• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Littera69

Omega
Den smaragdgröna är också lite cool. Men det känns som att det går inflation i alla Seikos special editions och limited issues.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Cool! Det där känns helt klart som min melodi. Vad är det som är moddat med dem?
Den där ser original ut. 6306 med scubapro tavla. "Moddat" är ju mer eller mindre piratkopia i det hela fallet. Vissa är fejk Seikotavlor andra är Seikotavlor med fejkad Scubapro logo. Sjukt b oavsett. Har inte min kvar men finns några fina på forumet.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tackar Y. Då hoppar jag över silikonbandet. Om man är sugen på våffla då? Vilket rekommenderar du då?
Yobokies (har ingen hemsida bara en photobucket) och uncleseiko.com har 22mm våfflor. Inte testat ngt av dem personligen. Tycker du har det snyggaste gummit (dal1bp) på idag. Koka det om du vill ha det mjukare. Wjean har endast 19mm våffla till 6105 osv..
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Sist in i matchen men vad jag har längtat!!! Ropade hem en PADI på Kaplans i helgen, känns gedigen vid första provningen! Det här kommer att bli en keeper och ett bra komplement till min något mer dressad Vulcain! Tack för all inspiration i tråden!
IMG_20170109_123046.jpg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
:wtf: Kör original eller skippa är mitt tips, hur kul är det att gå runt med en icke korrekt klocka?
Börjar själv få cravings för en scubapro.
Vad skall man titta efter för att undvika fakes? Att det är 6306 på tavlan och inte 6309 men vad mer? Vissa är ju väldigt uppenbara men antar att det finns mer välgjorda ex också.
Hur ligger dessa i pengar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Börjar själv få cravings för en scubapro.
Vad skall man titta efter för att undvika fakes? Att det är 6306 på tavlan och inte 6309 men vad mer? Vissa är ju väldigt uppenbara men antar att det finns mer välgjorda ex också.
Hur ligger dessa i pengar?
Sök efter olika guider, all info finns där ute. Ett vettigt pris är väl runt 15, beror dock på pris.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Bara använt den ett par gånger, men nöjd. Lite (verkligen lite) mekigt att korta.
Bandstift använde jag de som kom med denna eller zuludivern, minns inte riktigt.
Bara en bild till till hands, men det går att fixa när jag är hemma igen.
IMG_0472.JPG
 
Topp