Verkligen snyggt! Ska investera i några!
Tool watch?
Är våffelgummit mjukt och bekvämt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen snyggt! Ska investera i några!
Tool watch?
Och vart köper man det?
Och vart köper man det?
Jag tycker inte silikonbanden (det undre) är någon höjdare, du kan koka originalet alternativt köpa ett SBDB008/009 gummi om du vill ha ett bättre gummi från SEIKO. Bonetto säljer annars klonband som är sköna och bra, finns hos Royal straps.
Jag tycker inte silikonbanden (det undre) är någon höjdare, du kan koka originalet alternativt köpa ett SBDB008/009 gummi om du vill ha ett bättre gummi från SEIKO. Bonetto säljer annars klonband som är sköna och bra, finns hos Royal straps.
Tackar Y. Då hoppar jag över silikonbandet. Om man är sugen på våffla då? Vilket rekommenderar du då?
@Eurenius, jag håller med Yonsson ovan. Själv gillar jag Bonettobanden bäst. 22mm våfflan är hård och jag upplever inte att den blir särskilt mycket mjukare med tiden. Den formar sig dock väldigt och sitter bra på handleden. Ett annat tips är 22mm banden från Crafter Blue med stora, fyrkantiga hål i.
Jag har bara köpt från wjean, lite hårda i början men blir bra efter nån veckas användning. De avsmalnar något i tjocklek vilket jag gillar.
Den våfflan har jag inte testat så kan inte uttala mig. Mina kommentarer ovan gällde wjean-våfflan.Absolut! Har inte testat andra våffelgummi, men det jag har är mjukt och bekvämt!
Jag har köpt detta här på forumet men det står "Yobokies" på undersidan. Vet inte vart man kan köpa det från exakt, men vet att jag ibland springer på liknande gummiarmband på olika hemsidor som har klockarmband..
@Molle eller @yonsson borde lätt veta!?
@Eurenius, jag håller med Yonsson ovan. Själv gillar jag Bonettobanden bäst. 22mm våfflan är hård och jag upplever inte att den blir särskilt mycket mjukare med tiden. Den formar sig dock väldigt och sitter bra på handleden. Ett annat tips är 22mm banden från Crafter Blue med stora, fyrkantiga hål i.
Mycket samt något kortare.Är Bonettos zuludiver mjukare än det jag har? (dal1bp) originalet.
Måste testa detta också.
Mycket samt något kortare.
Varför just Padi om du inte gillar färgerna?Är sugen på en PADI sen ett tag tillbaka men har lite svårt med färgerna, borde jag skaffa en oavsett eller finns det en chans att den släpps med annan bezelfärg (svart?)? Vad tror experterna? Köpa eller vänta?
Verkar också som att många som köpte här fort säljer sina relativt fort - någon speciell anledning till att det inte blir en keeper?
I ärlighetens namn är det väl 50% att jag har dykning som ett av mina största fritidsintressen så gillar väl att det står just PADI på den... bra magkänsla helt enkelt. SRP775 är egentligen mer min färgkombo men som sagt, detaljerna är roligare (för mig) på padin...Varför just Padi om du inte gillar färgerna?
Om du vill ha svart bezelinlägg så är ju SRP775 klockren..
Köp båda så är du safeI ärlighetens namn är det väl 50% att jag har dykning som ett av mina största fritidsintressen så gillar väl att det står just PADI på den... bra magkänsla helt enkelt.
I ärlighetens namn är det väl 50% att jag har dykning som ett av mina största fritidsintressen så gillar väl att det står just PADI på den... bra magkänsla helt enkelt. SRP775 är egentligen mer min färgkombo men som sagt, detaljerna är roligare (för mig) på padin...
Kan och kan. Jag kan knappt motera en ikeamöbel.. Men tanken är god och ska ju erkänna att det fakstikt är en väg jag inte ens tänkt på.Du kan ju alltid modda den?
Kan och kan. Jag kan knappt motera en ikeamöbel.. Men tanken är god och ska ju erkänna att det fakstikt är en väg jag inte ens tänkt på.
tack för tipset! Ska undersöka saken!Finns många DIY trädar på nätet/tuben. Och bara byta bezel insert tror jag inte är någon större konst!
Kör på en Scubapro så är du hemma. Finns färdigmoddade på bukten, om du inte hittar ett orginal förståssKan och kan. Jag kan knappt motera en ikeamöbel.. Men tanken är god och ska ju erkänna att det fakstikt är en väg jag inte ens tänkt på.
Cool! Det där känns helt klart som min melodi. Vad är det som är moddat med dem?Kör på en Scubapro så är du hemma. Finns färdigmoddade på bukten, om du inte hittar ett orginal förståss
De finns i orginal men är svåra att få tag i.Cool! Det där känns helt klart som min melodi. Vad är det som är moddat med dem?
Aha, det är inte supernoga att det är orginal men då är jag med. @Seikosthlm kanske tröttnat på sin?De finns i orginal men är svåra att få tag i.
Oftast är det vanliga 6309-7040 där man bytt ut tavlan mot scubapro tavlan.
Ball då man, även om det är moddat, får coolheten av vintage på köpet.
Tror @Seikosthlm har en om jag inte misstar mig