet och med folks sätt att uttala sig om saker dom har noll koll på så blir det rätt sjukt ibland !
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
IMG_9103.JPG


Någon måste ju vara sist på pucken...
Beställde min den 4 augusti. Leveransen vart några månader försenad men idag kom den.

Hade i ärlighetens namn börjat vackla och ångra mig att jag beställde klockan under väntetiden. Men jäklars så positivt överraskad jag vart, gillar tavlan och färgerna!
Länken har ju redan nämnts i tråden och satte på ett gummi på direkten. Nu blir det att leta efter tropical och Natoband. Perfekt beater. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_9103.JPG


Någon måste ju vara sist på pucken...
Beställde min den 4 augusti. Leveransen vart några månader försenad men idag kom den.

Hade i ärlighetens namn börjat vackla och ångra mig att jag beställde klockan under väntetiden. Men jäklars så positivt överraskad jag vart, gillar tavlan och färgerna!
Länken har ju redan nämnts i tråden och satte på ett gummi på direkten. Nu blir det att leta efter tropical och Natoband. Perfekt beater. :)
IMG_8267.JPG

Har kört min PADI på nato hela veckan, funkar utmärkt!
 
Topp