• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Verkligen snyggt! Ska investera i några! :)



Tool watch? ;)


IMG_9108.JPG

Är våffelgummit mjukt och bekvämt?
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Är våffelgummit mjukt och bekvämt?

Absolut! Har inte testat andra våffelgummi, men det jag har är mjukt och bekvämt! :)

Och vart köper man det?

Jag har köpt detta här på forumet men det står "Yobokies" på undersidan. Vet inte vart man kan köpa det från exakt, men vet att jag ibland springer på liknande gummiarmband på olika hemsidor som har klockarmband.. :)

@Molle eller @yonsson borde lätt veta!? :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har detta gummi nu men tycker det är lite väl hårt.
fullsizeoutput_2bee_1024x1024.jpeg

Vad säger ni, vilket kan jag kika på istället?
Hur är denna modell?
20160513_193757-1.jpg


Och vilket våffelband bör man välja?
@yonsson @Molle plus ni andra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har detta gummi nu men tycker det är lite väl hårt.
fullsizeoutput_2bee_1024x1024.jpeg

Vad säger ni, vilket kan jag kika på istället?
Hur är denna modell?
20160513_193757-1.jpg


Och vilket våffelband bör man välja?
@yonsson @Molle plus ni andra.
Jag tycker inte silikonbanden (det undre) är någon höjdare, du kan koka originalet alternativt köpa ett SBDB008/009 gummi om du vill ha ett bättre gummi från SEIKO. Bonetto säljer annars klonband som är sköna och bra, finns hos Royal straps.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker inte silikonbanden (det undre) är någon höjdare, du kan koka originalet alternativt köpa ett SBDB008/009 gummi om du vill ha ett bättre gummi från SEIKO. Bonetto säljer annars klonband som är sköna och bra, finns hos Royal straps.

Tackar Y. Då hoppar jag över silikonbandet. Om man är sugen på våffla då? Vilket rekommenderar du då?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
FullSizeRender.jpg

Jag har bara köpt från wjean, lite hårda i början men blir bra efter nån veckas användning. De avsmalnar något i tjocklek vilket jag gillar.
@Eurenius, jag håller med Yonsson ovan. Själv gillar jag Bonettobanden bäst. 22mm våfflan är hård och jag upplever inte att den blir särskilt mycket mjukare med tiden. Den formar sig dock väldigt och sitter bra på handleden. Ett annat tips är 22mm banden från Crafter Blue med stora, fyrkantiga hål i.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Absolut! Har inte testat andra våffelgummi, men det jag har är mjukt och bekvämt! :)



Jag har köpt detta här på forumet men det står "Yobokies" på undersidan. Vet inte vart man kan köpa det från exakt, men vet att jag ibland springer på liknande gummiarmband på olika hemsidor som har klockarmband.. :)

@Molle eller @yonsson borde lätt veta!? :)
Den våfflan har jag inte testat så kan inte uttala mig. Mina kommentarer ovan gällde wjean-våfflan.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
@Eurenius, jag håller med Yonsson ovan. Själv gillar jag Bonettobanden bäst. 22mm våfflan är hård och jag upplever inte att den blir särskilt mycket mjukare med tiden. Den formar sig dock väldigt och sitter bra på handleden. Ett annat tips är 22mm banden från Crafter Blue med stora, fyrkantiga hål i.

Är Bonettos zuludiver mjukare än det jag har? (dal1bp) originalet.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Funderar på att kränga min i princip oanvända Padi men marknaden känns lite mättad för tillfället. Tycker många flippats. Någon som är sugen? skicka PM.
IMG_3382.JPG
 
Senast ändrad:

Rearden

Cartier
Är sugen på en PADI sen ett tag tillbaka men har lite svårt med färgerna, borde jag skaffa en oavsett eller finns det en chans att den släpps med annan bezelfärg (svart?)? Vad tror experterna? Köpa eller vänta?

Verkar också som att många som köpte här fort säljer sina relativt fort - någon speciell anledning till att det inte blir en keeper?
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Är sugen på en PADI sen ett tag tillbaka men har lite svårt med färgerna, borde jag skaffa en oavsett eller finns det en chans att den släpps med annan bezelfärg (svart?)? Vad tror experterna? Köpa eller vänta?

Verkar också som att många som köpte här fort säljer sina relativt fort - någon speciell anledning till att det inte blir en keeper?
Varför just Padi om du inte gillar färgerna?
Om du vill ha svart bezelinlägg så är ju SRP775 klockren..
 

Rearden

Cartier
Varför just Padi om du inte gillar färgerna?
Om du vill ha svart bezelinlägg så är ju SRP775 klockren..
I ärlighetens namn är det väl 50% att jag har dykning som ett av mina största fritidsintressen så gillar väl att det står just PADI på den... bra magkänsla helt enkelt. SRP775 är egentligen mer min färgkombo men som sagt, detaljerna är roligare (för mig) på padin...
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
I ärlighetens namn är det väl 50% att jag har dykning som ett av mina största fritidsintressen så gillar väl att det står just PADI på den... bra magkänsla helt enkelt. SRP775 är egentligen mer min färgkombo men som sagt, detaljerna är roligare (för mig) på padin...

Du kan ju alltid modda den?
 
Topp